Kuinka paljon laitatte rahaa yhden lasten joululahjoihin?
Kysymys otsikossa. Halutessanne kertokaa lastenne lahjatoiveita ja ikä :)
Kommentit (124)
20v lapsi.
Noin 100e lahjoina ja sitten cashia 250e.
Noin 200 euroa. Lapsi saanut kaikkea vuoden aikana joten ei se lahjoja tarvitse. Jalkapalloa kun harrastaa niin saa välineitä ja sillä on jo pleikkari 5 ja pelejä ja kaikkea niin ei tässä nyt kovin paljon lahjoja osteta.
2 vuotiaalle lapselle käytin 100 € lahjoihin. 7 vuotiaalle meni 141 €. Teinille noin 130 €. Pääasiassa ostin leluja, kirjoja ja palapelejä pienemmille ja teinille ostin taidetarvikkeita ja kosmetiikkaa. Palkkani on 3300 brutto.
Yritän ostaa sitä mitä lapset toivovat, mutten kaikkea enkä mitään liian kallista. 2v ei osaa edes toivoa mitään. Hän tekee palapelejä ja katselee kirjoja mielellään niin ostin sitten niitä.
Noin 200€ per lapsi. Tuntuu, että se on aika keskivertosumma. Sillä saa muutaman kivan jutun tai yhden isomman toiveen toteutettua.
Noin 70-120 euroa per lapsi, mies taitaa ostaa saman verran. Lapset teini-ikäisiä.
Toiselle iPhone (14v) ja toiselle käsilaukku. Ihan riittävästi menee rahaa.
Yksi lapsi, tyttö 10v.
Tulee menemään alle 150 lahjoihin, on toivonut mm. akryylimaaleja, pensseleitä, värityskirjaa ja kyniä, askartelujuttuja ja Littlest pet shop eläimiä.
Kyllä 6 vuotiaan lahjoihin pitää panna ainakin 2000 ekee. Tyttö 11 v sille 5000 niin saa kohta silikonitissit. Mummi lupas maksaa loput.
10v jannu ei saa mitään eli 0 e.käyttäytyy huonosti joten joulu peruttu hänen osalta.puhelinkin otettiin pois ja rahaa ei euroakaan saa.
pari kk mennään näin.
Lapsille tulee niin paljon sukulaisilta, etten kyllä viitsi käyttää isoja summia. Lapset ovat 6v ja 8v. Huolehdin, että saavat tärkeimmät toiveet ja tässä iässä ne saa hyvin alle 100e/lapsi.
Joskus on ostettu pelikonsolia tms. Jos laskisin karkeasti toisen lapsen tärkeimmät toiveet niin ne saisi tänä vuonna n. 70.eurolla.
Ehkä sitten teini-ikäisenä eri summia. Silloin ei sukulaisetkaan välttämättä enää niin lahjoja.
Jotenkin tuo yksi vastaus järkyttää mua jossa lukee jotain että " 10 v jannu käyttäytynyt niin huonosti ettei saa yhtään lahjoja".
Mitä niin kamalaa lapsi on tehnyt että hän joutuu 10 vuotiaana kohtaamaan täysin lahjattoman joulun?
Muista että yleensä lapsen käytökseen on joku syy. Joskus se huono syy on lähtöisin meistä vanhemmista ja siitä minkälaisen kodin ja ympäristön me olemme onnistuneet lapselle luomaan. Olemmeko me onnistuneet antamaan lapselle sitä välittämistä ja rakkautta jota lapsi tarvitsee kasvaakseen hyväksi ihmiseksi.
Joskus me vanhemmat välitetään ja rakastetaan oikein kovasti - mutta ei silti osata näyttää sitä tai luoda hyvinvoivia rutiineja ympärillemme.
Tällaisia ajatuksia nyt vaan tuli.
Kolme lasta, jotka kaikki noin 20 v. Lahjabudjetti on 100€/lapsi.
Lisäksi kolmelle läheiselle lahjat, nämä 20€/lahja.
Laitan myös lapsille joulupöytään ruuat. Tähän menee noin 150€.
Eli yhteensä noin 500€ menee jouluun. Minulle se on iso raha. Olen eronnut lasten isästä.
Noin satasen per lapsi. Kolme aikuista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäisten lasten lahjat ostan käytettyinä ja toki mitä ovat toivoneet. Eli ei mitään tiettyä summaa per nenä, vaan mieluisia paketteja sillä hinnalla millä löydän käytettynä.
Olisi mielenkiintoista kuulla mistä tuo alapeukku? Ajatteleeko joku vielä nykyään, että lahjojen pitää olla uusia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäisten lasten lahjat ostan käytettyinä ja toki mitä ovat toivoneet. Eli ei mitään tiettyä summaa per nenä, vaan mieluisia paketteja sillä hinnalla millä löydän käytettynä.
Olisi mielenkiintoista kuulla mistä tuo alapeukku? Ajatteleeko joku vielä nykyään, että lahjojen pitää olla uusia?
En ole peukutellut. Mutta muuten, kyllä ajattelen niin: en ostaisi kenellekään lahjaksi käytettyjä tavaroita. Näin joku, ehkä useampikin, voi ajatella.
Muutama kymppi per naama, lapset 26, 25 ja 18.
130 euroa. Ajattelin että se on aika paljon. Lapsi 5v. En voinut edes uskoa että joku voisi laittaa 1000 euroa yhden lapsen lahjoihin, vaikka rahasta ei olisikaan pulaa...
Noin satasen. 12-vuotias lapsi ei oikein toivo enää mitään. Kaikkea on.
Aika paljon. En kyllä koskaan laske. Mutta joitain satasia. Yksi tyttö 12v. Toiveet pääosin sellaisia, että ei Suomesta saa.
Tänä vuonna saa treenivaatteita (tietty merkki ja malli), ihonhoitotuotteita (tietty merkki) ja muutaman fanituotteen sekä pandora-koruun toivomansa helan.
Mä käytän n. 150-200 euroa per lapsi.
8 v saa leluja ja vähän suklaata+20 e seteli.
17 v saa toivomiaan ihonhoitotuotteita ja meikkejä, suklaata ja rahaa n.120 e.
Aika kalliita lahjoja ihmiset vaikuttavat antavan, sitten muutama vastaaja antaa todella vähän..mä itse koen olevani keskiverto. Haluan antaa mieluisia juttuja mutta ajattelen että ei tarvitse nyt ihan vetää överiksi. Olen myöskin ihan tavallinen palkansaaja brutto 3300.