Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (2061)

Vierailija
1801/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä ettei sanomaa kiinnosta pätkääkään. Joku finninaamainen mode nukkuu vielä. Meno on ollut jo vuosia tällaista. Ja nyt tuo neropatti on lopulta keksinyt hankkia vepeeännän jolla spämmää foorumin täyteen paskaa. Doris sitä Doris tätä. Tarkoituksenaan varmaan sulkea koko foorumi.

Kyllä. Se  juuri on tarkoitus! Ja pian toteutuukin. Kiitos Rakkaudenlähettiläs avusta!

Näytä aiemmat lainaukset

P: Mulla ei ole kokemusta nivelnestenäytteen ottamisesta lonkasta. Multa on kyllä poistettu tulehdusnestettä polvinivelistä, joka periaatteessa on samanlainen toimenpide kuin jos polvinivelistä ottaisi nivelnestenäytteen (eli neula niveleen ja ruiskulla vedetään sieltä nestettä pois). Mutta tästä on jo yli neljännesvuosisata. Itse toimenpide ei tuntunut kovin pahalta, koska lääkäri laittoi ensin puudutuksen. Toisaalta mulla on aika korkea kipukynnyskin, eli sekin voi vaikuttaa. Toimenpiteen jälkeen lääkäri vielä ruuttasi (samalla neulalla) polviniveleen kortisonia, minkä seurauksena polvi ei kipeytynyt lainkaan. Mulla ei siis ole tietoa, miten tänä päivänä toimitaan ja varsinkaan lonkkanivelen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan alkaa itsekin spämmäämään kaikkea paskaa  salatusta yhteydestä. Jos estäisivät lopultakin nuo vpn- yhteydet kokonaan.

Ei niitä voi koskaan estää. Etätyöläisillä on ne  työn puolesta käytössä.  Mene säkin töihin, niin saat. 

Vierailija
1804/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

P: Mulla ei ole kokemusta nivelnestenäytteen ottamisesta lonkasta. Multa on kyllä poistettu tulehdusnestettä polvinivelistä, joka periaatteessa on samanlainen toimenpide kuin jos polvinivelistä ottaisi nivelnestenäytteen (eli neula niveleen ja ruiskulla vedetään sieltä nestettä pois). Mutta tästä on jo yli neljännesvuosisata. Itse toimenpide ei tuntunut kovin pahalta, koska lääkäri laittoi ensin puudutuksen. Toisaalta mulla on aika korkea kipukynnyskin, eli sekin voi vaikuttaa. Toimenpiteen jälkeen lääkäri vielä ruuttasi (samalla neulalla) polviniveleen kortisonia, minkä seurauksena polvi ei kipeytynyt lainkaan. Mulla ei siis ole tietoa, miten tänä päivänä toimitaan ja varsinkaan lonkkanivelen kanssa. 

Mulle on tehty vuosi sitten polveen. Ei sattunut yhtään.  Neula näyttää isolta ja kamalalta, mutta ei sattunut minulla.  Ei kannata katsoa toimenpidettä.  Samoin kortisonia laitettiin lopuksi. Ortopedi suoritti. 

Vierailija
1805/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän silti tästä. Kyseessä olisi äidilläni kun se, että laitettaisiin vielä kortisonia niveleen lopuksi. Ymmärrän samalla, että tietysti jokaisella vaihtelee nämä jutut. Toisaalta lääkäri oli kyllä sanonut, ettei pitäisi sattua ja että nivelen ei pitäisi kipeytyä yms. Näin kai täytyy yrittää siihen luottaa. Äitini ei vaan millään olisi tahtonut tuollaiseen mennä ja kamalaa toisaalta häntä sinne patistella tässä. On kuitenkin tehnyt muuten kaiken mitä lääkärit ovat pyytäneet ja mennyt eri tutkimuksiin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitän silti tästä. Kyseessä olisi äidilläni kun se, että laitettaisiin vielä kortisonia niveleen lopuksi. Ymmärrän samalla, että tiety

Se kortisoni vähentää kipuja aika merkittävästi. Jos olisin äitisi tilanteessa, niin menisin kyllä. Olen tässä jo pari päivää miettinyt, pitäisikö käydä laitattamassa kortisonia toiseen olkaniveleen. 

Vierailija
1807/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden lähettiläs on meidän puolella. Hän vit tuilee Doriksen itsekehulle ja narsistipiirteille, mutta Doris-ressu ei vain ole tajunnut vieläkään. Tavoitteenaan lähettiläällä sama kuin meillä, saada ketju lukittua ja samalla vinoilla D:lle.   D ei vaan ymmärrä.

Viimeksihän väitit, että tuo on Doris!

Yritä nyt päättää.

Sulla on vaikea hahmotusongelma, et todellakaan tiedä, kuka on kuka.

"Tyhmäkin käy viisaasta, jos vaiti on"

Voi Einsten, meitä on monta ja me saamme olla eri mieltä, eikä me ajeta toisiamme pois!   Ei ole vain yhtä, vaikka pikkupäässäsi niin luulet, baby.  Emmekä me alennu alatyyliseen kielenkäyttöönkään.

Vierailija
1808/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lumiukkoja. Olin treffeillä. Nainen ojensi minulle kaksi kiveä ja porkkanan ja vahingossa ymmärsin väärin ja tein niistä peniksen ja kivekset kun oli tarkoitus hänen mielestään tehdä niistä silmät ja nenä.

Vierailija
1809/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku muu olisi pilkannut kuolevaa, hänhän paljasti Doriksen valheet. Ei muiden. Doris suuttui ja pilkkasi.  Doriksen tapana on mennä henkilökohtaisuuksiin ja haukkua rumasti, kaikkia muitakin. Mutta kuolevalle se on törkeää! 

Ja muut eivät hauku ja kiroile ketjussa, se on Doriksen tapa. Höhlät, toopet, törpöt, ällöt, idiootit, jne kuuluvat vain Doriksen sanavarastoon. Miten me olemme  kestäneet näin kauan tätä käytöstä?

Edelleen jatkaa tätä. Eilenkin ihan tavallisesta valvontakameravinkistä suuttui ja haukkui:  Haista huilu! 

Ei ole terveen ihmisen käytöstä tuo. 

Vierailija
1810/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se kortisoni vähentää kipuja aika merkittävästi. Jos olisin äitisi tilanteessa, niin menisin kyllä. Olen tässä jo pari päivää miettinyt, pitäisikö käydä laitattamassa kortisonia toiseen olkaniveleen."

Vielä jatkona kysyn, että kuinka usein tuollaisia voi laittaa, ettei kortisoni ala tuhota niveltä. Muistaakseni se kuitenkin pidemmässä käytössä haurastuttaa niveltä. - P

Vierailija
1811/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku muu olisi pilkannut kuolevaa, hänhän paljasti Doriksen valheet. Ei muiden. Doris suuttui ja pilkkasi.  Doriksen tapana on mennä henkilökohtaisuuksiin ja haukkua rumasti, kaikkia muitakin. Mutta kuolevalle se on törkeää! 

Ja muut eivät hauku ja kiroile ketjussa, se on Doriksen tapa. Höhlät, toopet, törpöt, ällöt, idiootit, jne kuuluvat vain Doriksen sanavarastoon. Miten me olemme  kestäneet näin kauan tätä käytöstä?

Edelleen jatkaa tätä. Eilenkin ihan tavallisesta valvontakameravinkistä suuttui ja haukkui:  Haista huilu! 

Ei ole terveen ihmisen käytöstä tuo. 

No, siihen vinkkiin liitettiin esim se, että minä käyn mukamas marjavarkaissa toisten pihoilla yms joten oliko se sitten tavallinen viesti sinusta. Minusta ei, mutta kai se on sitten miten jokainen "tavallisuutta" mielestään tulkitsee. Minulle ei ole tavallista syyttää täällä varkaaksi kuitenkaan. Terveisin P

Vierailija
1812/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se kortisoni vähentää kipuja aika merkittävästi. Jos olisin äitisi tilanteessa, niin menisin kyllä. Olen tässä jo pari päivää miettinyt, pitäisikö käydä laitattamassa kortisonia toiseen olkaniveleen."

Vielä jatkona kysyn, että kuinka usein tuollaisia voi laittaa, ettei kortisoni ala tuhota niveltä. Muistaakseni se kuitenkin pidemmässä käytössä haurastuttaa niveltä. - P

Mulle laitetaan kolmen- neljän kuukauden välein. Pari päivää laittamisen jälkeen ei saa rasittaa ja kävellä paljoakaan, se on silloin hauraimmillaan. Kymmeniä vuosia mulle laitettu kortisonipiikkejä.  Syön lisäksi Cartexania ja D100-vitamiinia. Ne suojelee luita ja niveliä.

Vierailija
1813/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muita, jotka eivät nukahda helposti tai sitten heräävät yöllä helposti pieneenkin rasahdukseen?  On kuin jotain koiran unta nukkuisi.  Kumppanikin ramppaa vessassa öisin vähän väliä. Ostin kokeeksi melatoniinia, ja otin sitä eilen illalla. Voikohan tuota melatoniinia käyttää pitempään, jos unettomuus ei heti häviä? Aluksi puhuttiin, ettei sen käytöllä olisi riskejä, mutta nyt taas tuli uusia varoituksia jostain sydän jutuista. 

Vierailija
1814/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin eilen aiemman ketjun ensimmäisen vuoden. Voi, miten mukavaa oli. Kukaan ei moittinut emännöintiä. Päinvastoin. Oli tosi laajasti tarinoita.

Lueskelen joku päivä varmaan loputkin, mielenkiinnosta.

Suosittelen.

Vierailija
1815/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vissiin lukenut ihan eri ketjua kuin tämä D- jankkaaja. En ole havainnut mitään emännöintiä enkä epäasiallisuuksia ennen kuin hän ne aloitti ihan itse ap:tä maalittaen.

Aika moni meistä, myös minä 💐poistatimme viestejä jotka olivat ilkeitä.

Huomenna aikomus kävellä kirjastoon, viikonloppua emme ole vielä suunnitelleet.

Ihana :)

Vierailija
1816/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku muu olisi pilkannut kuolevaa, hänhän paljasti Doriksen valheet. Ei muiden. Doris suuttui ja pilkkasi.  Doriksen tapana on mennä henkilökohtaisuuksiin

Todista syytökset. Mikä päivä ?

Tai lopeta ja häivy!

Vierailija
1817/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin eilen aiemman ketjun ensimmäisen vuoden. Voi, miten mukavaa oli. Kukaan ei moittinut emännöintiä. Päinvastoin. Oli tosi laajasti tarinoita.

Lueskelen joku päivä varmaan loputkin, mielenkiinnosta.

Suosittelen.

Minä olen myös lukenut noita. Oli hauskaa mielipiteen vaihtoa, monen ikäisiä kirjoittajia. Todellinen hyvänmielen ketju ja sai paljon kiitosta. Harmi, että trollin myötä muuttui. Eihän kellään saa kertakaikkiaan olla mukavaa, kun ei hänelläkään ole :(

Vierailija
1818/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan alkaa itsekin spämmäämään kaikkea paskaa  salatusta yhteydestä. Jos estäisivät lopultakin nuo vpn- yhteydet kokonaan.

Ei niitä voi koskaan estää. Etätyöläisillä on ne  työn puolesta käytössä.  Mene säkin töihin, niin saat. 

Voi toki estää. Kaikki VPN:t.

Vain IP sallittaisi!

Vierailija
1819/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetteko vanhat kauppakuitit ja neljän vuoden takaiset mainosläpyskätkin? No kai  jollei elämässä tapahdu uutta.  🥱😴

Vierailija
1820/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko nukkua eri huoneessa ettei kumppanin vessareissut häiritsisi?

Minun mieheni käyttää melatoniinia aika säännöllisesti, joskus pitää taukoa. Tuskinpa siitä haittaakaan on. Itselläni en huomannut vaikutusta huonounisuuteen mutta onneksi nykyään nukun ihan riittävän hyvin.

Ketju on lukittu.