Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä puhelinterrori saa nyt riittää.

Vierailija
03.12.2025 |

Otan tänään yhteyttä Robinsoniin ja haen markkinointikiellon. Tämä touhu on nimittäin vain nyt yhtäkkiä yltynyt. Minua on viime viikosta asti eri tahot markkinointi tarkoituksessa häiriköineet valehtelematta joka päivä. V*tun ikävää herätä jatkuvasti kesken unien näiden takia(teen yötyötä). Äänettömällä en pidä esim mieheni takia, että olen tavoitettavissa, jos on joku tarve saada langanpäähän. Mutta minulle soiteltiin jopa lauantaina jostain oudosta numerosta!

Tämä ihmisten häiriköinti tänä päivänä on aivan sairasta ja koko ajan pitäisi olla muka muutenkin tavoitettavissa. Vihaan tätä aikakautta. On se j*malauta, kun ei anneta ihmisten olla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka puhelin olisi äänettömällä, sen voi asettaa niin, että tietyt numerot pääsevät läpi. 

Vierailija
2/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka puhelin olisi äänettömällä, sen voi asettaa niin, että tietyt numerot pääsevät läpi. 

Niinkö??? En tiennytkään. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Robinsoniin tarvitse erityisesti yhteyttä ottaa, soittaa vain 0600 13404, klo 8.00.-18.00. Siellä vastaa automaatti. Kuuntele ohjeet, ja sulje vasta kun tulee ilmoitus vastaanotetusta. Älä hermostu kun ei tule heti voimaan, siinä menee jonkin aikaa, että kielto leviää riittävästi. Tuo blokkaa myynti-, ja markkinoinfirmojen puhelinnumeroiden soittoyritykset automaattisesti. Toki joitakin ulkomailta tulevia ja muita kotimaisia numeroita käyttäviä huijareiden soittoja tuo ei pysty estämään. Suurin osa kuitenkin putoaa pois.

Vierailija
4/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa puhelimesi Älä häiritse-tilaan. Voit sitten valita listan niitä numeroita, joista tulee puhelut läpi. Minulla siinä listassa on vain perheenjäsenet. Muitakin vaihtoehtoja on, mutta ei niistä nyt sen enempää.

Vierailija
5/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, mulle ei ole tullut yhtään kaupustelusoittoa sen jälkeen kun laitoin tuon kiellon.

Vierailija
6/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinsonista huolimatta joitakin soittelijoita jäi, mutta suoramarkkinointi- tai telemarkkinointikielto kyllä tepsii.

Vierailija
7/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ennen vanhaan ne tuli ovelle.  Ja tuleehan ne vieläkin, nuo remonttien myyjät ja muut vastaavat, mutta ei sentään enää ne entisaikojen mattokauppiaat, kirjakauppiaat, vakuutusmyyjät, huonekalukauppiaat, valokuvausten tarjoajat, lehtiasiamiehet, perunakauppiaat, pölynimuri kauppiaat, kodinkonekaupustelijat, tikaskauppiaat, käsitöiden myyjät, taulukauppiaat ja mus-tal-aisnaiset jotka myi pitsejä ja povauksia ja halusi laulaa maksusta.  Kun olin pieni 50-luvulla, oli vielä niitä kulkukauppiaitakin, jotka myi kaikenlaista pikkutarviketta matkalaukuistaan.

Enää ei taida olla niitä ihme puheluita, joissa vaan läähätettiin tai kyseltiin, mitä sulla on päällä ja varsinkin minkälaiset alusvaatteet sulla on.  Ne taisi loppua siihen, kun lankapuhelimet katosi.

Aina meitä jollain tavalla on häiritty ja taitaa vaan lisääntyä.  Ei niitä millään kielloillakaan lopullisesti saa lakkaamaan.

Vierailija
8/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samankaltaisessa tilanteessa kuin ap, sillä työni vuoksi yhteistietoja oli ympäri nettiä. En voinut blokata tuntemattomia numeroita, joten paljon oli markkinointi- ja huijauspuheluita. Kun pääsin eläkkeelle, tein aluksi markkinointikiellon Digi- ja väestövirastoon ja muutin numeron salaiseksi. No ei auttanut, koska netissä oli niitä tietoja eli historian painolastia. Huijarit eivät tietysti välitä kielloista mitään, varsinkaan ulkomaiset eivät tiedäkään kielloista. Lopullinen rauha tuli vasta sitten kun vaihdoin uuteen puhelinnumeroon, salasin sen ja jakelin vain harvoille ja valituille. Ihana rauha vallitsee.  Eron elämänlaatuun tajuaa vasta nyt.

Vierailija
9/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuoliselle soittajalle voi ehdottaa seksisuhteen aloittamista.

Vierailija
10/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tarjouksesta HS Digin edullisesti 6 kk. Seuraavana päivänä soitti kaksi puhelinmyyjää. Molemmat tiesivät nimeni eli nuo olivat ns. täsmäsoittoja. Eka myi Aku Ankkaa (taitaa olla Sanoman oma lehti) ja toinen myi tukipalveluita vammaisille. Sattumaa tai ei niin joka kerran kun tilaat jotain tai annat tietosi johonkin arvontaan niin voit olla varma, että tietosi myydään myös eteenpäin.

Vierailija
11/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan oo haitannut asia koskaan. Kiva kun soittelevat. Aplla taitaa olla liian helppo elämä kun tällaisia murehtii. Ketju poistoon! 

Vierailija
12/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin tarjouksesta HS Digin edullisesti 6 kk. Seuraavana päivänä soitti kaksi puhelinmyyjää. Molemmat tiesivät nimeni eli nuo olivat ns. täsmäsoittoja. Eka myi Aku Ankkaa (taitaa olla Sanoman oma lehti) ja toinen myi tukipalveluita vammaisille. Sattumaa tai ei niin joka kerran kun tilaat jotain tai annat tietosi johonkin arvontaan niin voit olla varma, että tietosi myydään myös eteenpäin.

Ostitko ne tukipalvelut vammaiselle? Vaikutat tarvitsevasi. 

Vierailija
13/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ainakaan oo haitannut asia koskaan. Kiva kun soittelevat. Aplla taitaa olla liian helppo elämä kun tällaisia murehtii. Ketju poistoon! 

Taidat olla hyvin, hyvin yksinäinen. Ja lorvit kotona.

Vierailija
14/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digi- ja väestövirastoon voi tehdä kiellon, joka kieltää heitä myymästä tietojasi. Mihinkään se kielto ei sieltä eteenpäin mene. Jos ovat jo myyneet tietosi yrityksille, ei ne yritykset saa mitään tietoa, ettet haluakaan markkinointia. Joku teleoperaattori myös myöntää lisämaksusta kiellon, joka estää heitä itseään soittelemasta, ei siis mene mihinkään esim. lehtitaloille.

Vierailija
15/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on markkinointikielto mutta ei se osaa noista hidasta.

Vierailija
16/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat ja pojjaat tykkäävät vähän häiriköidä trollimaisesti?

Vierailija
17/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi liittymäsopimusten yhteydessä ei voi määrittää, haluaako markkinointipuheluille eston? Teleyhtiö hoitaisi homman, ei pitäisi olla vaikeaa. 

Vierailija
18/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko käyttää puhelimen älä häiritse -tilaa ja sallia soitot vain tietyistä numeroista?

Vierailija
19/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ennen vanhaan ne tuli ovelle.  Ja tuleehan ne vieläkin, nuo remonttien myyjät ja muut vastaavat, mutta ei sentään enää ne entisaikojen mattokauppiaat, kirjakauppiaat, vakuutusmyyjät, huonekalukauppiaat, valokuvausten tarjoajat, lehtiasiamiehet, perunakauppiaat, pölynimuri kauppiaat, kodinkonekaupustelijat, tikaskauppiaat, käsitöiden myyjät, taulukauppiaat ja mus-tal-aisnaiset jotka myi pitsejä ja povauksia ja halusi laulaa maksusta.  Kun olin pieni 50-luvulla, oli vielä niitä kulkukauppiaitakin, jotka myi kaikenlaista pikkutarviketta matkalaukuistaan.

Enää ei taida olla niitä ihme puheluita, joissa vaan läähätettiin tai kyseltiin, mitä sulla on päällä ja varsinkin minkälaiset alusvaatteet sulla on.  Ne taisi loppua siihen, kun lankapuhelimet katosi.

Aina meitä jollain tavalla on häiritty ja taitaa vaan lisääntyä.  Ei niitä millään kielloillakaan lopullisesti saa lakkaamaan.

Kiertelevät veitsenteroittajat voisi lisätä listaan. Kaksi tyyppiä säikäytti minut ja äitini pahanpäiväisesti kerran, kun alkoivat vaatia enemmän rahaa kuin mitä oli sovittu.

Vierailija
20/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä