Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö joskus kaupassa ihan vaan katselemassa ruokia? Miksi?

Vierailija
06.12.2025 |

Todistinko äsken ruokaturisteja, huonosti rooliaan esittäviä myymäläetsiviä vai peräti myymälävarkautta? Kauppareissulla isossa ruokakaupassa huomion kiinnitti noin parikymppinen suomalainen pariskunta, joka pyöri ympäri kauppaa. Etsiessäni omia tuotteitani törmäsin heihin usealla eri osastolla yksin ja yhdessä. He viettivät paljon aikaa hyllyjen äärellä keskustellen tuotteista ja ottaen niitä hyllyiltä ja laittaen takaisin. Heillä ei ollut ostoskoria eivätkä he kantaneet mitään käsissä. Naisella oli ulkolämpötilaan nähden melkoisen iso takki päällä. Olin maksamassa kassalla kun he kävelivät kassa-alueen läpi ostamatta mitään. Miksi tulla ruokakauppaan, jos ei ole mitään ostoaikeita? Onko ruuan katselu ja siitä keskusteleminen niin hauskaa? Vai oliko taustalla jotain muuta? Osaako kukaan selittää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muu kuin sinä aapee tee tuollaista.

Miksi? Koska oot ke ha ri

Vierailija
2/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti aloitus osui sinulla johonkin arkaan paikkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypistelen kaikkia ruokia. Mitään en kyllä ota.

Vierailija
4/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ollu varkaita

Vierailija
5/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso hame. Ei tarvitse ostaa mitään.

Vierailija
6/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein läpi punalaputetut että kannattaako illalla käydä.  Kauppaan matkaa 400m

Vierailija
7/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
8/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta syön tosi vähän ja saatan nautti ruuan tuoksusta aivan kuin söisin sitä itse. Otan naapureitten grilliruuista pelkät hajut ja nautin.

Vierailija
9/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska sä oot ke ha ri

Vierailija
10/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ke ha ri!

Vierailija
11/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tuota samaa ulkomailla, se on mielenkiintoista vertailla miten ruokakaupat eri maissa eroavat toisistaan.

Vierailija
12/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kotitalousopettaja ja tykkään tutustua uusiin tuotteisiin/valikoimaan. Harvoin missään perus Ässässä käyn tutkimassa, mutta Herkussa ja jossain Kookaupoissa ym.

Vierailija
13/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ke ha ri!

Miksi asia herättää sinussa tuollaisen reaktion?

Vierailija
14/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen tuota samaa ulkomailla, se on mielenkiintoista vertailla miten ruokakaupat eri maissa eroavat toisistaan.

Sama juttu. Myös kotimaassa etniset kaupat ja kauppahallit kiinnostavat minua, koska omalla kotiseudulla sellaisia ei ole.

Vierailija
15/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ke ha ri!

Miksi asia herättää sinussa tuollaisen reaktion?

Haluatko kuokkaasi?!

Vierailija
16/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn useinkin. Sillon jos käyn isommilla ruokaostoksilla käyn kauppakeskuksessa jossa on lidl, prisma ja cittari. Aloitan kierroksen lidlistä, koska se on ulko-oven vieressä ja sieltä todennäköisesti tulen hankkimaan suurimman osan ruoista. En kuitenkaan voi heti ottaa mukaan mitään kylmäketjua vaativaa helposti pilaantuvaa ruokaa jos aion sen jälkeen vielä kierrellä kaupoilla. Mulla ei ole autoa ja noissa kauppareissuissa menee useampi tunti. Joten ensin silmäilen lidlin läpi ostamatta mitään. Katson mitä tarttee hankkia muualta ja mitä saan lidlistä. Seuraavaksi menen Normaaliin, Tokmanniin,  kirjastoon, kirjakauppaan mihin ikinä tarvitsee/tekee mieli. Seuraavaksi kierrän prisman ja cittarin hankin sieltä tarjouksia/niitä ruokia mitä ei lidlistä saa. Sitten menen takaisin lidliin tekemään ne varsinaiset ruokaostokset. Joskus myös bussia odotellessa saatan mennä lähikauppaan kiertelemään ihan muuten vaan vaikka ei ole aikomustakaan ostaa mitään. Menen sinne kuluttamaan aikaa ja lämmittelemään kun ei jaksa vaan seistä pysäkillä varsinkaan huonolla säällä. Näin joulun alla saatan käydä myös ihan vaan hakemassa inspiraatiota joululahjoihin/ ihastelemessa joulukoristeita. 

Vierailija
17/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella tekeväni tuota jossain jättimarketissa, kuten Prisma ja Cittari, koska autottomana käyn niissä todella harvoin. Niissä on iso valikoima ja tuotteita, joita en ole välttämättä ennen nähnyt. Ihmettelen myös Lidlin kausivalikoimia ja Ikeassa tietysti erilaisia huonekaluja ja tuotteita, vaikken aina olisikaan ostohousut jalassa. Ulkomailla varsinkin kauppaan meno on aina mielenkiintoinen seikkailu. En ole niitä, jotka vain nopeasti hakevat sen mitä tarvitsevat ja lähtevät. Olen luonteeltani sellainen tutkija ja ihmettelijä. Olen myös työskennellyt tutkijana. Joskus ihmetyttää suuresti koko elämä. 

Vierailija
18/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aika lähellä Ruoholanden sittaria. Joskus, kun olen yksin kotona, otan fillarin ja poljen Ruoholahteen. Käyn koko kaupan läpi ja katson mitä kaikkea löytyy. Yleensä kyllä myös ostan jotain, mutta en aina

Vierailija
19/19 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli ilmeisesti jokin jättimarketti?

Naisen iso takki ---> olivat kävellen liikkeellä ja ulkona suht kylmä. 

Eli pariskunta oli autoton, ja poikennut iltakävelyllä ihmettelemään tuotteita. Todennäköisesti köyhiä opiskelijoita pitkällä iltakävelyllä omasta kämpästään ja osui joku Prisma kohdalle? Ei ollut rahaa tai tarvetta ostaa erikoistuotteita tai eivät halunneet kävelymatkalle ostaa ylimääräistä painoa kannettavaksi. Opiskelijoiden opintoraha on todella pieni.

Sinä puolestaan autollinen, tekemässä perheelle viikonlopun jättiostoksia, ja kevyesti pukeutunut tai jättänyt päällystakin autoon? 

Osuiko oikeaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi