Sossun maksusitoumuksella jouluruokia ostelemaan, hävettää ja v""ttaa. Tunnen olevan oikea klisee,yh äiti ja maksusitoutumus
Nyt vielä puuttuu joku luokkakaveri tai eksä seläm taakse kuikkimaan kassajonossa.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Ainahan on myös vaihtoehto olla ostamatta jos noin pahaa tekee.
Niinkö luulet. - eri
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmaan siitä että OLET MYÖS KLISEE!
Nyt on hyvä hetki miettiä tekosiaan, valintojaan ja ratkaisuitaan elämässä. Että oliko se perheen hajottaminen ja YH-larppi & kelaloisinta sittenkään se voittava kortti?
Mieti säkin mikä susta on tehnyt noin järjettömän ilkeän?
Älä välitä, et ole ainoa. Meitä on paljon enemmän, kuin luuletkaan. Viisas ei välitä ja hullu ei huomaa.
Keskity siihen jouluun, jota olet tekemässä. Tee sellaiset ostokset, jotka tuovat eniten iloa teidän perheelle.
Ymmärrän tuntemuksesi. Ei ole kivaa. Ajattele, että se pieni paha ennen juhlaa. Älä tressaa tilanteita. Todennäköisyys sille, että kauppaan sattuisi juuri silloin ex tai joku jolla jotain väliä on varmasti aika olematon.
Aina voit myös "karata" kaupasta, jos nyt sellainen sattuisi osumaan paikalle. Tai jotain, vaikka odotella että ovat menneet.
Vielä. Muista, että tilanteet vaihtelevat. Elämäsi on nyt näin. Ensi joulu voi olla erilainen.
Menet yöllä isoon markettiin jos teilläpäin on sellaisia auki olevia tai heti aamuseiskalta. Tai käyt ihan muualta kuin kotinurkilta hakemassa ostokset. Myssy korville, takin huppu päähän ja kaulahuivia suun eteen niin olet aika hyvin piilossa ettei kukaan tunnista.
Mistä syystä maksusitoumus annetaan rahan sijasta?
En tiedä onko maksusitoumukset samanlaisia, kuin aikoinaan kuin olin itse kassalla töissä, että ne oli A4 papereita, missä luki mitä saa ostaa ja sitten meillä oli ohje jossain, miten maksajaa/sossua tms veloitettiin. Mutta jos on, niin itse olisin toivonut, että asiakas sanoo heti alkuun, että hei mulla on tällainen. Olisin sitten voinut heti alkuun katsoa, mitä sillä saa ostaa, millä summalla ja arvioida pyydänkö kassalle kollegan neuvomaan, miten saan veloituksen tehtyä. Itse hävetti oma osaamattomuus joka kerta, kun lappu lyötiin kouraan, kun niitä tuli harvoin enkä osannut toimia. Ja kun jouduin odottelemaan apujoukkoja (joskus kollega oli varattu ja asiassa kesti), sai asiakas turhaan kiusallista huomiota osakseen kun jonoa kertyi. Jos olisin saanut lapun ennen ostosten skannausta, olisi kollega ehtinyt paikalle ennen kuin olisi maksun aika ja asia olisi hoitunut hienotunteisemmin. Erityisen ikävää oli, jos joutui alkaa poistamaan tuotteita, jos summa ei riitä tai mukana oli jotain, mitä ei listalla lukenut.
Älä sure, on monia muitakin, paistaa päivä risukasaankin, vielä tilanteesi kohenee.
Onko se ikävää, että sait rahaa jouluruokaan..?
Vierailija kirjoitti:
Älä sure, on monia muitakin, paistaa päivä risukasaankin, vielä tilanteesi kohenee.
Ja jos ei kohene, niin kaikkeen tottuu. Muutaman vuoden päästä ei hävetä enää yhtään.
Tuo tilannehan ei nyt enää täksi jouluksi miksikään muutu. Ihan turha vatvoa asiaa jolle et nyt voi mitään. Ensi joulun kohdalla toivottavasti voit toimia toisin. On ihan turha laittaa painoarvoa sille mitä toiset ajattelevat etenkin joku ex. Omat voimavarat kannattaa keskittää itseensä eikä muiden ajatuksiin.
Älä häpee yhtään. Täälläkin pyörii joku "ilmiannettu" maailmanpoliisi, enkä usko, et se edes ymmärtää hävetä.
Ihanii ihmisii noi, mä kerron iskälle, opettajalle, pomolle, poliisille ja lopuks papille.
Onko sisältöö elämässä.
Ilmiannettu, ei tarvi vaivautuu.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei varmaan kiinnosta sun maksusitoumuksesi. Ne on ihan normaaleja, varsinkin joulun alla.
Normaaleja? Missä piireissä? Mua ainakin kiinnostaisi, jos joku tuttu ostaisi ruokaa maksusitoumuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei varmaan kiinnosta sun maksusitoumuksesi. Ne on ihan normaaleja, varsinkin joulun alla.
Normaaleja? Missä piireissä? Mua ainakin kiinnostaisi, jos joku tuttu ostaisi ruokaa maksusitoumuksilla.
Paremmissa piireissä, niissä jotka ottaa vähän vastuuta elämästään. Niissä, joissa ei synnytä teuraaksi. Mikä siinä kiinnostais?
Vierailija kirjoitti:
Osta huoletta. Ei kauppiasta kiinnosta pätkääkään, miten ja millä ihmiset maksavat ostoksensa. Kunhan maksavat!
Kyllä muuten kiinnostaa! Kauppiaat ovat yleensä vähintäin keskellä poliittisesti ja heidän silmänsä on harjaantunut skannaamaan asiakaskuntaa, eikä vähiten ostovoiman puolesta. Jos ostat maksusitoomuksella vakiokaupastasi, ei se liene kauppiaalle, eikä edes monelle työntekijällekään suurena yllätyksenä tulevan. Sinut on jo (vakiokaupassasi) profiloitu viiteryhmääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen piireissä. Kaupoista on ostettu ruokaa ja tavaroita maksusitoumuksilla jo vuosikymmeniä.
Siitä vaan yrittämään! Milloin voimme tavata Konalan s-marketin parkkipaikalla?