MIKSI ette kerro vakavista sairauksista, ulkonäön poikkeavuuksista yms. ennen ekoja treffejä?
TAAS jälleen ihan älyttömän huiputettu ja epäarvostettu olo, koska Tinder-deitti valehteli! En voi ymmärtää miksi ihmiset harrastavat tällaista, siis suoranaista huijaamista!
Itsenäisyyspäivän ravintoladeitti huipentui siihen, että paikalle saapui mies pyörätuolissa. Ja tokikaan tuolista, saati siinä pysyvästi istumisesta, ei oltu mainittu halaistua sanaakaan, vaikka ennen kasvokkain kohtaamista oltiin viestitelty aktiivisesti lähes kuukausi!
Näin on käynyt aiemminkin, ei joskaan näin törkeästi, että jätetään kertomatta pyörätuolista. Yhdellä deitillä oli avannepussi paidan alla ja tämä valitettavasti paljastui vasta siinä vaiheessa, kun olin jo ehtinyt ihastua ja oltiin sänkyyn menossa ensikertaa.
Pääasiassa huiputtaminen on ulkonäköön liittyvää, eli deitti-iltaan könytään paikalle kymmeniä kiloja lihavampana, kymmeniä vuosia vanhempana ja hiusraja niskaan karanneena. Hämmentävää. Luulevatko tällaiset tapaukset tosiaan, että kaikesta huolimatta heille olisi luvassa vuosisadan romanssi?
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Moi. Olen Matti ja sairastan astmaa, uniapneaa, diabetesta, epilepsiaa, reumaa ja masennusta. Tuletko treffeille? :D
Ennemmin sun kanssasi kuin ap:n kaltaisten rotuoppiuskovaisten!
Varmaan ajattelivat, että ulkonäöllä ei ole väliä, eli että treffikumppani vaan ihastuisi heidän luonteeseensa :D :D
No tätähän te naiset olette halunneet. Inkluusiota ja tasavertaisuutta. Nyt kun on lävähtämässä deittimaailmassa kasvoille, niin ei kelpaakaan. Jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta avannepussi on asia jota ei tarvitse ennen ekoja treffejä ottaa puheeksi, mutta isosti toimintakykyyn vaikuttavat asiat kuten vaikka tuo pyörätuoli pitäisi kyllä mainita.
Itselleni pyörätuoli olisi valitettavasti ehdoton turn off, rakastan harrastaa monipuolista liikuntaa ja esim pitkiä vaelluksia, näitä ei pyörätuolin käyttäjän kanssa voi tehdä. Toki kuka vain voi milloin vain vammautua ja se on asia erikseen, mutta lähtökohtaisesti jos etsisin puolisoa niin haluaisin toimintakykyisen sellaisen.
Jos haluat ehdottomasti nimenomaan sellaisen kumppanin, jonka kanssa voit käydä vaeltamassa, niin kai tästä asiasta on keskusteltu jo ennen niitä treffejä? Ei se pyörätuolittomuus siitä mitään todista, minunkin mieheni tykkää kyllä urheilla, mutta ei häntä silti vaeltamaan saa. Se ei silti estä meitä olemasta parisuhteessa, keskenään tehdään muuta ja vaeltamassa käyn ilman miestä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että pyörätuolista on järkevää mainita jo viestittelyn aikana, mutta miksi avannepussista pitäisi kertoa?
Ei kai nyt kukaan oikeasti odota, että se toinen kirjoittaa siihen profiilinsa, että hei mulla on avannepussi tai että kärsin erektiohäiriöistä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kerro kaikkia huonoja puolia itsestään alussa.
Moniko teistä olisi ottanut nykyisen tai entisen kumppaninsa mikäli hän olisi kertonut heti alussa kaikki huonot puolensa?
Kuorsaan, piereskelen sohvalla, nauran typerille jutuille jne.
No oisin voinut jättää ottamatta jos mies olis esim suoraan sanonut, että on taipumusta väkivaltaan ja aineisiin.
Itse taas oon paukuttanut heti ekoilla treffeillä mm diagnoosit ja miten voin oireilla, sekä endometrioosin ja lapsettomuuden, toinen saa vielä mahdollisuuden vetäytyä totuuteen perustuen,se ehkä haluaakin ihan terveen kumppanin ja se on ok.
Vaan yksi on tajunnut itse ottaa hatkat. Yleensä ne väittää että ei haittaa yhtään ja ymmärtää🤦 Inhottavaa kun itse on vastuussa siitä, että joutuu toisen puolesta päättämään jaksaako se vai ei,ainahan ne on niin ihastuneita ja rakastuneita alkuun.
Kuorsaaminen ja piereskely lienee ihan normaaleja asioita. Yhteinen huumorintaju taas suhdetta ylläpitävä asia.
Tosin oon myös uniongelmainen ja pari exää kyorsannut niin, että oma nukkuminen kävi ihan mahdottomaksi ja silti olis heidän mielestään pitänyt nukkua yhdessä. En enää lähtis jos toinen kuorsaa kuin katujyrä ja ottaa loukkauksena sen, etten itse saa nukuttua sen takia. Uni on kuitenkin aika olennainen osa ihmisenä olemista eikä väsynyt ihminen jaksa oikein olla vaan ihana ja kiva kumppanikaan.
Miksi tosiaan niitä huonoja puolia ei voi kertoa?
Kuitenkin siitä toisesta pitäis tykätä kokonaisuudessaan. Juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kellekään tuntemattomalle ei kuulu yksityisasiat
No miksi sitten esim. paneminen kuuluu? Ei paljon yksityisempää ole, mutta tätä tietoa vaaditaan ennen sitoumuksia, ym.
Mitä ihmettä?! Kyselläänkö tällaista tietoa nykyään treffailun alkumetreillä? Minusta kenenkään ei tarvitse aikaisemmista suhteistaan puhua missään vaiheessa, jos ei itse niin halua tehdä.
ei tarvi ottaa kumppania joka ole omaan makuun,hyvä niin. tykkään itsekkin hyvän näköisistä mutta jos sexy mies on pyörätulis ,niin se on silti hyvän näköinen.
mulle ehdoton ei olis alkoholin käyttö,rikollisuus,ilkeä luonne,pahuus,toisten haukkuminen jne.vaarallinen ihminen.tätä on vaikea selvittää ennen tapaamista.
Vierailija kirjoitti:
Moi. Olen Matti ja sairastan astmaa, uniapneaa, diabetesta, epilepsiaa, reumaa ja masennusta. Tuletko treffeille? :D
Moi! Olen Mirkku ja vakavasti mt-ongelmainen sekä työtön, jokainen mun poikakavereista on jossain vaiheessa joutuneet käytännössä omaishoitajan asemaan. Lievä astmakin on, voitais vetää samaa piippua?
Voisin lähteäkin, jos kerrot kuinka toimin esim epilepsiakohtauksessa tai kuinka reuma oireilee?
Olethan säkin mun tukena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistithan itse mainita olevasi pinnallinen, julma ja muita halveksiva ihminen, joka ei etsi rinnalleen lajitoveria vaan näytösnautaa?
Aha. No onko pyörätuolissa oleva sitten rampa, vammaine ja luuseri? Jos tällaiselle haukkumis- ja halventamislinjalle lähdetään? Jokaisella on oikeus valita parittelukumppaninsa, se ei ole mikään valtion tasavertaisuusperiaatteella jaeltava yleishyödyke. Lisäksi rampa oli valehtelija ja petollinen, tiedostaen toista väärin kohteleva mulkku. Eli sen lisäksi, että oli fyysisesti puolikuntoinen, oli myös luonteeltaan vammautunut.
Ette te mitään erityiskohtelua ansaitse tai tule saamaan vammojenne vuoksi. Nöyrästi tapailette omalla tasollanne ja ennemminkin panostatte entistä kovemmin siihen hyvään luonteeseen, johon kuuluu mm. rehellisyys ja avoimuus, jos haluatte saada jotakin. Se että
Ei sua kukaan ottaiskaan, frigidi ruma paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa provolta, miksi kukaan lähtisi tapaamaan ihmistä josta näkee vain tiukasti rajatun naamakuvan? Pyörätuoli paljastuu hyvin helposti jos on yhtään kuvia mitkä eivät katkea kaulan kohdalta....
Tai jos puhutaan harrastuksista, itse ainakin haluaisin tietää liikuntaharrastuksista.. Tosin voihan silloin deitti sanoa, että harrastaa koripalloa jos oikeasti harrastaa pyörätuolikoripalloa, mutta katson tuon valehteluksi.
Aika moni lihavakin harrastaa tai sanoo harrastavansa liikuntaa. Jotkut harrastavatkin.
Moni pyörätuolissa olevakin harrastaa liikuntaa.
Monet heistä jopa kilpaurheilevat ja kulkevat kaikenlaisissa arvokisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi! Olen Mirkku ja vakavasti mt-ongelmainen sekä työtön, jokainen mun poikakavereista on jossain vaiheessa joutuneet käytännössä omaishoitajan asemaan. Lievä astmakin on, voitais vetää samaa piippua?
Voisin lähteäkin, jos kerrot kuinka toimin esim epilepsiakohtauksessa tai kuinka reuma oireilee?
Olethan säkin mun tukena?
Mirkku ja Matti kuulostavat hyviltä tyypeiltä! Ap ei ehkä niinkään.
Toivottavasti löydätte toisenne <3
"Olen tuo, jota kommentoit. Korjaan sen verran väittämääsi, etten tapaile ylipäätään ketään millään tasolla, missään olosuhteissa. En ole koskaan ollut treffeillä enkä sellaisille hakeutunut, tähän tarkoitukseen luoduista verkkopalveluista puhumattakaan. En sekaannu tuohon vastenmieliseen pariutumismaailmaan millään tavalla. Kommentoin tätä räikeää aloitusta vain silkasta myötätunnosta kaikkia ilkeistä syistä torjutuksi tulleita kohtaan.
P.S. En ole vammautunut tai rajoitteinen.
N33"
Lainaus ei toimi, joten viesti yllä.
Paistaa kauas tosta sun viestistäsi, että kenellekään et oo kelvannut. Jotain sussa on vikaa, tod näk ulkonäkö. Iljettävä paska. Mee pois ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi kun harva ajattelee itseään ensisijaisesti diagnoosien kautta.
No jos se diagnoosi on pyörätuoli niin valitettavasti se on ensimmäinen asia mitä jalallinen henkilössä näkee. Miksi pyörätuoli-ihminen ei tapaile itse vaikkapa kehitysvammaista vaan yrittää pariutua ylöspäin?
Oletko vakavissasi? Jos pyörätuolissa olevan kehitys on normaalia, on erittäin epäeettistä seurustella kehitysvammaisen kanssa.
Eli onko toimivajalkaisenkin epäeettistä seurustella pyörätuolisen kanssa, kun tällä on vajauksia? Argumenttisi on yhtä invalidi kuin kehosi.
Voi ehkä todellakin olla parempi, että seurustelet vain ns. omassa "liigassasi" ja jätät pyörätuolilla liikkuvat sekä kehitysvammaiset rauhaan. Voin sanoa pelkästään jo näiden muutamien lukemieni viestien perusteella, että kaikkien tuntemieni vammaisten pikkurillistäkin löytyy enemmän tunneälyä kuin sinusta. Ja että sinun kaltaistesi kanssa pitää sama pallo jakaa. Huoh.
T. Sivusta, vammaisohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistithan itse mainita olevasi pinnallinen, julma ja muita halveksiva ihminen, joka ei etsi rinnalleen lajitoveria vaan näytösnautaa?
Aha. No onko pyörätuolissa oleva sitten rampa, vammaine ja luuseri? Jos tällaiselle haukkumis- ja halventamislinjalle lähdetään? Jokaisella on oikeus valita parittelukumppaninsa, se ei ole mikään valtion tasavertaisuusperiaatteella jaeltava yleishyödyke. Lisäksi rampa oli valehtelija ja petollinen, tiedostaen toista väärin kohteleva mulkku. Eli sen lisäksi, että oli fyysisesti puolikuntoinen, oli myös luonteeltaan vammautunut.
Ette te mitään erityiskohtelua ansaitse tai tule saamaan vammojenne vuoksi. Nöyrästi tapailette omalla tasollanne ja ennemminkin panostatte entistä kovemmin siihen hyvään luonteeseen, johon kuuluu mm. rehellisy
Ei sua kukaan ottaiskaan, frigidi ruma paska.
Jollain taisi vähän mennä tunteisiin..
Vierailija kirjoitti:
"Olen tuo, jota kommentoit. Korjaan sen verran väittämääsi, etten tapaile ylipäätään ketään millään tasolla, missään olosuhteissa. En ole koskaan ollut treffeillä enkä sellaisille hakeutunut, tähän tarkoitukseen luoduista verkkopalveluista puhumattakaan. En sekaannu tuohon vastenmieliseen pariutumismaailmaan millään tavalla. Kommentoin tätä räikeää aloitusta vain silkasta myötätunnosta kaikkia ilkeistä syistä torjutuksi tulleita kohtaan.
P.S. En ole vammautunut tai rajoitteinen.
N33"
Lainaus ei toimi, joten viesti yllä.
Paistaa kauas tosta sun viestistäsi, että kenellekään et oo kelvannut. Jotain sussa on vikaa, tod näk ulkonäkö. Iljettävä paska. Mee pois ketjusta.
Etpä säkään älyllä tai empatialla loista. Mene itse pois ketjusta.
Itse harrastan mm. lenkkeilyä ja telttailua/vaellusta ja toivoisin kumppanista seuraa näihin. Lisäksi asun neljännessä kerroksessa hissittömässä talossa. Pyörätuolissa istuva ei valitettavasti tähän kuvioon oikein solahda, niin se vain valitettavasti on. Siksi on tärkeää kertoa asiasta jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi kun harva ajattelee itseään ensisijaisesti diagnoosien kautta.
No jos se diagnoosi on pyörätuoli niin valitettavasti se on ensimmäinen asia mitä jalallinen henkilössä näkee. Miksi pyörätuoli-ihminen ei tapaile itse vaikkapa kehitysvammaista vaan yrittää pariutua ylöspäin?
No, haloo!! eihän se pyörätuoli kenestäkään kehitysvammaista tee. siinä istuminen saattaa johtua todella monesta. esim. onnettomuudesta. mikä ei järkeen vaikuta millään tavalla. ja mä en ikinä tapailisi ihmistä joka kirjoittaa moisia kommentteja. Todella nolo ajattelu tapa... millälailla juvittelet olevasi parempi kuin muut?
Suosittelisin (taas) tutustumaan ihmisiin elävässä elämässä vaikkapa harrasteiden parissa deittiappien sijaan. Tulee vähemmän niitä ei-toivottuja yllätyksiä ja huomaatte heti onko sitä kemiaa vai ei.
M60
Mutta pyörätuolissa olevalla voi olla ihan aikuisen jalat. Ehkä hän on ollut auto-onnettomuudessa tai on muuten niin heikko, että tarvitsee välilllä tukea.