Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jouduttekin armeijaan

Vierailija
06.12.2025 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/armeija-pakolliseksi-myos-naisille-…

Naiset yrittävät laistaa armeijasta. Miehistä puolet kannattaa asevelvollisuutta naisille. 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkität artikkelin, jossa pohditaan, pitäisikö asevelvollisuuden koskea myös naisia ja kerrot, että te naiset joudutte myös armeijaan. Onko sun kohdallasi kyse ennemmin tyhmyydestä vai harhaisuudesta?

Vierailija
2/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on aika selektiivinen luetun ymmärtäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yrittävät laistaa kansalaisvelvollisuudesta.

Vierailija
4/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös puolustusvoimien komentaja kannattaa asevelvollisuuden laajentamista myös naisiin.

Vierailija
5/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelillä alkoi heti prinssinakki paisumaan pöksyissä 🤣

Vierailija
6/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 66-vuotias nainen, vanhuuseläkkeellä ja syöpäpotilas. Pitääkö minun nyt mennä armeijaan täyttämään kansalaisvelvollisuuteni?

Vierailija
7/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asevelvollisuus ja siihen liittyvät lait ovat miesten tekemiä päätöksiä. Turha naisia on syyttää, meillä ole osaa eikä arpaa koko asiasta. Ja se oli muuten Elisabeth Rehn, joka ajoi naisten vapaaehtoista palvelusta, ja sai tästä hyvästä haukkuja. Ettei naiset kuulu armeijaan. Tätä huusivat eniten miehet.......

Vierailija
8/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät halua armeijaan, mutta olettavat että vieraiden valtioiden miehet tulevat kuolemaan Suomen puolesta kun Venäjä hyökkää🤣🤣

Vierailija
9/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mun kutsuntani ovat? -N. 68v.

Vierailija
10/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, miksi naisia ei enää asepalvelus niin kiinnosta, kun saa lukea, miten miespuoliset palvelustoverit naisia kohtelevat. Muutos pitää aloittaa poikien käytöksestä.

Vierailija
11/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos ap:llä on armeija suoritettuna? Minun poikani oli siviilipalveluksessa VUODEN.

Vierailija
12/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, miksi naisia ei enää asepalvelus niin kiinnosta, kun saa lukea, miten miespuoliset palvelustoverit naisia kohtelevat. Muutos pitää aloittaa poikien käytöksestä.

Se on pientä verrattuna siihen, miten venäläiset kohtelevat naisia tullessaan🙂

Vierailija
13/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän jonkun tätä maata puolustaa, kun yhä suurempi osa vellihousumiehistä ei siihen kykene. 

Vierailija
14/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joutumista siinä on? Olisin itse mennyt inttiin 18-vuotiaana vuonna 1995, mutta konservatiivinen isä oli sitä mieltä että naiset ei kuulu armeijaan kuin korkeintaan sihteereiksi. Jos olisin mennyt, seuraava asuinpaikka olisi ollut veneen tai sillan alla. Sellaisia ne konservatiiviset isät on.

Vierailija
15/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pientä verrattuna siihen, miten venäläiset kohtelevat naisia tullessaan🙂

Ei ne pikkupojatkaan säästy. Tai aikuiset miehet.

Vierailija
16/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 66-vuotias nainen, vanhuuseläkkeellä ja syöpäpotilas. Pitääkö minun nyt mennä armeijaan täyttämään kansalaisvelvollisuuteni?

Sinäkään et näköjään ymmärrä lukemaasi, milloin on yli 66v. edes miehissä armeijaan joutunut saatikka mummo ikäiset naiset, koeta nyt vähän pinnistää ettei luulla muistisairaaksi.

Vierailija
17/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laissa ei ole mainittu mitään "armeijapakkoa". On vain asevelvollisuus, jonka voi suorittaa myös siviilipalveluksena. Totaalikieltäytyjä menee vankilaan. Suomen vankiloissa on nykyään niin paha ylikuormitus, että käytännössä kaikki totaalikieltäytyjät suorittavat rangaistuksensa kotona (jalkapanta).

Minulle sopii ERITTÄIN HYVIN se, että naisille määrätään asevelvollisuus. Minä käyn heti hakemassa vapautuksen (terveydelliset syyt) tai ryhdyn totaalikieltäytyjäksi. Ei minua haittaa se, että hengailen kotona vuoden (jalkapanta nilkassa) ja elän samanlaista arkea kuin koronapandemian aikaan. Teen töitä etänä, hoidan lapsia, sisustan kotia, tilaan ruuat nettiskaupasta.    :D

Vierailija
18/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkään et näköjään ymmärrä lukemaasi, milloin on yli 66v. edes miehissä armeijaan joutunut saatikka mummo ikäiset naiset, koeta nyt vähän pinnistää ettei luulla muistisairaaksi.

Mene sinä armeijaan.

Vierailija
19/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hyvä. 

Ehkä miehetkin rupeavat tulevaisuudessa synnyttämään.

Mielellään kolme lasta. Joka vastaa kahta vuotta ja seitsemää kuukautta palvelusaikaa. 

Vierailija
20/54 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin mun kutsuntani ovat? -N. 68v.

En tiedä oletko oikeasti noin tyhmä, vai vitsinä heitit, onko missään maassa mummot olleet armeijassa, no ei! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi