Nuha kestänyt jo 2 kuukautta!! Mitä tämä on?
Mulla on nuha kestänyt jo melkein koko talven, välillä nenä vähän tukkoinen mutta enimmäkseen valuu kirkasta räkää, kun tippuisi vettä nenästä. Ja pahinta tässä on se kun sierainten se yläosa on haljennut pienesti mutta kivuliaasti tästä jatkuvasta nenän pyyhkimisestä ja niistämisestä. Sierainten muutkin reunat ovat rikki mutta nuo pienet haavaumat sattuvat todella paljon, ihan tulee vedet silmiin kun yrittää pyyhkiä nenää ja sitä on pakko koko ajan pyyhkiä kun ei lakkaa nuha. Yöksi olen laittanut rasvaa sieraimiin, kokeillut perusvoiteita, sinkkivoidetta hydrocortisonia jne mutta se ei auta kun hetken, seuraavan päivän niistäminen aukaisee sieraimen haavaumat taas hetkessä.
Kommentit (20)
Ilmankostutin kotiin
Suojaa nenä ulkona huivilla
A vitamiinitipat nenään
Puhdista haavaumia päivittäin ja rasvo
Vierailija kirjoitti:
Puhdista haavaumia päivittäin ja rasvo
Rasvaan rasvaan, mutta pitäisi saada jotenkin nenän pyyhkiminen loppumaan pariksi päiväksi että ne ehtisi parantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä?
Just joo
Mulla vuotaa aina. En tiedä mistä johtuu? Olen jo niin tottunut tähäj
Kallista päätä taaksepäin 10 s ajan, niin räkä valuu kurkkuun. Ei tarvii niistää koko ajan.
Tutkittu ja turvallinen se siellä jyllää.
Suosittelisin niistämistä. Varmasti löytyy jokin video, jossa opetellaan niistämisen salat.
Nenäliinalla on todella paljon merkitystä, esim nessu sensitive on hyvä tai ihan sellainen vanhan ajan kankainen.
Voisiko olla jotain allergiaa tai herkkyyttä. Oletko vaihtanut esim. työpaikkaa/asuntoa ennen oireiden alkua? Jos olisi sisäilmassa jotain.
Käy verikokeissa. Sieltä voi selvitä jotain. Jos crp on koholla, niin virus. Jos se on hurjissa lukemissa, niin bakteeritulehdus -> tarvitset lääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla jotain allergiaa tai herkkyyttä. Oletko vaihtanut esim. työpaikkaa/asuntoa ennen oireiden alkua? Jos olisi sisäilmassa jotain.
Työpaikka on suht uusi rakennus, varmaan vuosi sitten rakennettu, ei voi olla mitään siellä? Ja olen ollut siellä pidempään töissä mitä nuha on kestänyt.
Mulla on ollut varmaan parikymppisestä. Opiskelin aikoinaan homekoulussa, en tiedä johtuuko siitä. Sitten pienenä olin kova syömään "räkää" aina sormet nenässä. varmaan jotenkin rikoin nenäni. Tuntuu että se vuotaa joskus ihan suoranaan ja limaneritys on muutenkin suurta. Kaikki verikokeet on olleet normaalit. Edes mitkään nenätipat ei auta.
Se on se muodikas long nuha...
Miten on hometta tai pölyä kotona?
Pakkanen aiheuttaa