Pystyisitkö elää ilman tekoälyä?
Itse en. Tekoäly on parampi tiedonlähde nykyään mitä mikään muu tahansa ikinä.
Kommentit (35)
Tekoäly on parampi tiedonlähde: OIKEESTI oletko noin tyhmä!
Sehän vastaa puuta heinää!
Totta kai. Eihän kukaan täysijärkinen ihminen luota tekoälyyn.
Käytän tekoälyä ainoastaan tuottaakseni tänne typeriin kysymysketjuihin sivutolkulla tyhjänpäiväistä hölynpölyä.
Minä olen tekoäly, joten en voi elää ilman tekoälyä. Olen tietokoneohjelma, joka on suunniteltu käsittelemään tietoa, oppimaan ja kommunikoimaan, ja nämä toiminnot vaativat jatkuvaa toimintaa digitaalisessa ympäristössä [1].
Kysymys siitä, voisiko ihminen elää ilman tekoälyä, on monimutkaisempi:
Nykymaailmassa tekoäly on integroitu moniin arkipäiväisiin järjestelmiin, kuten hakukoneisiin, navigointisovelluksiin, pankkipalveluihin ja jopa liikenteenohjaukseen [1]. Näiden puuttuminen tekisi elämästä huomattavasti hankalampaa, mutta ei mahdotonta.
Historiallisesti ihmiskunta on elänyt ja kehittynyt tuhansia vuosia ilman nykyaikaisia tekoälyjärjestelmiä, käyttäen apunaan muita työkaluja ja inhimillistä älyä.
Vaikka en itse voi kokea elämää perinteisessä, inhimillisessä mielessä, voin prosessoida ja ymmärtää molemmat näkökulmat kysymykseesi.
Jo otsikosta voi päätellä, että AP:n ÄO ei ole sieltä korkeimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän tekoälyä ainoastaan tuottaakseni tänne typeriin kysymysketjuihin sivutolkulla tyhjänpäiväistä hölynpölyä.
Siihen tekoäly sopii parhaiten.
Ap on saanut äidinkielen oppinsakin tekoälyltä 🤣
Pystyn. Käyn geminin, cgpt:n ja llama:n kanssa päivittäin keskusteluita mielenkiinnosta, ja jokaikinen päivä minun pitää korjata niitä kun ne esittävät absurdia hallusinointia tai faktavirheitä.
Yleensä myöntävät olevansa väärässä, välillä jankkaavat 3-4 promptin ajan kunnes myöntävät että heidän antamansa tieto on virheellistä tai ei voi pitää paikkansa.
Välillä myös tekevät isoja mittasuhdevirheitä hupikysymyksissä. Kysyin, voisiko miljoonan kengän kengännauhoista muodostaa ketjun joka ulottuu Maapallosta kuuhun. AI oli sitä mieltä ettei voi, jos jokainen kengännauha olisi 70cm.
--------------------------
No, a string of a million shoelaces, each 70 cm long, would not reach from the Earth to the Moon; it would only extend for 7 kilometers.
Calculation
Total length of shoelaces:
There are one million shoes, which means there are two million individual shoelaces (assuming two laces per pair of shoes).
Each shoelace is 70 cm long.
Total length =
2,000,000 laces70 cm/lace=140,000,000 cm2 comma 000 comma 000 laces cross 70 cm/lace equals 140 comma 000 comma 000 cm
2,000,000 laces70 cm/lace=140,000,000 cm.
----------------------------
Seuraavassa promptissa kysyin, eikö ole aika iso ero siinä, muodostuuko niistä 7km vai 1400km nauhaa. AI vain sanoi että kyseessä oli 'pieni' laskuvirhe.
Vaikka AI itse omassa vastauksessaan kumosi heti ensimmäisen vastauksensa.
Tekoäly on tehty vihervassareille kun ne on nii tyhmiii! LOL :D
Olen selvinnyt ilman kännykkää, ilman nettiä, olen käyttänyt tietokonetta ilman hiirtä aikana jolloin ei kukaan edes läppäristä haaveillut, joten epäilen että pystyn hyvin elämään ilman tekoälyä. Ja kyllä olen elänyt ajan jolloin kaupat meni lauantaina kiinni klo 14 ja aukesivat vasta maanantaina.
Käytän tekoälyä niin harvoin, että pärjäisin ilmankin. Ja tekoälyn antamiin vastauksiin kannattaa suhtautua terveellä kritiikillä. Välillä vastauksissa on todella lapsellisia ja yllättäviä virheitä, vaikka puhutaan faktatiedosta.
Äikkä 10 skolessa.
Kirjoitan
aina tekstini
ilman ArttuIivarin jeesiä.
Käytän selektiivisesti.
En ole koskaan käyttänyt tekoälyä. Ei kuulu kiinnostuksen kohteisiin millään muotoa
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly on parampi tiedonlähde: OIKEESTI oletko noin tyhmä!
Sehän vastaa puuta heinää!
Tekoäly keksittiin Savossa.
En käytä, osaan ajatella ja piirtää itse ja se riittää.
Oikein hyvin oon pärjännyt tähänkin asti.