Vinkkisi huuliherpeksen hoitoon
Tällä kertaa erityisen kipeä huuliherppes. Miten saa kivun parhaiten pois? Auttaako särkylääke? Kumpi tehokkaampi laastari vai voide? Paras voide? Auttaako tablettihoito?
Kommentit (29)
mulla muuttunu ajankaa lievemmäks 20vuotta siihen meni että että koko homma on paketissa 2viikossa. mutta mitä enempi annat sille huomioo sen pidempään se kestää. älä koske anna kuivua pois.
Olen huuliherpeksen saanut aina vähän äkkiä pois. Yksi sitruuna siihen tarvitaan. Siitä vuollaan paloja ja pidetään herpeskohden päällä, tietty sormella pitää pitää kiinni. Just oli tuttava kylässä jolla oli herpes ja sille neuvoin näin. Kiitteli kovin kun herpes lähti puolessa päivässä pois eikä särkenyt enää yhtään.
En ymmärrä, mistä tää taas tuli. En ole tällä hetkellä erityisen stressattu. Ei ole flunssaa. Olen 54-vuotias, joten ei kuukautisia. Ei auringonpaistetta. Tää on niin perseestä. Koko ajan sattuu. Syöminen on inhottavaa. Saman puolen kaulan imusolmuke on turvoksissa ja kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huuliherpeksen saanut aina vähän äkkiä pois. Yksi sitruuna siihen tarvitaan. Siitä vuollaan paloja ja pidetään herpeskohden päällä, tietty sormella pitää pitää kiinni. Just oli tuttava kylässä jolla oli herpes ja sille neuvoin näin. Kiitteli kovin kun herpes lähti puolessa päivässä pois eikä särkenyt enää yhtään.
Sattuuko se?
Minulla oli lapsena ja nuorena usein huuliherpestä, mutta sitten luin, että vahva B-vitamiinikompleksi (sisältää useita B-vitamiineja) auttaa ehkäisemään sitä, ja niin se auttoikin. Otin niitä vuosikausia joka päivä, mutta nyt enää vain kerran viikossa yhden tabletin.
Mulle tulee huuliherpes muutaman vuoden välein. Koskaan ei ole mikään auttanut mitä kokeillut, mutta viimeisimpään kokeilin kookosöljyä, eikä rakkula päässyt kasvamaan isoksi. Kuihtui ennen kuin pääsi vauhtiin. Milloinkaan muulloin ei ole näin käynyt. Laitan kookosöljyä kyllä seuraavankin kerran jos yrittää. Kookosöljy käy muutenkin huulirasvaksi. Jonkun mainitsemaa sitruunakikkaa voisin kokeilla mutta kookosöljy helpompi kun voi vaan sipasta huuliin eikä tarvitse pitää käsin.
Onko se herppes rektaalissa?