Kuinka paljon laitatte rahaa yhden lasten joululahjoihin?
Kysymys otsikossa. Halutessanne kertokaa lastenne lahjatoiveita ja ikä :)
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
130 euroa. Ajattelin että se on aika paljon. Lapsi 5v. En voinut edes uskoa että joku voisi laittaa 1000 euroa yhden lapsen lahjoihin, vaikka rahasta ei olisikaan pulaa...
Meillä on jonain vuonna mennyt tonni, toisena sitten satanen. Hirveästi riippuu siitä mitä tarvitsee. Viime vuonna tarvitsi uuden puhelimen ja kuulokkeet, joten rahaa meni. Tänä vuonna ei ole mitään isompia tarpeita eikä osaa toivoa oikein mitään, joten saa jotain pientä ja merkityksellistä.
Ohis, mutta miten voi tarvita kuulokkeet? Eikö ne ole lähinnä kiva extra? Ja muutenkin ne maksaa muutaman kympin, niin ei selitä tonnin lahjaa.
19 ja 21, joitain satasia käytä. Mies ehkä saman verran. Ostan osittain hyödyllistä, esim. älylaskimen opintoihin ja villapaidan.
Mun vanhemmat ei todellakaan laittanut rahaa mun lahjoihin. Pari kertaa kävi niin että en sanut yhtään lahjaa kun kummatkin oli ostanut vain veljelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
130 euroa. Ajattelin että se on aika paljon. Lapsi 5v. En voinut edes uskoa että joku voisi laittaa 1000 euroa yhden lapsen lahjoihin, vaikka rahasta ei olisikaan pulaa...
Meillä on jonain vuonna mennyt tonni, toisena sitten satanen. Hirveästi riippuu siitä mitä tarvitsee. Viime vuonna tarvitsi uuden puhelimen ja kuulokkeet, joten rahaa meni. Tänä vuonna ei ole mitään isompia tarpeita eikä osaa toivoa oikein mitään, joten saa jotain pientä ja merkityksellistä.
Ohis, mutta miten voi tarvita kuulokkeet? Eikö ne ole lähinnä kiva extra? Ja muutenkin ne maksaa muutaman kympin, niin ei selitä tonnin lahjaa.
Kuljetko koskaan julkisilla? Toivon, että jokainen ilman kuulokkeita tiktokia tai videopuhelua haudattava tulee jatkossa viereesi, niin ymmärrät miksi kuulokkeet tarvitsee.
5-vuotiaan lahjoihin noin 100e. Leluja ja tekemistä lapsen toiveiden mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäisten lasten lahjat ostan käytettyinä ja toki mitä ovat toivoneet. Eli ei mitään tiettyä summaa per nenä, vaan mieluisia paketteja sillä hinnalla millä löydän käytettynä.
Olisi mielenkiintoista kuulla mistä tuo alapeukku? Ajatteleeko joku vielä nykyään, että lahjojen pitää olla uusia?
Kyllä ajattelen. Jos haluan kierrätettyä, haluan valita sen itse. Siksi en muillekaan hanki käytettyä.
Käytetty tavara voi olla esim. eläintaloudesta ja siitä saattaa tulla ongelmia. Itse sain lapsena lahjaksi tupakalta haisevia kirjoja. Tässä vain muutamia syitä, miksi _lahjoissa_ en harrasta kierrätystä.
"Ohis, mutta miten voi tarvita kuulokkeet? Eikö ne ole lähinnä kiva extra? Ja muutenkin ne maksaa muutaman kympin, niin ei selitä tonnin lahjaa."
Meillä kuulokkeet on luurimallia mikrofonilla. Mieluummin kuuntelen vain oman lapsen pelaamista kuin sen koko köörin.
Vierailija kirjoitti:
5-vuotiaan lahjoihin noin 100e. Leluja ja tekemistä lapsen toiveiden mukaisesti.
Tuonikäiselle on ihana ostaa lahjoja! Kaipaan sitä aikaa. Ostin aina jotain Legoja tai Geomaceja, kirjan, figuureja, palapelin.. Se lapsen usko joulun taikaan oli niin hienoa seurattavaa.
N 50 eur / lapsi, kaksi löytyy, olen ainoa aikuinen tässä taloudessa. Lahjoo niitä moni muukin kuin minä, sukulaiset ja kummit.
3v. Kylpytakki n. 20e, muistipeli n. 5e, vuosittainen kalevala-joulukoriste n. 40e, Muumi-pyjama n. 20e. Varmaan siis jotain 70-90 e. Muulta perheeltä tulee sitten lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäisten lasten lahjat ostan käytettyinä ja toki mitä ovat toivoneet. Eli ei mitään tiettyä summaa per nenä, vaan mieluisia paketteja sillä hinnalla millä löydän käytettynä.
Olisi mielenkiintoista kuulla mistä tuo alapeukku? Ajatteleeko joku vielä nykyään, että lahjojen pitää olla uusia?
Kyllä ajattelen. Jos haluan kierrätettyä, haluan valita sen itse. Siksi en muillekaan hanki käytettyä.
Käytetty tavara voi olla esim. eläintaloudesta ja siitä saattaa tulla ongelmia. Itse sain lapsena lahjaksi tupakalta haisevia kirjoja. Tässä vain muutamia syitä, miksi _lahjoissa_ en harrasta kierrätystä.
Sama. En halua meille mitään, mikä on ollut hometalossa tai koirakodissa. Kyse on ihan vaan meidän hyvinvoinnista eikä muusta. Itse olen antanut käytettyjä kirjoja lahjaksi siskon pojalle, kun toivoi juuri niitä kirjoja, mitä meillä oli hyllyssä eikä oma lapsi enää lukenut. Muissa tapauksissa en antaisi käytettyjä.
Ajattelen etukäteen että ehkä 200 - 300 per lapsi, käytännössä ylittyy heittämällä. Lapset on teinejä ja toivoo vaan yhtä kalliimpaa lahjaa, mutta tulee sitä muutakin ostettua. Vain yksi paketti yläkouluikäiselle tuntuisi ankealta (aikuiselle olis ok).
Toiveet on luokkaa puhelin, mikrofoni ym. Lisäksi ostelen kylpytakkia, hajusteita, kirja, suklaata jne. Semi-tarpeellisia nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetko koskaan julkisilla? Toivon, että jokainen ilman kuulokkeita tiktokia tai videopuhelua haudattava tule
Minä en lähes koskaan kulje julkisilla, koska niillä ei täällä maalla pääse esimerkiksi töihin. Linjat ja aikataulut kun on suunniteltu sen mukaan, että lapset ja nuoret pääsee kouluun ja takaisin. Silloin harvoin kun junalla matkustan, otan paikan extraluokasta.
Poika 14, 2500€
Tyttö 11, 1800€
Poika 8, 1000€
Aina menee enemmän kuin olen suunnitellut. Tänä vuonna en viitsinyt edes laskea.
2kpl 20+v nuoret eivät ole vuosiin toivoneet/halunneet mitään ns materia-lahjaa. Siispä saavat hyviä suklaita ja ehkäpä kirjat tms ja "päälahja" on rahaa (500€/nuppi).
Poika 24 v ja vaatetta ja jotain pientä n. 150 e ja 100 e rahana. On opiskelija ja ainoa lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poika opiskelee pelisuunnittelijaksi ja nimenomaan tarvii kunnon kuulokkeet
100e/lapsenlapsi. 50e lahjaan ja 50e tilille. Voi sitten hankkia jotain itse tai laittaa rahastoon