Miksi yli 5000 eur/kk tuloja ei veroteta pois?
Kommentit (30)
Jaahans. Idealisti Sirkku on saanut taas kuningasidean, ja jakaa sen nyt kaikille kansoille kuultavaksi.
Hiejii, hiejii..
Vierailija kirjoitti:
Taas se sama pösilö joka kyseli suurempia tukia.
Tuet ylös!!
Miten veroteta pois? Oletko vähän urpo. Mulla on 6000 tulot ja saan 3800 käteen. Siitä maksan 1500 asumiskulut, autokustannukset, kolmen lapsen ruuat, harrastukset jne. Okei, ei nyt tarvitse esim. ruoasta pihtailla, mutta eipä nyt juuri mitään säästöönkään jää. Eli siis ihan hyvää arkea, mutta ei tod. mitään luksusta. Ihan kerrostalokämppä ja halpa auto. Toki jos olisi mies, jolla samat tulot, olisi toista.
Katson kuitenkin, että sillä opiskelu- ja työmäärällä, jonka olen tehnyt, ansaistsen sen, ettei ihan ruokajonossa tarvitse seistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on 34 sijoitusasuntoa, aloitin 22 vuotta sitten. Annatko vinkin miten hoidetaan asia? Asuuko joku ilmaiseksi?
Myynkö pois osan, vai pitääkö vaan antaa pois?
Ymmärrän että sotepomoja on aivan helvetin paljon ja liksat 10-20k€ / kk, ja nämä on meidän yhteisestä pussista pois.
Sen sijaan en ymmärrä miksi yrittäjää haluat kiusata verottamalla kaiken 50k€ / vuosi ylimenevästä pois?
Toiminn OY muodossa, ja voin muuten siirtää yritykseni viroon vaikka tässä tapauksessa. Mitäs siihen sanot?
Vaikeaa sun Virosta on valvoa sitä, mitä näille asunnoille tehdään.
Sanoisin että 1 asunto riittää ja loput pannaan hyötykäyttöön.
Teen sopparit paikallisten välittäjien kanssa tarvittaessa. Nyttenkin olen 2kk thaimaassa.
Mä taas sanoisin että veroja vähemmän, yrittämisestä ja ahkeruudesta palkittakoon. Voit myös itse alkaa yrittäjäksi, ja pitää kiinni tosta rajasta, minä en aio pitää siitä kiinni.
Mielenkiinnosta, miten saat vaikka liigaan kärppiin pelaamaan tsekkivahvistuksen, tarjotaan 200k€ kausi, mutta vauvafiivajakin takia saat vain 5000€/kk. oletko oikeesti v...n tyhmä vai ihan tosissasi?
Joo ei käy. On iso perhe elätettövänä ja haluan itsekin vähän hyötyä työni tuloksista
Varmaan siksi, että kukaan ei tekisi töitä, joista nykyään maksetaan yli 5000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no näistä vähän päälle viiden tonnin bruttotuloista jää käteen just ja just kolmisen tonnia. Eli mitä tästä nyt vielä pitäisi verottaa pois, kun nelisenkymmentä pinnaa menee suoraan verottajalle?
Vai viiden tonnin nettotulojako tarkoitat?
Ihan sama, vois jakaa loput köyhille
Siis toisten pitäisi opiskella vuosikausia, tehdä vaikeaa vastuullista työtä, ja sitten antaa palkkansa työttömille luusereille?
Minusta se olisi solidaarisuutta jos auttaisi muita
Miksei ne köyhöt auta muita?
AIka tyylikäs romahdus tulis tälle kansakunnalle jos ap:n ehdotus toteutettaisi. Kovin moni heittäytyisi tekemään helpompia hommia, jos vaativista stressihommista ei tienaisi ehtään enempä kuin jostain helposta "en mä mitään tiedä, oon vaan töissä täällä" -tyyppisestä hommasta. Ei olisi kasvuyrityksiä, ei innoivointia, ei kilpailukykyä, ei tuottavuutta, ei yhtään mitään.
Ap:n tyyliset vasemmisto-idiootit ei oo koskaan tajunneet sitä, että suurin osa ihmisistä haluaa itselleen lisää liksaa, jos tsemppaa töissä enemmän. Poikkeusyksilöitä toki on aina, siis sellaisia jotka tekis mitä vaan töitä vaikka kuinka paljon, vaikkei mitään extraa saisi. Näitä on vähän, todella vähän. Niinhän se kommunismikin itärajan takia komeasti kaatui, kun väki ei viittinyt tehdä töitä pelkästään yhteiset hyvän eteen.
Itse tienaan reilun kymppitonnin kuussa, nettona noin 5,5 tonnia. Kyse vaativista asiantuntijatehtävistä. Mielenkiintoista, haastavaa työtä, mutta toisaalta se on erittäin stressaavaa ja kulkee pääkopassa aina. Jos kaikki yli viiden tonnin eli yli puolet mun liksasta verotettaisiin pois, tekisin mieluummin jotain sellaista työtä, joka ei vaivaa päätä vapaa-ajalla. Miksi stressata, jos ei siitä maksettaisi? Ja vielä isompi kysymys on tietysti se, että miksi ylipäänsä olisin vuosikausia opiskellut pitkälle, jos ei olisi ollut palkkaa luvassa?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että kukaan ei tekisi töitä, joista nykyään maksetaan yli 5000 euroa.
Tai tekisi vähemmän. Jos olisi palkka vaikka 10 tonnia nyt, niin jatkossa riittäisi puolipäivätyö.
Vaikeaa sun Virosta on valvoa sitä, mitä näille asunnoille tehdään.
Sanoisin että 1 asunto riittää ja loput pannaan hyötykäyttöön.