Voiko sisäelimet tuntea vatsan läpi, jos lihakset eivät oel palautuneet synnytyksen jälkeen? Mä olen hoikka ja treenattu
ennen raskauksia , mutta viimeisin kaksosraskaus mylläs mahan perusteellisesti. Jännevako edelleen auki, vaikka olenkin hoikka. Ihan kuin sisälmykset pursuis ulos, kun tekee vatsoja varovasti. Syviä kai vaan pitäis tehdä.
Kommentit (7)
Mulla synnytyksestä nyt 9kk ja edelleen se on siellä, n. sormen levyinen rako. Ei kai se noin jää?
Päällisin puolin on aika ok ja moni ihmettelee, että miten oon näinkin siedettävässä kunnossa. Jaksan tehdä vatsoja vaikka miten, mutta ei se lihaksisto ikinä kai samalla tavoin paludu. Yksösen jälkeen mulla ei tuntunut tätä vakoa samoin kuin nyt.
Haukkukaa vaan turhamaiseksi, mutta toi litteä vatsa on ollut mun ulkonäön parhaita puolia.
Tuplien jälkeen sain noin 5 iloisen lapsen. Olin kamalassa kunnossa. Nyt olen laihduttanut yli 10 kiloa ja alkaa pikkuhiljaa vatsalihakset tuntumaan. Tuttu ilmiö tuo sisuskalujen tuntuminen,miestä alkoi pyörryttämään kun esittelin olevinaan maksaa jne.
aloin jumppaamaan heti kun 3 kk synnystyksestä oli ohi ja varmaan olisi pitänyt ottaa iisimmin vatsalihasten kanssa (oli vielä sektio). nyt olen puoli vuotta harrastanut kerran viikossa pilatesta ja kerran joogaa. väli on kaventunut muuten, mutta just navan kohdalla on ihan reikä ennen oli siis koko lihasten matkalta rako, nyt oikeestaan enää navan kohdalla ja napakin ruma. harmittaa kun muuten hyvässä kunnossa...
poika syntyi puolitoista vuotta sitten ja oli viisi kiloinen, itse olen suhteellisen pieni ja hoikka. vieläkin on rako vatsalihaksissa ja jos selällään makaa niin tuntuu vaikka mitä möhkäleitä mahassa ja jos vähänkin ilma kiertää suolissa niin muljahtelut tuntuu yhtä selvästi kuin lapset potkut konsanaan. :(