Toiset laittaa 8000 euroa pukuun, toiset pohtivat millä selvitä arjesta
Näin linnanjuhlien aikaa korostuu tämä aina vaan kasvava epätasa-arvoisuus. On aika kohtuutonta jos joillain on varaa laittaa 8000 euroa johonkin tyhjänpäiväiseen juhlapukuun ja toiset miettivät miten hitossa saan edes joulupöytään.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Tuloerot on tiettyyn pisteeseen asti perustellut ja sitten tietyn pisteen jälkeen eivät. Kukaan mitään niin erikoista saa aikaan..... toisiin nähden. Ilman perus duunareita (mukaanlukien matalimmin palkatut) yhteiskunta ei pyöri hetkeäkään.
Täysin totta koska kaikki eivät voi olla pomoja. Turhaa on silti kadehtia rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Loppujen lopuksi elämä on jo päätetty syntymän jälkeen ja varhaislapsuudessa, siihen ei paljon voi omilla valinnoilla vaikuttaa.
Ja sitten vielä valtaosa ihmisistä ei erota 100€ pukua 8000€ puvusta kuten esim. kallista kelloa halvasta ym. Mutta ehkä ne ostetaan itsensä takia eikä miellyttääkseen muita koska hukkaan menee jos muiden takia ostaa koska ei valtaosa erota.
Vierailija kirjoitti:
Irvokkainta on katsella kansanedustajia perseilemässä veronmaksajien rahoilla samaan aikaan kun aikovat leikata toimeentulotuesta 50%. Eivät aja suomalaisten etua lainkaan. Isänmaanpetoksesta tulisi tuomita.
Ymmärrätkö että kaikki ei voida elää ttt.
8000 euroa puvusta on järkyttävä summa, mutta täytyy olla tyytyväinen, että joku on sellaisen maksanut. Pukusuunnittelija sai siitä elannon itselleen moneksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Loppujen lopuksi elämä on jo päätetty syntymän jälkeen ja varhaislapsuudessa, siihen ei paljon voi omilla valinnoilla vaikuttaa.
Höpö höpö.......
Ja venäläiset kuolee rintamalla, ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Kyllä mulla ainakin muuttui kun sain mojovan perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Niin eli elämäsi tulevaisuus oli päätetty jo siinä kun synnyit rikkaille vanhemmille, et siihen itse mitenkään vaikuttanut valinnoillasi.
Tämän ketjuna avaus on erittäin hyvä esimerkki siitä, miksi Suomen taloudella menee huonosti ja tulee menemään entistä huonommin tulevaisuudessa. Suomessa ei saa olla rikas, eikä edes varakas. Jonkun käsittämättömän logiikan mukaan se on pois muilta, jos joku tienaa enemmän tai hänellä on enemmän omaisuutta. Ei tajuta lainkaan sitä, että nämä varakkaat pitävät yllä Suomen taloutta kulutuksellaan ja sillä, että heidän omaisuus jauhaa hyvinvointia esim. yritysten muodossa. Mutta ei, tärkeintä on, että kenelläkään ei saa olla paljoa. Se nyt on vain niin, että jos kaikille halutaan yhtä paljon, niin kukaan ei saa mitään, koska ne, joilla on paljon siirtävät varallisuutensa muualle.
Kiitos Suomi!
Meinaatko, että köyhällä olisi enemmän joulupöydässään, jos rouva X ostaisi itselleen 800 euron puvun 8000 euron asemesta, pitäen 7200 euroa enemmän arvo-osuustilillään?
Vai meinaatko, että köyhällä olisi enemmän joulupöydässään, jos rouva X:llä ei olisi varaa 8000 pukuun? Miten se köyhän tilannetta parantaa, jos kaikki muutkin ovat köyhiä?
Haluaisitko sittenkin, että Rouva X:n varallisuus sosialisoitaisiin köyhille jaettavaksi? No niin, sosialismihan se on osoittautunut tosi toimivaksi järjestelmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on esimerkkejä mitä tapahtuu kun tuloerot kasvavat liiaksi. Aiemmin Suomessa oli köyhälläkin asiat paremmin, nyt ollaan menossa ihan väärään suuntaan.
Suomen tuloerot taitavat olla edelleenkin maailman pienimmät, joten lopeta tuo itkeminen.
Vierailija kirjoitti:
8000 euroa puvusta on järkyttävä summa, mutta täytyy olla tyytyväinen, että joku on sellaisen maksanut. Pukusuunnittelija sai siitä elannon itselleen moneksi kuukaudeksi.
Olen samaa mieltä siitä, että on erinomaista, että pukujen tekijöillä on töitä. Juuri suomalaisen työn ostaminen on joka tavalla eettisin tapa käyttää rahaa.
Mutta ei tuolla kyllä kovin monta kuukautta elä. Viidesosa menee suoraan alviin, iso summa materiaaleihin (kangasta voi mennä paljon, ja laadukas kangas on kallista), sitten vielä eläkemaksut ja muut yrityksen kulut. Siitä, mitä jää käteen, menee vielä tulovero. Yrittäjällä ei ole palkallisia lomia, lomarahoista puhumattakaan, eikä ensimmäistä sairauspäivästä saa rahaa, joten käteen jäänyttä summaa ei kannata käyttää kokonaan, vaan pitää säästää lomia ja sairauslomia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Niin eli elämäsi tulevaisuus oli päätetty jo siinä kun synnyit rikkaille vanhemmille, et siihen itse mitenkään vaikuttanut valinnoillasi.
ehkä oli hyväkin, koska kommentoija ei vaikuta järjen jättiläiseltä siinä määrin, että ihan itse olisi päässyt vaurastumaan.
Oletko itse ap antanut köyhien keräyksiin silloin kun sulla on ollut joskus rahaa? Vai muidenko vaan pitäisi auttaa? Ja hurskastelet vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
----
Onpa harvinaisen pöljä kommentti.
Ihmiset tekevät joka ikinen päivä valintoja.
Jokainen tekee myös valinnan lähteekö opiskelemaan ammattia (ja sitä kautta työelämään) vai jääkö ikuisesti köyhäksi työtä vieroksuvaksi loiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Irvokkainta on katsella kansanedustajia perseilemässä veronmaksajien rahoilla samaan aikaan kun aikovat leikata toimeentulotuesta 50%. Eivät aja suomalaisten etua lainkaan. Isänmaanpetoksesta tulisi tuomita.
Moni varmasti joutaisi tekojensa puolesta kaukulle oikeaan linnaan..? No Raamatussa kertotaan paljon siitä miten käy köyhää ja kipeää riistäville joilla on väärät mitat, jotka vievät leskiltä ja orvoilta talot ja tilukset, halveksivat köyhääVoi näitä sillä Herran päivä on aivan ovella, mutta he muina miehinä söivät, joivat, myivät ja ostivat kun tulva tuli heidän päälleen eli Herran päivä joka saapuu kuin varas yöllä. He nimittäin ovat palkkansa jo saaneet tässä maailmassa.
Pian koittavan Herran päivän odotusta https://m.youtube.com/@geraldbadalamento4906/posts
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Ok jos noin haluat sen ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Olisit käynyt koulut ja mennyt töihin niin olisi sinullakin varaa 8000€ pukuun.
Juuri tämä. Meillä on veronmaksajien tarjoama koulutus eskarista tohtoriksi ja silti jotkut jättävät kouluttautumatta ja kitisevät köyhyydessä.