Työssäkäyvät uupuvat työtaakan alle - Eikö työttömät voisi avustaa työssäkäyviä tekemällä heidän puolestaan yksinkertaisia mutta työntekijää
kuormittavia työtehtäviä. Työtön voisi näin osoittaa vastikkeellisuuttaan saamiinsa tukiin. Kaikki voittaisivat.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun pitäisi tehdä puoli-ilmaiseksi töitä, joista sinulle maksetaan palkkaa?
Tämä koskisi vain työttömyysaikaa.
Tä? Jos minä työttömänä menisin tekemään jonkun töitä niin enhän mä enää silloin työtön olisi. Mikä sun ÄO on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun pitäisi tehdä puoli-ilmaiseksi töitä, joista sinulle maksetaan palkkaa?
Tä? Jos minä työttömänä menisin tekemään jonkun töitä niin enhän mä enää silloin työtön olisi. Mikä sun ÄO on?
97 kun tiedustelin kutsunnoissa tehtyä testiä. Siitä on jo 6 vuotta aikaa.
Niin miksi kaikki älykkäät ja joilla koulut sujuu helpommin saavat myös parempaa palkkaa työstään?
Esimerkkinä vaikka lääkäri?
Eikö synnynnäinen älykkyys ole jo tarpeeksi suuri palkkio, eihän älykäs mielestäni ansaitse niin suurta palkkaa kuin esimerkiksi minä, joll on vaikeaa tulla toimeen ja saada edes työtä.
Lääkärinkin palkasta saisi minulle tonnin tai parin siivun. Sitten pärjäisin paremmin.
Sellanen olisi hyvä jossa joka kuukausi saisi valtiolta kansalaispalkkaa 1200e. Ja saisi itse omatoimisesti vaan mennä johonkin työpaikalle tekemään hyvää. Tai keräämään luontoon roskia luvalla.
Olisi eräällä tavalla diplomaattinen koskemattomuus tehdä töitä kuin töitä ja näyttää miten hyvä on missäkin.
Olisin eräänlainen kulkuri ja vähäsanainen vaeltelija, joka hoitaisi hommat kotiin kuin kotiin ihan missä vain ja miten päin vain ja milloin lain. Sankari työväen sankar olisin.
Ei ongelmaa, minä olen täällä ja teen työt. Levätkää te vain, olette sen ansainneet. Minä otan nyt tämän lehden johdon, mene sinä lepäämään tai tee itsellesi munkki. Tai älä tee munkkia, tein koko lafkalle munkit ja keitin kahvit kansalaispalkastani. Olkaa hyvät.
Aajtelkaa. Perustulo tule jo, sano perustulo, jos tahdot hyvää.
hmmmm niin hyvää ettei sanotuksi saa.
Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta.
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi saada yhtään mitään vastikkeetta (nykytila)?
Vierailija kirjoitti:
Tätä voisi jalostaa pidemmälle. Työttömän voisi velvoittaa osallistumaan esim 10x kuussa päiväksi avustus hommiin vastineeksi tukirahoista. Työssäkäyvä voisi sitten vastaavasti pari kertaa kuussa tilata työttömän esim hoitamaan siivousta, kaupassakäyntiä, pihatöitä yms ja tämä vastineeksi maksetuista veroista.
Niin ja kun työssäkäyvän saa kohta helposti irtisanoa niin hän voi tehdä entisiä töitään 595 yleistuella.
Hyvä idea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi saada yhtään mitään vastikkeetta (nykytila)?
Miksi sulle pitää valtiolla maksaa palkkaa. Sähän voit tehdä ilmaiseksi. Laitan kokoomukselle viestiä, että valtiolla palkat voidaan puolittaa ja kaksi voi tehdä sitä samaa työtä.
Jeeeeeeeeee
Kohta saa sairaaloissa irtisanoa hoitajat jotka ottaa itsestä ja lapsista saikkua ja tilalle voi ottaa lapsettoman. Kohta saa tehdä myös vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Onko nämä työntekijät sitten valmiita maksamaan enemmän kuin 9€/päivä?
Vierailija kirjoitti:
Koska teet puolityötä, esim puolipäivää, vajaata työviikkoa yms, ymmärrät itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa, tärkeintähän on olla työtön, siitä ei saa tinkiä veli
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös kerrostalo-osakkeen tai omakotitalon muuttotappiokaupungista jota ei saa myytyä eikä vuokrattua.
Jos kieltäytyy perinnöstä niin se menee automaattisesti omille lapsille, siihen ei voi vaikuttaa.
"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua.
Omainen maksaa yhtiövastiketta ja rahoitusvastiketta 500 kuukaudessa eli 6000 vuodessa eli 30000 viidessä vuodessa.
Asuntovelkaa ei saa pätkätöillä eikä osa-aikatöillä eikä nolla-sopimuksilla eikä työkokeiluilla eikä palkkatukitöillä.
Työnantajien pitäisi palkata lisää työvoimaa, eikä teettä yhdellä useamman työtä.
Eikö ole hyvä, että sulla on omistusasunto etkä saa perintöasunnosta mitään rahaa, maksat vaan sen laskut.
Vierailija kirjoitti: Eikö helpompi olisi vain palkata työttömiä tekemään osan töistä, jos ne kuormittaa?
Ei kun katsos minä minä minä kyllähän nyt köyhä ilmaiseksi tekee tai hyvin pienellä palkalla ne paskahommat
Tämän kaltaista toimintaa kutsuttiin vuorotteluvapaaksi, ja Orpopurra tuhosi sen.