Kumman pph:n valitsisit lapsellesi?
Meillä on edessä hoitoonlähtö ja mukavaa ja turvallista pph-paikkaa etsimme yksityiseltä puolelta.
Loppusuoralla on kaksi pph:ta, joilla molemmilla tilaa ryhmässä.
Toinen on luonteeltaan ihan mukava ja kovin puhelias, lähes 40-kymppinen, lapsiin suhtautuu välillä hieman kylmästi, ei mielestäni aitoa lapsirakkautta. Välillä puhuu aikuisten kanssa vähän liikaakin, kun hoitolapset tekevät sillä aikaa kaikenlaista hoitajan selän takana eikä hoitaja seuraa mitä lapset touhuavat vaan keskittyy juoruiluun. Tekee työtä selkeästi oman lapsensa kotona pitämisen ja muuten uhkaavan työttömyyden vuoksi. Ei alan koulutusta eikä aikaisempaa kokemusta. Käy kyllä lasten kanssa perhekerhossa kolmesti viikossa, mutta todella vähäistä ulkoilua, kun ulkoilut jäävät aina kerhojen alle eivätkä iltapäivällä ulkoile. Perhekerhossa keskittyy samaan kuin pihalla, aikuisten kanssa juttelemiseen. Eivät askartele juuri lainkaan ja hoito on lähinnä perushoitoa. Koti sisustettu aikuisille ja lasten käytössä yksi pieni huone, joka myös hoitajan kouluikäisen lapsen huone. Kodin sisustuksen turvallisuus mietityttää (lasipöytiä, suuria koristemaljakoita jne) Asuu naapurissa ja olettaa meidän tuovan lapsemme hoitoon hänelle automaattisesti.
Toinen on hyvin " lämmin" ihminen ja suhtautuu lapsiin selvästi rakkaudella ja sen huomaa hänen puheestaankin. 30-kymppinen. Lapset tuntuvat pitävän hänestä kovasti ja ovat läheisiä hoitajan kanssa. Koulutus ja todella pitkä kokemus. Eivät käy perhekerhossa, mutta ulkoilevat säällä kuin säällä aamulla ja iltapäivällä, tekevät retkiä, askartelevat ja leipovat usein. Näkee selvästi vaivaa keksiäkseen itse vaihtelevia virikkeitä lapsille. Koko iso koti vanhempien makuuhuonetta lukuunottamatta lasten käytössä ja koti on sisustettu selvästi lapsille. Asuu sen verran kauempana, että tulisi ylimääräinen lenkki aamulla ajettavaksi. Auto löytyy joten kuljetus ei varsinaisesti ongelma. Naapuri vetäisi herneen nenään jos valitsemme tämän hoitajan.
Mielipiteitä kuulisin mieluusti.
Kommentit (11)
Jos vaan jaksatte autolla viedä niin viekää sinne. Aika " ankeelta" kuullostaa toi eka, jos ne ei oikein ulkoilekaan ja ihmettelen itseasiassa tota perhekerhossa käyntiä? Parempihan se on etteivät käy ja ulkoilevat kunnolla. Onhan lapsellasi kuitenkin kaveria muista hoitolapsista, ei se lapsi sitä kerhoa kaipaa. Haluaa vaan perhepäivä hoitaja päästä helpolla.
Anna naapurin vaan netää herneet nenään. pääasia on musta että lapsilla on hyvä olla ja mä pidän kyllä ulkoilua tosi tärkeänä.
vastauksen kysymykseen.....
Onhan lapsien hyvinvointi kaikista tärkeintä. Mikään päiväkerhossa käynti ei ole tae virikkeistä. Mielummin arvosta ulkoilua, retkiä ja esim. sitä leivontaa.
Mitä sitten että tulee pieni mutka matkaa. Senhän voi ottaa vaikka liikuntana ja kulkee vaikka pyörällä...huomioiden tietysti mikä on työmatkan pituus......Itse valitsin aikoinaan 10km kauempana olevan hoitajan koska lapseni tykkäs hirveesti siittä hoitajasta ja asiat sujui hyvin......naapureista viis (tässä tapauksessa)
Vierailija:
Toinen on hyvin " lämmin" ihminen ja suhtautuu lapsiin selvästi rakkaudella ja sen huomaa hänen puheestaankin. 30-kymppinen. Lapset tuntuvat pitävän hänestä kovasti ja ovat läheisiä hoitajan kanssa. Koulutus ja todella pitkä kokemus. Eivät käy perhekerhossa, mutta ulkoilevat säällä kuin säällä aamulla ja iltapäivällä, tekevät retkiä, askartelevat ja leipovat usein. Näkee selvästi vaivaa keksiäkseen itse vaihtelevia virikkeitä lapsille. Koko iso koti vanhempien makuuhuonetta lukuunottamatta lasten käytössä ja koti on sisustettu selvästi lapsille. Asuu sen verran kauempana, että tulisi ylimääräinen lenkki aamulla ajettavaksi. Auto löytyy joten kuljetus ei varsinaisesti ongelma. Naapuri vetäisi herneen nenään jos valitsemme tämän hoitajan.
Oma lapsi on AINA se jonka etuja ajan ja jonka parasta ajattelen. Eli vaihtoehto 2!!!!!
kovasti mietin, että onko se nyt sitten se paremmaksi tekevä kohta tuossa naapurihoitajassa. Kun toinen ei vie, mutta järjestää itse kaikkea kivaa. Kuinka tärkeä se perhekerho oikein voi olla, jos muuten hoitaja ei tee itse mitään? Jotenkin tuntuu hoitajan ajattelevan, että tuo perhekerho on ainoa virike, mitä lapset tarvitsevat ja sielläkin lähinnä aikuiset juttelevat keskenään ja lapset sitten leikkivät joillain muutamilla leluilla. Ap
lapsellemme, viis naapurista. Tuo oli vain sellainen kommentti. Ap
ehdoton juttu, joka on oltava, perhepäivähoidossa. Mutta eiköhän niitä hoitajia ole erilaisia ja eri ihmiset arvostavat eri asioita. Ap
kun taas tyhmät mammat vastailee tosissaan? ;)
1 en miettisi hetkeäkään!!!!!! ja senkun suuttuisi!!!