Oletko valmis maksamaan turkulaisille 4 miljardin junan?
Oletko valmis maksamaan turkulaisille 4 miljardin junan?...Minä en ole.
Hanke on turha ja silti Orpolle tärkeämpi kuin sairaalat.
Hyöty tästä miljardien junasta on 10-15 min.
"Investointiohjelman tunnetuin osa on Turun ratahanke, jota on arvosteltu laajasti julkisuudessa. Orpo pitää kiinni siitä, että niin sanottu tunnin junan rakentaminen alkaa tällä hallituskaudella.
Kangasharju pitää investointia täysin perusteettomana.
Sitä eivät mitkään investointituottolaskelmat tue.
Pitkän aikavälin kustannusarvioksi on kerrottu noin kolme miljardia euroa, josta ensimmäinen vaihe on arviolta noin 600 miljoonaa euroa. EU:lta haetaan osarahoitusta."
Kommentit (40)
Rahat ennemmimn Turkuun kuin ukrainaan.
Vierailija kirjoitti:
Rahat ennemmimn Turkuun kuin ukrainaan.
Tai kehitymaihin eli kankkulan kaivoon.
Tänään oli aamulla taas tunnin myöhässä koska rantarata, eli tarvetta uudelle on.
Tåget är ämnat för helsingforsare. Vad skall åboborna med det till? De är ju redan i Åbo.
Turkulaiset eivät tee juuri mitään junalla kun hesa ei monia kiinnosta. Ajattelen että ennemmin toisinpäin ml. Turun saaristo. Välissä asuvat Salo, Lohja siitä kai eniten hyötyvät.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli aamulla taas tunnin myöhässä koska rantarata, eli tarvetta uudelle on.
Olisiko uusi yhteys yhtään luotettavampi?
Joo, mutta vain jos heitetään Petteri sen alle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli aamulla taas tunnin myöhässä koska rantarata, eli tarvetta uudelle on.
Olisiko uusi yhteys yhtään luotettavampi?
Pitäähän Petterin tukijoilla eli äänestäjilla/kavereilla olla töitä! Tunninjunalla se onnistuu.
Petteri!
Ole mies ja laita ne rahat lasten ja nuorten harrastustoimintaan ja hyvinvointiin ja terveydenhuoltoon.
Tämän ketjun itkijöillä ei ole miljardeja rahaa, joten heidän ei tarvitse päättää tätäkään asiaa. Miettikää sen sijaan mitä ostatte Lidlistä seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli aamulla taas tunnin myöhässä koska rantarata, eli tarvetta uudelle on.
Lähde ajoissa. Kummasti ennen ehtivät härkävankkureillakin.
Ymmärtäisin tuon investoinnin, jos sillä saataisiin oikeasti tunnin juna. Sehän mahdollistaisi esimerkiksi arkenakin vierailut kaupungista toiseen, puhumattakaan työvoiman ja turistien mahdollisuudesta liikkua kaupunkien välillä. Siitä, että matka nopeutuu vartin on aivan turha maksaa, se ei muuta kenenkään elämää eikä vaikuta arkeen mitenkään.
Muualla Suomessa poistetaan teistä asvalttia kun sitä ei ole varaa enää huoltaa.
Ei todellakaan kiinnosta maksaa mitään Turun ylimääräistä junaraidetta. Turkuun pääsee jo nyt junalla Helsingistä ja muualtakin.
Turkuun ei edes tarvitse päästä...
Salollahan on mennyt tosi huonosti pitkään. Veikkaan että tämä "runtataan" väkisin läpi vaikkapa kiitoksena edelliselle presidentille.
Alkuperäinen hinta ei ole koskaan riittänyt tuon luokan hankkeissa. Maantiet kaipaavat kipeästi korjaamista. Ratahanke tuossa petterin tavassa on järjetön. Siinä ei lopulta riitä rahat niihin nopeampiin juniin niin matka ei oikeasti edes nopeudu. Tässä on nyt luvattu joillekkin iso diili kun valtio maksaa. Omistus olisi kiva tietää vai onko se kätevästi hallintarekistereissä missä omistuksen voi laillisesti salata?
Kumpa rötösherrat joutuisivat jalkapuuhun!
En