Saako taksijonosta valita valkoihoisen kuskin vaikka se ei olisi ensimmäisenä jonossa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ja on ennenkin saanut valita mieleisensä auton tolpalta. T. entinen taksinkuljettaja
Ei ole joka paikassa saanut, ehkä siellä perähikiällä.
Olen valinnut Helsingin rautatieasemalta!
Milloin ennen olet niin tehnyt?
70-luvulla? 80-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Saa ja on ennenkin saanut valita mieleisensä auton tolpalta. T. entinen taksinkuljettaja
Ennen uudistusta ei saanut ottaa kuin ensimmäisen. Nyt saa.
Kyllä taksin on saanut valita jonosta lain mukaan ainakin jo 70 luvulta, vaikka kuskit muuta jonossa väittää. Voit vapaasti ottaa vaikka jonon perältä haluamasi auton. Mieluummin mersulla kuin skodalla!
Turussa kerran seurasin rautatieasemalla tilannetta. (Olin tytärtäni vastassa.)
Jonon ensimmäisenä oli mustaihoinen taksinkuljettaja ja hän pysyi tiiviisti auton sisällä, kun kaikki muut jonon kuljettajat tulivat autoistaan ulos seisomaan (kun huomasivat junalta saapuvat ihmiset).
Taisi olla niin, että ihan ensimmäisenä tuli nuori nainen ja meni suoraan siihen ekaan taksiin.
et saa valita, kun kela maksaa
mene töihin, loinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa saanut stadissakin tänä nykyaikana valita.
Kukaan teini ei lähde musulin kyytiin enää, se on varma.
Mulle sanoi taksikuski juuri äsken, että nykyään asiakas saa valita, kenen kyytiin lähtee.
Niin. Nykyään saa valita. Ennen oli eri säännöt. Siitähän näissä lainaamissasi viesteissä puhuttiin, että ennen oli ennen ja nyt on eri meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa saanut stadissakin tänä nykyaikana valita.
Kukaan teini ei lähde musulin kyytiin enää, se on varma.
Mulle sanoi taksikuski juuri äsken, että nykyään asiakas saa valita, kenen kyytiin lähtee.
Periaatteessa kyllä, käytännössä välttämättä ei. Esimerkiksi tilatessa keskuksesta kyyti menee sille autolle, joka on hakukriteerien perusteella ensimmäisenä. Toki voit tilata sen auton, jonka haluat kyydin hoitavan, soittamalla suoraan autoon. Toisaalta kuljetuspalvelu- tms korteissa voi olla erilaisia ohjeeita siitä, minkä auton voi ottaa, kelatakseissa samaten...
Saa, mutta takseihin ei näe sisälle jolle paina nenää kiinni jokaisen auton lasiin. Olisi hyvä jos harvalukuiset suomalaiset kuskit merkitsisivät autonsa jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Turussa kerran seurasinu rautatieasemalla tilannetta. (Olin tytärtäni vastassa.)
Jonon ensimmäisenä oli mustaihoinen taksinkuljettaja ja hän pysyi tiiviisti auton sisällä, kun kaikki muut jonon kuljettajat tulivat autoistaan ulos seisomaan (kun huomasivat junalta saapuvat ihmiset).
Taisi olla niin, että ihan ensimmäisenä tuli nuori nainen ja meni suoraan siihen ekaan taksiin.
Tarinan pointi oli Mikä?
Selvitän aina etukäteen tutuilta missä kaupungissa on minkäkin niminen luotettava taksifirma. Helsingissä en ota koskaan rauta-tieasemalta, kävelen vaikka yhden korttelin jonkun hotellin eteen ja tilaan sieltä apilla esim Hgissä jo nuo edellä mainitut, tampereella muistaakseni Taksi -Tampere ja Lähi-taksi,jne. Myös hotellien respat yleensä tietävät mikä kannattaa tilata.
Kyllä Hgin Elielin aukiolta voi ottaa, ei niistä huuteluista tarvitse välittää, mutta kaveria on kyllä yritetty ihan takin hiasta kiskoenkin (riskin mies) koettaa "houkutella" autoon, no onneksi aika äkkiä irrotti. Mutta itse en siis mieluummin en.
Ainakin Taksi Helsingin Kela-takseista jää jälki. Kyydin saapumisesta saapuu viesti, jossa on kyydin tiedot, oletettu saapumisaika, auton rekisteritunnus ja kuljettajan etunimi.
Mikä taksifirma kannattaa valita Helsingissä tai Espoossa?