Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosituimpien artistien kärkijoukosta ei löydy yhtään naista

Vierailija
03.12.2025 |

Kymmenen kuunnelluimman kappaleen ja artistin joukosta ei löyty ainuttakaan naisartistia.

https://yle.fi/a/74-20197329?origin=rss

Ei kauheasti yllätä, koska naisartistien musiikki on käytännössä sielutonta autotune hissimusiikkia, lyriikat on mukasyvällisiä tekotaiteellisia ja onttoja, eikä ne ole yleensä edes artistin omaa käsialaa.

Ja disclaimerina, en ole mikään Suomi hip hop räp fanikaan, mutta kyllä se naisartistien touhu on täysin ala-arvoista, taso on niin surkea, että välillä miettii voiko se enää alemmaksi vajota, luultavasti voi. Kaikki umpituotteistettu roska ei näköjään mene kuunteluun, vaikka niitä väkisin yritetään joka paikassa soittaa ja myydä, tuolla voi ihminen vielä valita mitä kuuntelee.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovinistin tumputusta omalle "nerokkuudelleen" osa 56739.

Arvasin, että joku tekee tästä sukupuoliasian. Minä en pidä mies enkä naisartisteista, se vain kertoo kuinka uskomatonta roskaa naisartistit nykyään Suomessa on, jos sen pystyy peittoamaan helposti miesartistien roskalla. Tehkää parempaa musiikkia, eihän sitä vaadita nykyään, kun kaikki tekee pelkkää paskaa ei ihmiset tiedä mitä hyvä musiikki edes on.

Siis mitä se "hyvä musiikki" sulle on?

Tässä on nyt vähän ajan sisään tullut kuunneltua mm Beast in blackia ja Linkin parkia kun niitä radiossa kuulutetaan ja mielestäni oikein asiallisesti mimmit vetää.

Joni Mitchell on aika klassikko millä iltaisin rauhottuu. Suomessa ne uudet kuuntelun arvoiset on ug-artisteja vielä. Ei no

Beast in Blackin laulaja on kylläkin mies. 

Vierailija
22/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö suoratoistopalveluissa olla myös naiskiintiö? Algoritmi ja patriarkaatti selvästi syrjivät naisia.

Esim. joka toinen kappale olisi naisartistilta halusi tai ei.

Feminismi päätyy totalitarismiin ja tässä kuvaillaan miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo Helsinki

Vierailija
24/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebekka Holi on erinomainen suomalainen naisartisti.

Turisti tekee omaa juttuaan hyvällä sykkeellä, ja Ares on fiksu. En silti jaksa niiden geneeristä möhnää pitkään kuunnella. Tematiikka kuin 3-vuotiailla.

Vierailija
25/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään joka kuuntelisi Spotify musaa. Ehkä enemmän nuorempien juttu?

Enkä kuuntele räppiä. Mielestäni sekin on nuorempien musaa.

Mutta naisartisteja ainakin ollaan pilattu autotunella ja lauletaankin jollain ihmeen piipittävällä äänellä.

En tiedä miten vanha olet jos räppi on mielestäsi nuorempien musaa? Olen itse 40+ ja kuunnellut räppiä 30+vuotta. Makuasioista tietysti mistä tykkää.

Joo. Itse kasvoin siitä yli 20v.

Eli kyllä se vaan on nuorempien musaa imo. Toki tuohon aikaan alkoi myös kaupallistuminen entistä enemmän ja alkoi näkyä vähäpukeisia naisia musavideoilla ja blingblingiä.

Vaihdoin raskaampaan musaan.

Vierailija
26/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään, että räppiä löytyy paljon "kuunnelluimmista". Ruotsissa Spotifyita räppärit käyttää rahanpesuun ja kansainvälisesti isot artistit taas buustailee kuuntelukertoja boteilla. Muistaakseen esimerkiksi Taylor Swiftia on syytetty tästä. 

Vierailija
27/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko pitäisi olla: Suomalaisten "artistien" kärkijoukosta ei löydy yhtään hyvää musiikkia.

Toi lista mikä siellä on on täyttä sontaa, ennen oli sentää paremmin, Klamydia, Popeda (ennen paten lähtöä), Eput, Yö yms muut suomirockin hyvät eikä tällästä mmmmööömmmöäöö räppiä.

Vierailija
28/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta naisartisteja ainakin ollaan pilattu autotunella ja lauletaankin jollain ihmeen piipittävällä äänellä.

Itseasiassa autotunella on pilattu monta muutakin asiaa.

Pieni korjaus vielä ok,mutta kun alkaa kuulostaa enemmän joltain koneelta kuin ihmiseltä niin ei hyvä.

Vierailija
29/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis Spotifyin kuunnelluimmat. Kuka edes käyttää sitä? En tiedä ketään.

Varmaan 90% suomalaisista

Minä en edes tiedä, mikä on Spotifyi. Kertokaa mulle  itse kuuntelen yle radio 1.

Vierailija
30/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään, että räppiä löytyy paljon "kuunnelluimmista". Ruotsissa Spotifyita räppärit käyttää rahanpesuun ja kansainvälisesti isot artistit taas buustailee kuuntelukertoja boteilla. Muistaakseen esimerkiksi Taylor Swiftia on syytetty tästä. 

Taylor Swiftin on syytetty,että julkaisee jotenkin monta versiota kerralla tms. Eli pelaa ns. Muut pois ykkössijotuksista. En tiedä totuutta kun itseä ei listat kiinnosta.

Vierailija
31/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kumpi oli ensin, muna vai kana? Eli minkälaiset ihmiset käyttävät Spotifyä, ja siitä sitten suoraan että minkälaista musiikkia he kuuntelevat.

Älä nyt, liian vaativaa ajattelua AP:lle; tarkoitus oli tehdä naisvihaketju.

Itse näet vain vihaa jokapaikassa.Varmaan tosi rasittavaa. Ota edes vähän iisimmin ja lue jotain oikeaa kirjallisuutta.

Vierailija
32/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni korjaus vielä ok,mutta kun alkaa kuulostaa enemmän joltain koneelta kuin ihmiseltä niin ei hyvä.

On täysin selvää ettei musiikki itsessään enää ole sitä mitä meille myydään.

Vierailija
33/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Spotifyn listoja hallitsevat poikkeuksellisen suvereenisti nuoret miesräppärit."

Jo tuo kertoo kaiken tarvittavan kyseenalaisesta "suosituimmuudesta". Toisaalta sukupuolen ei pitäisi olla mikään meriitti musiikkilistoilla.

Vierailija
34/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovinistin tumputusta omalle "nerokkuudelleen" osa 56739.

Arvasin, että joku tekee tästä sukupuoliasian. Minä en pidä mies enkä naisartisteista, se vain kertoo kuinka uskomatonta roskaa naisartistit nykyään Suomessa on, jos sen pystyy peittoamaan helposti miesartistien roskalla. Tehkää parempaa musiikkia, eihän sitä vaadita nykyään, kun kaikki tekee pelkkää paskaa ei ihmiset tiedä mitä hyvä musiikki edes on.

Siis mitä se "hyvä musiikki" sulle on?

Tässä on nyt vähän ajan sisään tullut kuunneltua mm Beast in blackia ja Linkin parkia kun niitä radiossa kuulutetaan ja mielestäni oikein asiallisesti mimmit vetää.

Joni Mitchell on aika klassikko millä iltaisin rauhottuu. Suomessa ne uu

Joo anteeks, ei beast in black kun battle beast!!!

Perinteisemmin ihmiset kai pitää Nightwishistä.

Vierailija
35/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin hetkellä kuunnelluimmat kappaleet suoratoistopalvelussa on aika huono mittari mihinkään olleelliseen. Paitsi suunniteltuun kaupallisuuteen, vieläpä kohderyhmäkohtaiseen (murrosikäiset tytöt).

Vierailija
36/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki poikkeuksia on.

Esim.tämä.mutta tyylikin on eri.

Kuulin Pariisin olympialaisissa ekan kerran ja lumouduin. Tunnelma on vaan niin hyvä vaikka on kovin koneellista. Mutta se on tarkoituskin. Autotune on eri asia. 

(Ihastuin tuohon naiseenkin vähän tuossa livessä, vaikka olenkin ihan heteronainen. Sopi lyhyt tukka niin hyvin)

Vierailija
37/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten vanha olet jos räppi on mielestäsi nuorempien musaa? Olen itse 40+ ja kuunnellut räppiä 30+vuotta. Makuasioista tietysti mistä tykkää.

Joo. Itse kasvoin siitä yli 20v.

Eli kyllä se vaan on nuorempien musaa imo. Toki tuohon aikaan alkoi myös kaupallistuminen entistä enemmän ja alkoi näkyä vähäpukeisia naisia musavideoilla ja blingblingiä.

Vaihdoin raskaampaan musaan.

Itse "kasvoit" meikauttihin miehiin ja nahkahousuihin? Sehän ei ole yhtään kaupallista😅

Vierailija
38/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n väite on ihan kuraa: esimerkiksi Haloo Helsingin Elli peittoaa varmaan levymyynnillään monet miesartistit.

Tiedän myös monia muita vastaavia naisia. Pitkäaikaisia naisartisteja: PMMP, Kaija Koo, Anna Puu, Behm... 

Vierailija
39/39 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat huonoja artisteja. Ja ihan tymiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi