Saako taksijonosta valita valkoihoisen kuskin vaikka se ei olisi ensimmäisenä jonossa?
Kommentit (79)
Kerran olen eksynyt kiireessä sellaiseen "viidakko-taksiin" ja se oli viimeinen kerta. Kuski ei osannut ollenkaan suunnistaa, vaan räpelsi ohjeita kännykän navigaattorista. Meinasi lähteä ajamaan kahteen eri otteeseen väärään suuntaan mutta ehdin sanoa että ei siitä. Käytännössä jouduin opastamaan kuskin kohteeseensa. Ajotaitokin oli vähän niin tai näin. Perillä mietin maksanko vai lyönkö. Maksoin kuitenkin.
Jos tilaan taksin soittamalla, pyydän ruotsinkielistä kuljettajaa. Silloin on 99% mahdollisuus saada kotimainen kuski. Jos pyydät suomalaista tai valkoihoista kuskia, keskus ei sitä toteuta vaan sanoo "etteivät voi erikseen valita". Kieliperusteinen valinta kyllä onnistuu 🤣
Tasa-arvo ja rasismi on jänniä ilmiöitä Suomessa 🥰
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen eksynyt kiireessä sellaiseen "viidakko-taksiin" ja se oli viimeinen kerta. Kuski ei osannut ollenkaan suunnistaa, vaan räpelsi ohjeita kännykän navigaattorista. Meinasi lähteä ajamaan kahteen eri otteeseen väärään suuntaan mutta ehdin sanoa että ei siitä. Käytännössä jouduin opastamaan kuskin kohteeseensa. Ajotaitokin oli vähän niin tai näin. Perillä mietin maksanko vai lyönkö. Maksoin kuitenkin.
Räsisti!
Ei se valkoihoinen kuski takaa mitään. Minua tällainen kusetti pari vuotta sitten, oli ottanut maksun kahteen kertaan. Huomasin vasta tiliotteesta. En jaksanut tehdä ilmoitusta koska ei kyse ollut kuin 30 eurosta, mutta vitutti silti.
Yhtään tummaihoista taksikuskia en ole vielä täällä Kuopiossa nähnyt vaikka tämäkään ei täysin valkoinen kaupunki enää ole. Harvoin tosin taksilla ajelen. Suomi on muutakin kuin Helsingin metropolialue.
Saa, kun ei kerro vaan sitä todellista syytä. Jos joku kysyy, niin vetoaa ennemmin auton väriin tai merkkiin
Muistan kerran Oulussa kun juna oli niin pahasti myöhässä, että sain taksilipun, koska vaihtoyhteys sinne hevonkuuseen (nyt sekin vaihtoyhteys on jo lopetettu) ei odottanut niin kauan. Jonossa ystävälliset ihmiset antoivat minun ottaa ensimmäisen taksin, joku kysyi että tulitko junasta ja sanoi muillekin että kaikille varmaan sopii että hän saa ohittaa jonon. Kun olin ko. taksin kyydissä, tajusin, ettei kyseessä ollutkaan ystävällisyys, vaan se, että kukaan ei halunnut ko. kuskin kyytiin. Selasi facebookkia koko matkan ja oli muutenkin tyly tyyppi, ihan täysin 100 % suomalainen. Tämä jo ennen taksiuudistusta.
Meidän lapsi joka opiskeli Tampereella joskus oli yöjalasta lähtiessään ottanut taksin. Kuulemma yleensä kelpasi mikä vaan, mutta kerran oli sattunut kuski, joka ei tiennyt missä on Hervanta. Silloin oli sanonut kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ja on ennenkin saanut valita mieleisensä auton tolpalta. T. entinen taksinkuljettaja
Ei ole joka paikassa saanut, ehkä siellä perähikiällä.
Kuka sen estää mihin taksiin asiakas istuu? Tuleeko taksitolpan ekasta autosta kuski retuuttamaan asiakkaan ulos taksista ja raahaa omaan taksiinsa?
Tuollaistakin yritystä on nähty helsinkiläisillä taksitolpilla.
Ei tietenkään saa sanoa ääneen minkä väriset kuskit tuollaista ovat yrittäneet mutta se voidaan sanoa että kantasuomalaisilta näyttävät eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään tummaihoista taksikuskia en ole vielä täällä Kuopiossa nähnyt vaikka tämäkään ei täysin valkoinen kaupunki enää ole. Harvoin tosin taksilla ajelen. Suomi on muutakin kuin Helsingin metropolialue.
Siinä se sitten on räsistinen ja impivaaralainen kaupunki: Kuopio...
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsi joka opiskeli Tampereella joskus oli yöjalasta lähtiessään ottanut taksin. Kuulemma yleensä kelpasi mikä vaan, mutta kerran oli sattunut kuski, joka ei tiennyt missä on Hervanta. Silloin oli sanonut kiitos ei.
Ja vielä ot: opiskelijalla oli työssäkäyvänä rahaa, tienasi niin hyvin ettei saanut edes opintotukea. Eli ihan palkalla ja siksi oli varaa taksiin. Alkuaikoina ottivat porukkatakseja.
Vierailija kirjoitti:
Ei se valkoihoinen kuski takaa mitään. Minua tällainen kusetti pari vuotta sitten, oli ottanut maksun kahteen kertaan. Huomasin vasta tiliotteesta. En jaksanut tehdä ilmoitusta koska ei kyse ollut kuin 30 eurosta, mutta vitutti silti.
viro venäjä kosovo
Vierailija kirjoitti:
Niin, valkoihoinenkaan ei välttämättä ole suomalainen. Taksikuskeista puhuttaessa todennäköisesti ei ole suomalainen, jos on huijannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ja on ennenkin saanut valita mieleisensä auton tolpalta. T. entinen taksinkuljettaja
Ei ainakaan ennen taksiuudistusta saanut vapaasti valita. Jos yritti valita jonosta muun kuin ensimmäisen, taksikuski käski mennä ensimmäiseen. Kuskeilla oli tällainen keskinäinen sopimus.
Minulla on sitten jotenkin multitalentti suuelin, kun noissa tilanteissa olen uskaltanut sanoa syyn miksi otin auton jonon keskeltä, eikä sitä kukaan ole ruvennut kyseenalaistamaan. Mm. Liikuntarajoitteeni vuoksi en pysty istumaan Volvon tai Bemarin henkilöautomallisten penkille, koska siellä istutaan matalalla syvässä kuopassa. Pitää olla ns. City maasturi joka korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viro venäjä kosovo
Oli suomalainen. Ainakin mitä vaihtoi muutaman pakollisen sanan niin sain sen käsityksen. Muuten oli omituisen hermostunut tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viro venäjä kosovo
Oli suomalainen. Ainakin mitä vaihtoi muutaman pakollisen sanan niin sain sen käsityksen. Muuten oli omituisen hermostunut tyyppi.
"suomalainen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viro venäjä kosovo
"suomalainen"
Helppoa on sinunkin elämäsi kun kaiken voi laittaa ulkomaalaisten syyksi :D Kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ennen taksiuudistusta saanut vapaasti valita. Jos yritti valita jonosta muun kuin ensimmäisen, taksikuski käski mennä ensimmäiseen. Kuskeilla oli tällainen keskinäinen sopimus.
Minulla on sitten jotenkin multitalentti suuelin, kun noissa tilanteissa olen uskaltanut sanoa syyn miksi otin auton jonon keskeltä, eikä sitä kukaan ole ruvennut kyseenalaistamaan. Mm. Liikuntarajoitteeni vuoksi en pysty istumaan Volvon tai Bemarin henkilöautomallisten penkille, koska siellä istutaan matalalla syvässä kuopassa. Pitää olla ns. City maasturi joka korkeampi.
Varmaan olet sellainen rasittava woke, joka pätee ja päsmäröi paikassa kuin paikassa.
Ikävä ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus olisi ehdottomasti kannattanut tehdä. Kyse ei ollut pelkästään sinulta huijatuista 30 eurosta, vaan ilmoittamalla olisit estänyt jatkamasta huijaaamista myös jatkossa muilta asiakkailta.