Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI ette kerro vakavista sairauksista, ulkonäön poikkeavuuksista yms. ennen ekoja treffejä?

Vierailija
07.12.2025 |

TAAS jälleen ihan älyttömän huiputettu ja epäarvostettu olo, koska Tinder-deitti valehteli! En voi ymmärtää miksi ihmiset harrastavat tällaista, siis suoranaista huijaamista!

Itsenäisyyspäivän ravintoladeitti huipentui siihen, että paikalle saapui mies pyörätuolissa. Ja tokikaan tuolista, saati siinä pysyvästi istumisesta, ei oltu mainittu halaistua sanaakaan, vaikka ennen kasvokkain kohtaamista oltiin viestitelty aktiivisesti lähes kuukausi!

Näin on käynyt aiemminkin, ei joskaan näin törkeästi, että jätetään kertomatta pyörätuolista. Yhdellä deitillä oli avannepussi paidan alla ja tämä valitettavasti paljastui vasta siinä vaiheessa, kun olin jo ehtinyt ihastua ja oltiin sänkyyn menossa ensikertaa.

Pääasiassa huiputtaminen on ulkonäköön liittyvää, eli deitti-iltaan könytään paikalle kymmeniä kiloja lihavampana, kymmeniä vuosia vanhempana ja hiusraja niskaan karanneena. Hämmentävää. Luulevatko tällaiset tapaukset tosiaan, että kaikesta huolimatta heille olisi luvassa vuosisadan romanssi?

Kommentit (356)

Vierailija
81/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi kun harva ajattelee itseään ensisijaisesti diagnoosien kautta.

No jos se diagnoosi on pyörätuoli niin valitettavasti se on ensimmäinen asia mitä jalallinen henkilössä näkee. Miksi pyörätuoli-ihminen ei tapaile itse vaikkapa kehitysvammaista vaan yrittää pariutua ylöspäin?

Voi hitto mikä kommentti. *pariutua ylöspäin*? Pyörätuolissa oleva seurustelukumppani on taivaan lahja sinukaltaiseen henkilöön verrattuna.

Vierailija
82/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin joskus tinderdeitin kasvokuvia että kaikissa on jätetty jotenkin oudosti toinen silmä varjoon niin ettei sitä näy kunnolla. Ja ensitreffeillä sitten ilmenikin että siinä silmässä on joku sairaus, oli kuin vaalean kalvon peitossa. Asia joka olisi ollut helppo tuoda ilmi niissä deittiprofiilin kuvissa mutta tyyppi ilmeisesti halusi nähdä livenä sen säikähdyksen jonka asia aiheutti. Ehkä oli sitten huomannut että ei pääse treffeille jos ei peitä asiaa? Tai miehillä on muutenkin sellainen ajatusmaailma että taivas aukenee jos vaan pääsee treffeille? Ainakin miehet täällä paljon valittaa juuri treffeillepääsemättömyydestä. Silmä ei olisi ollut kynnyskysymys mutta tyyppi ei muuten sytyttänyt ja peittely oli myös ainakin pieni turn off. 

Sen sijaan mua ei jostain syystä haitannut yhtään, että yksi toinen deitti kertoi ensitreffeillä tyypin 1 diabeteksestaan, vaikka siinähän

Siten jos ei laita ollenkaan kuvaa, niin sekään ei kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se näkyy profiilikuvassani. 

Terv: Iso arpi naamassa ja korvasta puuttuu pala.

Vierailija
84/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistithan itse mainita olevasi pinnallinen, julma ja muita halveksiva ihminen, joka ei etsi rinnalleen lajitoveria vaan näytösnautaa?

Vierailija
85/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse kysy vakavista sairauksista tai ulkonäön poikkeavuuksista, kun ne mitä ilmeisemmin on sinulle "ei". Samalla toinen saa tietää sinun luonteesi poikkeavuuksista - olisi ihan tasapuolista, eikö niin?

Vierailija
86/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että pyörätuolista on järkevää mainita jo viestittelyn aikana, mutta miksi avannepussista pitäisi kertoa?

Samaa ihmettelen. Tai siis varmaan jollain kolmansilla treffeillä jo ennen sänkyyn menoa kertoisin, mutta jo viestittelyn aikana? Pyörätuoli kuitenkin vaikuttaa siihen, minkä näköistä elämää voidaan yhdessä elää, avannepussi ei käytännössä mitenkään. Pitääkö kaikki vaatteiden alta löytyvät suuret luomet, raskausarvet, riipputissit ja -pallit, elinten koot ja suonikohjut luetella viestittelyn aikana? Sinänsä ymmärrän tuon aloituksessa mainitun kusettamiseksi, että kuvat eivät vastaa todellisuutta, ikää ja painoa on huomattavasti enemmän.

Tuollainen vamma vaikuttaa moniin mui

Anteeksi neiti, tyhjennän ensin ulostepussini ja sen jälkeen pallini reikääsi :)

Vierailija
87/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei kerro, koska hänelle itselleen ei ole muodostunut käsitystä, että poikkeavuus voisi olla jollekin todella iso este tulla edes 1. treffeille. 

Vierailija
88/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi kun harva ajattelee itseään ensisijaisesti diagnoosien kautta.

No jos se diagnoosi on pyörätuoli niin valitettavasti se on ensimmäinen asia mitä jalallinen henkilössä näkee. Miksi pyörätuoli-ihminen ei tapaile itse vaikkapa kehitysvammaista vaan yrittää pariutua ylöspäin?

Pyörätuolissa oleva ei ole läheskään aina kehitysvammainen.

Niinpä. Mun sisko on pyörätuolissa, ei ole kehitysvammainen.

Vierailija
89/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasta asennevammasta tulisi myös kertoa heti (tinder)profiilissa. Ja hyvä myös mainita, että rumien, sairaiden/vammaisten on ihan turha vaivaitua..

Vierailija
90/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa provolta, miksi kukaan lähtisi tapaamaan ihmistä josta näkee vain tiukasti rajatun naamakuvan? Pyörätuoli paljastuu hyvin helposti jos on yhtään kuvia mitkä eivät katkea kaulan kohdalta....

Tai jos puhutaan harrastuksista, itse ainakin haluaisin tietää liikuntaharrastuksista.. Tosin voihan silloin deitti sanoa, että harrastaa koripalloa jos oikeasti harrastaa pyörätuolikoripalloa, mutta katson tuon valehteluksi.

Aika moni lihavakin harrastaa tai sanoo harrastavansa liikuntaa. Jotkut harrastavatkin. 

Ainakin tämän palstan mukaan :D :D :D

Vierailija
91/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahasta asennevammasta tulisi myös kertoa heti (tinder)profiilissa. Ja hyvä myös mainita, että rumien, sairaiden/vammaisten on ihan turha vaivaitua..

Vähän niinkuin silloin aikoinaan kun nuortenlehdissä oli kirjeenvaihtoilmoituksia, lähes joka toisessa oli p.s: Rillipäät älkää vaivautuko.

Vierailija
92/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistithan itse mainita olevasi pinnallinen, julma ja muita halveksiva ihminen, joka ei etsi rinnalleen lajitoveria vaan näytösnautaa?

Joo tämä pitäisi sanoa jo profiilissa, koska se on monelle kynnyskysymys.

Vierailija
93/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että pyörätuolista on järkevää mainita jo viestittelyn aikana, mutta miksi avannepussista pitäisi kertoa?

Suurin osa naisista ei halua omaishoitajaksi vaan etsii ihan kunnollista elämänkumppania, joka on toimintakykyinen ja pystyy keventämään naisen kuormaa sen sijaan, että heittää sairaan kehonsa tämän riesoiksi. 

Yleensä pyörätuoli ja avannepussi ei vaadi omaishoitajaa.

Mutta ne (kuten muutkin fyysiset tai psyykkiset vajavaisuudet) vaativat puolisolta isompaa sopeutumista ja aika monesta tavalliseen elämään kuuluvasta asiasta luopumista. Toiset sopeutuu, toiset ei. Nuo molemmat on sen verran epätavallisia asioita että on melko ajattelematonta ja itsekästä lyödä oma vammaisuus toisen kasvoille ilman ennakkovaroitusta. Härskeintä on päälle loukkaantua kun deitti reagoi kuten kuka tahansa jolle on törkeästi valehdeltu viestittelyvaiheessa eli poistamalla paikalta. 

Aika tökeröä kuvitella että itse on se joka päättää toisen puolesta mitä sen toisen kuuluu ajatella ja haluta itselleen. Maailma ei tässä(kään) ole aina oikeudenmukainen tai reilu. 

Vierailija
94/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse kysy vakavista sairauksista tai ulkonäön poikkeavuuksista, kun ne mitä ilmeisemmin on sinulle "ei". Samalla toinen saa tietää sinun luonteesi poikkeavuuksista - olisi ihan tasapuolista, eikö niin?

Rehellistä olisi laittaa omaan profiiliinsa "Ilmoitathan, jos käytät pyörätuolia, avannetta yms. En halua omaishoitajaksi ja avanne ällöttää." Olihan näitä muinoin kirjekaveri-ilmoituksissakin. "Ei rillipäille!"

Vierailija
95/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on  atopia ja ibs,ekasta kerron heti ettei mies säiikähdä mutta toisesta vasta jos näyttää kehittyvän jotain vakavampaa. Ei ole kovin romanttista ilmoittaa "saatan sitten juosta paskalle".

Vierailija
96/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP itse liikunnallinen ja kertonut pitäväsi esim. eräretkistä ja subbailusta? Ja että olisi mukava saada harrastusseuraa? Jos näin, niin vähintään siinä vaiheessa olisi toisen osapuolen pitänyt kertoa rajoitteistaan.

Vierailija
97/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen vahvistus, ettei kannata vikaisen kappaleen käyttää sovelluksia eikä ylipäänsä yrittää löytää ketään. Itselleni riitti ensimmäisten 25 vuoden aikana saatu palaute, kuinka kasvoilla näkyvä sairaus ällöttää ihmisiä. Pysyn lärveineni kotona.

Vierailija
98/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on peräsuolen laskeuma 🤔

Vierailija
99/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa provolta, miksi kukaan lähtisi tapaamaan ihmistä josta näkee vain tiukasti rajatun naamakuvan? Pyörätuoli paljastuu hyvin helposti jos on yhtään kuvia mitkä eivät katkea kaulan kohdalta....

Tai jos puhutaan harrastuksista, itse ainakin haluaisin tietää liikuntaharrastuksista.. Tosin voihan silloin deitti sanoa, että harrastaa koripalloa jos oikeasti harrastaa pyörätuolikoripalloa, mutta katson tuon valehteluksi.

Aika moni lihavakin harrastaa tai sanoo harrastavansa liikuntaa. Jotkut harrastavatkin. 

aika monetkin lihavat harrastavat liikuntaa.Itsekin kuulun tuohon joukkoon. Oma lihvauuteni johtuu 1,5 vuoden sairastelusta, jonka vuoksi en ole voinut syödä normaalisti enkä ole jaksanut lenkkeillä enempää. En ole siitä ottanut stressiä. puolisen vuotta sitten minut leikattiin ja sitä ennen piti käydä sydänfilmeissä ja arvioitiin leikkauskuntoa, niinkuin aina leikkauspotilaille tehdään. Siellä san palautetta fyysisestä kunnostani, että tosi hyvässä kunnossa olet. Jaloista löytyi lihaksistoa paremmin kuin keskivertoverrokilta ja sydän ja verenkiertoelimistökin oli hyvässä kunnossa. Harmi, että olen suhteessa, mutta jos olisin tuona aikana ollut sinkku, niin ehdottomasti olisin alkanut treffailemaan ihan sen vuoksi, että saisin lihavuuteni vuoksi karsitettua pois kaikki pakkoneuroottiset "noi kumppanini läskit hävettää mua, mitäs jos muut ajattelee, etten saisi muita kuin läskejä" - tyypit. 

en itse tajua miksi vaikka jonkun pyörätuolissa istuvan pitäisi sanoa ennen ensitreffejä toiselle, että istuu pyörätuolissa. joo silloin, jos ollaan suunittelemassa ensitreffejä vaikka vaikeakulkuiseen metsään, mutta jos on kyse ihan normaalista illanvietosta jossain ravintolassa, niin ei tarvitse, jos toinen ei ole itse profiilissaan maininnut ettei halua liikuntaesteellistä seuraa. Vamma sekin nimittäin on, jos luokittelee ihmiset ulkonäkönsä tai fyysisen rajoitteensa mukaan vältettävään tai haluttavaan seuraan. Meillä kaikilla sellaisia vammoja on. Itse esim. en halua junttien kanssa treffeille, tai tupakoitsijoiden, tai päihteitä käyttävän ja varmasti asian muotoilisin omaan deittiprofiiliini, jos olisi kumppani haussa, koska tiedän, että siitä tulisi ongelmia, kun en voi moisia ominaisuuksia sietää enkä ole keksinyt vielä miten voisin asiat itsessäni korjata.  monen mielestä minulla on yksi muukin lisäheikkous ja se on haluttomuus matkustella. Sillä käytän vapaa-aikani paljon mieluummin jossain järvirantamökkielämisessä kuin matkailemalla ympäri maailmaa. lllat vietän paljon mieluummin kotona kotiaktiviteettien seurassa

yhteenvetona: mitä rehellisempi _itse_ on, niin on toisenkin helpompi olla rehellinen eikä tule virhearviointeja, joten aloittaja voisi itse oikeasti muokata profiiliaan siten, ettei hänen kauhistelemansa ihmiset hakeudu tekemisiin hänen kanssaan. 

Vierailija
100/355 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole esim ulkonäöllisesti moniakaan selkeitä kriteerejä, toisen ulkonäkö jo klikkaa tai ei, mutta mielestäni pyörätuolikäyttäjän elämän kokisin liian haastavaksi itselleni. Kuka tahansa meistä voi toki moiseen tukeutua/päätyä elämänsä varrella,  mutta lähtökohtaisesti etsin puolisokseni kävelykykyistä ihmistä. kuten myös näkevää ja kuulevaa? Voisihan sitä vaikka lisääntymiskumppania etsiessä olla mappi valmiina että mitä sukurasitteita kummaltakin löytyy, jättäisikö joku minut välistä, kun käy ilmi että syön verenpainelääkitystä? 

Mielestäni jokaisella on oikeus valita kumppaninsa, ja olla "ronkelikin", turha sitä on lähteä tässä tuomitsemaan? Vai mikä tuomaristo jatkossa tulee nimittää minkälaisista ihmisistä kukin saa viehättyä?

N38