Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (2061)

Vierailija
1761/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo viikonloppusuunnitelmia? Mitä teette? Olisi kiva kuulla ja lukea täällä oikeitakin viestejä.

Vierailija
1762/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo viikonloppusuunnitelmia? Mitä teette? Olisi kiva kuulla ja lukea täällä oikeitakin viestejä.

Kotona aateltiin maalata kaakelilattiat. Onko kokemusta jollain? Pysyykö maali ja kestääkö kulutusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, että Doris saa pilattua kaikki ketjut. Hän suututtaa muut kirjoittajat. Riita siitä tulee.

Riita siitä tulikin, nimittäin RAKKAUDESTA Dorikseen. Kostaja ei vieläkään sulata tietoa, että Doriksella on mies! Kostaja myöntää, että Doris pilasi salaperäisyyden illuusion paljastaessaan hänen sivupersoonansa. Tästä harmistuneena Kostaja kiisti olevansa Erikoismies. Miten mutkikasta, mutta mitäpä ei RAKKAUDESTA tekisi.💏💋💕💕💕💕💕💕💖MUMS MUMS, PUS PUS!!

Vierailija
1764/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tänne saa enää kirjoittaa.

Vierailija
1765/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin mökillä pikaseen ja huomattiin ihmisen jäljet taas pihatiellämme. Joku oli jättänyt auton isolle tielle ja kävellyt mökkipihaamme. Tätä tapahtuu usein, joskus on katkottu puiden latvoja, viety kuollut lintu portaille tai tehty jotain muuta ilkeää.

Onko omenapuiden oksia katkottu?

Ei ollut mutta yleensä arvokkaiden istutuspuiden latvoja kyllä. 

Onko marjapensaista viety marjat?  Se voi olla P, joka kertoi kesällä poimineensa marjoja "villipensaista". Laittakaa kameravalvonta, meillä se on auttanut.  Meidän mökki on ihan metsän keskellä yksin, eikä napureita kilometrienkään päässä, siellä käy kävelijöita ja koiranulkoiluttajia. Kamerasta nähdään.

Nyt menee jollakin jo juttu yli. Minä poimin kesällä vadelmia, mutta ne kaikki poimin hakkuuaukeilta joiden lähellä ei ole asutustakaan. Eli takuulla ovat villipensaita. Tälläiset vadelmat yms sattuvat nyt kasvamaan myös villeinä Suomessa. Herukat ovat taas tästä kämpän pihasta ja mustikka sekä puolukka nyt on metsämarjoja Suomessa joita saa poimia jos et nyt toisen pihaan asti mene. Näin en ole tässä asiassa toiminut väärin ja näin ikävää jos kirjoitetaan mitä sattuu. Terveisin P

Vierailija
1766/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vissiin lukenut ihan eri ketjua kuin tämä D- jankkaaja. En ole havainnut mitään emännöintiä enkä epäasiallisuuksia ennen kuin hän ne aloitti ihan itse ap:tä maalittaen.

Aika moni meistä, myös minä 💐poistatimme viestejä jotka olivat ilkeitä.

Huomenna aikomus kävellä kirjastoon, viikonloppua emme ole vielä suunnitelleet.

Hyvää yötä.

Vierailija
1767/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivonnut tuleeko syyte?

Vierailija
1768/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut hyvin levoton päivä itselläni. Niin levoton, että alkoi moni asia jo ahdistamaan. Olen huolissani monista asioista kuten opinnoista, varallisuudesta sekä äitini asioista. Ja sen vuoksi kirjoitan välillä tänne, että olen väsähtänyt. Monena päivänä mietin, että hyvä kun tästä selviää, vaikka ymmärrän, että jollakin on se suurperhe. 

Minulla tämä voimien väheneminen näyttäytyy sillä tavalla "pelottavana", että tulee sitten epätodellista oloa ja levottomuutta jos olen liian huolissani ja koko "hengityksen" rytmi tms katoaa. Tässä nyt yritän muistaa hengittää sentään ja saada olon rauhoittumaan. Minulla on tätä ollut ennekin. Ei paniikkia, mutta jotain muuta vastaavaa. Eräänä talvena vuosia sitten tämä johti sitten johonkin pahempaan ja menetin yöuneni, joten aina näinä päivinä muistan sen kaiken ja toivon parempaa huomista. Ehkä jos pitäisi sanalla kuvata niin kaipaan rauhaa ja sitä, että asiat menisivät hyvin pidemmän aikaa. Nyt jatkuvasti ollut jotain ja jos tiivistää elämääni niin hyvin harvoin on ollut seesteinen vaihe pidempään. Vähitellen tässä musiikki alkaa helpottaa oloa taas. Hyvä juttu.

Eilen mietinkin, kuinka monesti haluaisin kääntää kalenteria johonkin vuoteen 2017 takaisin, kun isovanhempani elivät ja olin muuttanut parempaan kämppään koirani kanssa.  Ne vuodet olivat sellaisia, että löysin enemmän toivoa elämääni. Oikeastaan moni asia oli paremmin. Näin monesti totean myös, että olen jäänyt sinne 2010-luvulle monessa asiassa. En kirjoita tästä enempää.

Tänäänkin olen tehnyt tavalliset kävelyt yms ja edelleenkin jalat ovat varpaista hieman kipeät paleltumisen takia. Ei onneksi tullut mitään "vammoja" sentään muuten. Palellutin ne pahemmin, kun oltiin hakemassa äitini autoa noin viikko sitten ja siellä paikan päällä tuli kylmä ja varpaani eivät sulaneet edes takaisin tullessa. Sitten palellutin ne uudestaan tämän viikon alussa. Näin liikaa jo riskiä tähän liittyen ja nyt olen myös tähän liittyen yrittänyt pelata oikein ja pukea hyvät kengät ja villasukat. Ei ole enää varaa palelluttaa. Näin ymmärrän kyllä niitä, joille pakkasesta haittaa. Liika on tietysti liikaa ja minäkin tunnustan, että väsyn itsekin pakkasessa lenkeillä ollessa. Tämä, vaikka en yleensä valita sekä omaan mielestäni "melko hyvät" keuhkot sekä en hengisty helposti. Koneella vaihteeksi kirjoitettu ja näin pituutta voi olla pitkästi.

Djo - End of Beginning

Vierailija
1769/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ja ärsyttää kun AVA kanava ei näy niin en saa suosikkisarjan jaksoa nauhalle

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Aamulenkki tehty ja nyt aamukahvilla. Katselen Ylen Aamua ja jossain päin Lappia on mitattu 42,8 astetta pakkasta. Täällä pk-seudulla näyttää olevan vain 12 aastetta pakkasta, joten sanoinkin itselleni, että pulinat pois, pipo päähän ja kaulahuivi korviin asti, niin oikein hyvin tarkenee. 

P:lle: Mietin, voisitko kokeilla levottomuuteen ja rauhattomuuteen sellaista apteekista saatavaa luontaistuotetta kuin Sedonium? On sitä vanhan kansan valeriaanaa eli rohtovirmajuurta. Mä käytin sitä välillä silloin, kun äidistä huolehtiminen oli haastavaa enkä saanut iltaisin nukahdettua, kun alitajuisesti odotin, että kohta puhelin taas soi. 

Vierailija
1771/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 7 maissa, aamukahvit voileivän kera, katson huomenta suomea. Akseli Herlevi tulee kohtapuoleen haastatteluun. Olisivat valinneet hänet Master chef Suomeen tuomariksi. -17 pakkasta.

Vierailija
1772/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Täällä on yli 22 astetta pakkasta, aika vilakka keli.

Täytyy kuitenkin päivällä toimertua kävelylle kun pariin päivään ei ole käyty. Kunnolla päälle niin kyllä tarkenee.

Pakastinta en ole vieläkään saanut aikaiseksi sulattaa vaikka olisi mitä oivallisin ilma siihen hommaan.

Hyvää viikonlopun odotusta itsekullekin!

Vierailija
1773/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivonnut tuleeko syyte?

Kuolleen omaiset voisivat nostaa sytteen itsemurhaan yllyttämisestä, solvauksesta ja kiusaamisesta. Jos Doriksen henkilöllisyys saadaan selvitetteyä. 

Myös postetut viestit ovat palautettavissa.

Vierailija
1774/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot 'kajalit' tuolla Lampaan kissalla kuvassa. On kuin Kleopatralla! Ja käskevä ilme myös. Heh!

Vierailija
1775/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivonnut tuleeko syyte?

Kuolleen omaiset voisivat nostaa sytteen itsemurhaan yllyttämisestä, solvauksesta ja kiusaamisesta. Kun Doriksen henkilöllisyys saadaan selvitetteyä. 

Doris yritti eilen pelotella muita, mutta tämä kääntyykin häntä itseään vastaan. Kunnianloukkaussyytettä ei voida sketsihahmoa eli Doriksta vastaan  nostaa. Eihän Aku Ankkaakaan voida loukata. Turhaan raivosi ja valehteli poliisin hoitavan asiaa. Tyhmä.

Vierailija
1776/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, että Doris saa pilattua kaikki ketjut. Hän suututtaa muut kirjoittajat. Riita siitä tulee.

Muisssa ysinäisissä riehui eilen hulluna ja Tylsissä yritti, siellä se ei onnistunut.

Vierailija
1777/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivonnut tuleeko syyte?

Kuolleen omaiset voisivat nostaa sytteen itsemurhaan yllyttämisestä, solvauksesta ja kiusaamisesta. Kun Doriksen henkilöllisyys saadaan selvitetteyä. 

Doris yritti eilen pelotella muita, mutta tämä kääntyykin häntä itseään vastaan. Kunnianloukkaussyytettä ei voida sketsihahmoa eli Doriksta vastaan  nostaa. Eihän Aku Ankkaakaan voida loukata. Turhaan raivosi ja valehteli poliisin hoitavan asiaa. Tyhmä.

Mustalla fontilla huusi ja raivosi Hartolan Hullu kunnianloukkauksesta!  Hän on itse pilannut maineensa valehteluillaan ja ilkeilyillään. Ihan itse.

Vierailija
1778/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivonnut tuleeko syyte?

Mustalla fontilla huusi ja raivosi Hartolan Hullu kunnianloukkauksesta!  Hän on itse pilannut maineensa valehteluillaan ja ilkeilyillään. Ihan itse.

Vierailija
1779/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisssa ysinäisissä riehui eilen hulluna ja Tylsissä yritti, siellä se ei onnistunut.

Nolottaa sen puolesta. Niin tunnistettava. 

Vierailija
1780/2061 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivonnut tuleeko syyte?

Kuolleen omaiset voisivat nostaa sytteen itsemurhaan yllyttämisestä, solvauksesta ja kiusaamisesta. Jos Doriksen henkilöllisyys saadaan selvitetteyä. 

Vaikka Doris yrittää poistaa, ne saa takaisin ja valheet paljastuu. Niin pitääkin, kyllä sanoistaan on kannettava vastuu. Känni ei ole selitys millekään. Dementia voi olla.

Ketju on lukittu.