Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taskuvaipat vai kuorivaipat?

Vierailija
20.04.2007 |

Kertokaapa kokemuksia mikä kestovaippa systeemi paras?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin Bumpy-kuori + harso/flanelli + riisipaperi -systeemistä. Istui omalle lapselle hyvin. Kokeilin myös villahousu+harso-systeemiä. Koin sen todella epäkäytännölliseksi.

Vierailija
2/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuori ja kuivapinta samassa, väliin voi tunkea vaikka kotoa löytyviä harsoja, lisäimuja voi itsekin ommella vanhoista pyyhkeistä ja vaikka isoisän vanhoista flanellipaidoista :) Taskuvaipasta saa tosi ohuen, mutta silti imukykyisen, jos käyttää imuina bambua. On meillä kuorivaippojakin, mutta ne on hiukan monimutkaisempia kun täytyy olla kuoret, sisävaippa ja kuivaliina. Taskuvaippa kuivuu tosi nopsaan pesun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan taskuvaippa mun juttu kun haluaisin päästä helpommalla? Onko ne kovin paksuja? Onko kakka ikävä aina poistaa siitä?

Vierailija
4/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 6 kk ikäisellä kertakäyttövaippoja ja poden huonoa omaatuntoa. Tämä " kestoilu" vain tuntuu sellaiselta salatieteeltä ettei minulla ole aikaa eikä energiaa perehtyä siihen - eihän niitä edes saa tavallisesta kaupasta!? Miksi siitä on tehty niin vaikeaa?

Muuten, eikö mistään enää saa sellaisia tavallisia muovittamattomia vaippoja, joiden kanssa voisi käyttää muovittamatonta vaippaliinaa, sellaisia kuin oli joskus 70-80 -luvuilla??

Vierailija
5/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taskuvaipasta saa tosi ohuen, mutta silti imukykyisen, jos käyttää imuina bambua.

Mulla on bambufleeceä ja ei se nyt niin ohut paketti ole. Onko joku muu bambu parempaa? Montako kerrosta pitää olla?

Kiitos :)

Vierailija
6/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuvaipassahan on vain kosteuttapitävä osa, ja sitten kuivaliina joka on joko fleeceä, kuivaliinaneulosta tai polyestermokkaa (tai onko vielä muitakin, en tiedä). Väliin, siis taskuun, laitat sitten jotain imukykyistä (harso, frotee, hamppu, bambu... ), kokeilemalla löytää parhaimmat imut.

Kakka lähtee fleecestä kuin itsestään! Kiinteämpi kakka vaan kippaamalla se pönttöön, löysempi kakka suihkuttamalla hieman. Ei jää tahroja. Tästä syystä tykkään eniten taskuvaipoista, joissa on fleeceä.

Prismassa on myynnissä taskuvaippoja (Muksut), tosin ei fleecellä vaan kuivaliinaneuloksella, tämä sille joka sanoi kestoilun olevan salatiedettä ;)

Itse olen käyttänyt vauvallani kestoja nyt 4 kk (lapsi on 11 kk) enkä enää muihin vaihtaisi. Ei se ole vaikeaa. Aloittaa ensin vaikka parilla vaipalla, ja hankkii niitä sitten lisää kun asia tulee tutummaksi.

Vierailija
7/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää hyvin eikä ole paksu. Mutta toki nämä ovat yksilöllisiä juttuja mikä riittää kenellekin, eli kokeilemalla vain selviää.

Vierailija
8/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Taskuvaipasta saa tosi ohuen, mutta silti imukykyisen, jos käyttää imuina bambua.

Mulla on bambufleeceä ja ei se nyt niin ohut paketti ole. Onko joku muu bambu parempaa? Montako kerrosta pitää olla?

Kiitos :)

Vierailija
9/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä housumallisia. Mikä kestovaippa? voiko sen siis pestä ja käyttää uudelleen? Onko jossain sivustoa jossa olisi tietoa, ihan ulalla, kaikkialla puhutaan tästä mutta en ole edes ajatellut asiaa...

Vierailija
10/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niitä housumallisia. Mikä kestovaippa? voiko sen siis pestä ja käyttää uudelleen? Onko jossain sivustoa jossa olisi tietoa, ihan ulalla, kaikkialla puhutaan tästä mutta en ole edes ajatellut asiaa...

Vierailija
11/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö osakestoilija (yöllä ja kyläillessä kertsit) neljällä taskuvaipalla/pvä? Kuinka usein kestoja pitää vaihtaa?

Vierailija
12/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1v poika kestovaipoissa, tänään on mennyt 3 vaippaa ja menossa neljäs, jonka pian vaihdan (yövaippa, lapsi menossa nukkumaan). Riippuu ihan siitä, miten paljon lapsi pissaa tai miten usein kakkaa, ja siitä mitä imuina on, kuinka usein vaippa on vaihdettava. Itse vaihdan noin 3-4h välein ja aina kakan tullen tottakai. Pelkkä harso imuna riittää meillä noin 2 tunniksi, jos väliin laittaa flanellinpalan, froteenpalan tai bambua niin pidempään.

Vierailija:

Pärjääkö osakestoilija (yöllä ja kyläillessä kertsit) neljällä taskuvaipalla/pvä? Kuinka usein kestoja pitää vaihtaa?

Vierailija
13/13 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäähän niitä olla pesussakin muutama. Montako vaippaa sulla nyt menee/vrk? Siinä hyvä arvio, kannattaa ottaa ylimääräisiä että on osa puhtaana ja osa pesussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme