Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on ollut wc-remontti valmis jo keväästä mutta vieläkään ei ole saatu hankittua pyyhekoukkuja eikä vetimiä allaskaappiin

Vierailija
06.12.2025 |

Muita samanlaisia vitkastelijoita? Käsiyyhe on nyt heitetty aina wc-paperin säilytyksessä käytetyn korin päälle. Vähän hankalahan se on sieltä aina kumartua ottamaan käsienpesun jälkeen. Allaskaappi on siis tyhjä kun sitä ei saa auki ilman vetimiä. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käynnistyi omakotitalon rakennusprojekti vuonna 2001.

Talo ei ole valmis vieläkään mm listat puuttuu ikkunoiden ympäriltä, mitään pyyhkekoukkuja tms ei ole tähän päivään mennessä saatu laitettua seiniin, kodinhoitohuoneessa kaappien ovet eivät ole paikoillaan. Pesutiloissa ei ole silikonisaumat koskaan tullut laitettua jne 

Puolisolla loppui kiinnostus rakentamiseen noin 20 vuotta sitten ja sen jälkeen on kerätty voimia.

Vierailija
22/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo ei ole valmis vieläkään mm listat puuttuu ikkunoiden ympäriltä, mitään pyyhkekoukkuja tms ei ole tähän päivään mennessä saatu laitettua seiniin, kodinhoitohuoneessa kaappien ovet eivät ole paikoillaan. Pesutiloissa ei ole silikonisaumat koskaan tullut laitettua jne 

Puolisolla loppui kiinnostus rakentamiseen noin 20 vuotta sitten ja sen jälkeen on kerätty voimia.

Ei kai yksikään omakotitalon rakennusprojekti varsinaisesti valmistu koskaan. Ne vain hylätään jossain vaiheessa kun talo on riittävän asuttavassa kunnossa. 

t. Parin huoneen listat vielä asentamatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisekseen, veskistä ei tullut ihan sellainen kuin mielikuvissa oli. Haluaisin messingin sävyiset vetimet ja pyyhekoukut/naulakon mutta hana, bidee, pinnassa menevät vesiputket yms kilkkeet on tietty teräksen sävyisiä. Tapetissa jota sinne laitettiin on himmeän kullan sävyistä kuviota. Nyt mun silmää häiritsee kun tuota teräksen sävyä on enemmän kuin mitä ajattelin, sotii tapetin kanssa. 

Hana on helppo vaihtaa messiginväriseen. Voisiko pinnassa menevät vesiputket maalata? Vaikka maalaisi ne ihan vaan valkoiseksi loppuisi metallisävyjen riitely keskenään. Toinen vaihtoehto voisi olla asentaan niiden päälle messinkiset suojaputket. Tehdä niistä messinkiseltä näyttävät. Voisi tulla aika makee, vaikkakin aika työläs toteuttaa. Varmasti kaikkia muitakin ideoita voi keksiä.

Hana säästettiin "vanhasta" vessasta koska on edelleen vielä täysin käyttökelpoinen ja toimiva. Mua vähän tökkii vaihtaa jos ei ole mitään sellaista vikaa joka estää käytön. 

Putketkin on mitä on; parempi, helpompi ja halvempi vaan ideoida vähän uudelleen se sisustus. Ottaa vaan aikaa. 

Vierailija
24/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset pyydä urakoitsijaa laittamaan unohtamansa osat?

Hauskaa, kun mulle ei tulis edes mieleen, että remontit teetetään jollain urakoitsijalla.

Normaalille ihmiselle ei tulisi mieleenkään ruveta itse kuseskelemaan märkätilojen remonttia tai sähkötöitä, mutta kukin tyylillään. Tönösi myyntiarvo: puhdas nolla.

Vierailija
25/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisekseen, veskistä ei tullut ihan sellainen kuin mielikuvissa oli. Haluaisin messingin sävyiset vetimet ja pyyhekoukut/naulakon mutta hana, bidee, pinnassa menevät vesiputket yms kilkkeet on tietty teräksen sävyisiä. Tapetissa jota sinne laitettiin on himmeän kullan sävyistä kuviota. Nyt mun silmää häiritsee kun tuota teräksen sävyä on enemmän kuin mitä ajattelin, sotii tapetin kanssa. 

Hana on helppo vaihtaa messiginväriseen. Voisiko pinnassa menevät vesiputket maalata? Vaikka maalaisi ne ihan vaan valkoiseksi loppuisi metallisävyjen riitely keskenään. Toinen vaihtoehto voisi olla asentaan niiden päälle messinkiset suojaputket. Tehdä niistä messinkiseltä näyttävät. Voisi tulla aika makee, vaikkakin aika työläs toteuttaa. Varmasti kaikkia muitakin ideoita voi keksiä.

Hana säästettiin "vanhasta" vessasta koska on edelleen vielä täysin käyttökelpoinen ja toimiva. Mua vähän tökkii vaihtaa jos ei ole mitään sellaista vikaa joka estää käytön. 

Putketkin on mitä on; parempi, helpompi ja halvempi vaan ideoida vähän uudelleen se sisustus. Ottaa vaan aikaa. 

Eihän se kannata tyytyä jos pienellä panostamisella saisi omaa elämisen laatua parannettua. Koti on ihmiselle tärkeä paikka. Sitä veskin hanaa käyttää monta kertaa joka-ikinen päivä. Sellaisiin juttuihin juuri nimenomaan kannattaa panostaa. Kuitenkin aika pieniä juttuja joista on iloa vuosiksi eteenpäin.

Vierailija
26/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urakoitsija = minä ja puoliso😄

Toivottavasti koukut ja vetimet ovat ainoat mitä jätitte laittamatta... 

T. Sertifioitu märkätila-asentaja

Vierailija
27/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesieristeisiin ei koskettu. 

Vierailija
28/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai yksikään omakotitalon rakennusprojekti varsinaisesti valmistu koskaan. Ne vain hylätään jossain vaiheessa kun talo on riittävän asuttavassa kunnossa. 

t. Parin huoneen listat vielä asentamatta

Ai, meille kun luovutettiin avaimet käteen, oli kaikki valmista. Muuten ei edes olisi otettu vastaan.

Vierailija
29/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, kun mulle ei tulis edes mieleen, että remontit teetetään jollain urakoitsijalla.

Normaalille ihmiselle ei tulisi mieleenkään ruveta itse kuseskelemaan märkätilojen remonttia tai sähkötöitä, mutta kukin tyylillään. Tönösi myyntiarvo: puhdas nolla.

No ei se nyt mitään rakettitiedettä ole tehdä tavallinen vessan pintaremontti. Toki huolellinen kannattaa olla ja tehdä asianmukaisesti.

Vierailija
30/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole just hyvä vetää vesieristeistä läpi kaikenlaisia koukkujen kiinnikkeitä seinät täyteen?

Vierailija
31/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 6 vuotta ennen kun sain aikaiseksi laittaa vessan alakaappiin vetimet. Ovet sai kuitenkin auki alareunasta vetämällä, eikä niitä päivittäin käytetty. Ennen asunnon myyntiä piti sitten laittaa😁

Vierailija
32/32 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vanhan omakotitalon tavalline pieni wc niin ei se välttämättä ole edes vesieristetty millään tavalla. Ennen oli tapana rakentaa niistä ihan kuivia sisätiloja. Omaa tyhmyyttä jos läträä litratolkulla vettä lattialle. Nykyisin vaaditaan lattiakaivot ja vesieristeet sun muut. Jos vaikka tsunami iskee tai joku muu vedenpaisumus. Toisaalta onhan sillä työllistävä vaikutus ja saadaan paljon vesieristeitä myytyä. Samaan aikaan ihmetellään miksi rakentaminen on Suomessa niin samperin kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi