Eurooppa ei ole valmis suureen sotaan, mutta Venäjä on
Euroopassa vasta keskustellaan puolustuskyvyn parantamisesta, vain Puola ja Tanska ovat ottaneet selviä askelia toteutukseen. Saksassa on keskusteltu suurista summista puolustukseen, mutta tekoja ei ole vieläkään tehty. Englanti ja Saksa eivät nykyisellään kykene kuin muutaman päivän kestoiseen sotaan. Euroopan mailla ei ole kykyä torjua suuria määriä droneja ja ohjuksia. Ruotsissa ei ole tarpeeksi ammuksia tykkeihin.
Suomen liittolaiset eivät ole vakuuttavasti varustautuneita, ehkä Suomen täytyy auttaa heitäkin, jos sota olisi.
Kommentit (319)
Homma käy käden käänteessä, kun tarve on suuri. Eurooppa on aivan liian iso pala Venäjälle. Kiinan olisi helpompi vallata Venäjä kuin Venäjän Eurooppa ja unohdetaan ydinaseet. Ja vaikka Trump on typerä, seniili vanhus, niin Eurooppa on tällaisenaan todella hyödyllinen Yhdysvalloille. Ostamme käytännössä liki kaiken teknologian sieltä sellaisenaan, emmekä itke korkeaa hintalappua. Trump siirretään tavalla tai toisella sivuun, jos hänestä muodostuu vakava ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan aio sotia yhtään. Saavat hoitaa asiat diplomatialla.
Diplomatia toimii sellaisen kohdalla joka kuuntelee ja on valmis itse tulemaan vastaan. Miten ajattelit siis hoitaa diplomatiaa Putinin kohdalla?
Ja jos sota tulee, sinut revitään väkisin joko taistelemaan, huoltohommiin tai vankilaan. Mielipiteesi on yhtä tyhjän kanssa, kun katsotaan kansakunnan etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimi=pedofiili🐷
Turha jankkaaja iskee jälleen, koska saa orgasmin vaahdotessaan muslimivihaansa. Mitäs se Jeesus sanoi vihollisten rakastamisesta?
Saatananpalvojia ei saa rakastaa. Näin sanoi Jeesus.
Muslimi=saatananpalvoja
No ei todellakaan sanonut, vaan kehotti seuraajiaan rukoilemaan kaikkien puolesta, myös vihollisten. Sama kaveri itse pyysi Isäänsä antamaan kiduttajilleen anteeksi.
Jumala on arabiaksi Allah, kuten englanniksi se on God.
Älä viitsi jauhaa paskaa. Jeesus sanoi että osta miekka ja puolusta uskoasi. Muslimit haluaa tappaa kai
Kyseessä on sama Jumala, vaikka kuinka kiistät. Allah-nimeä ei mainita Toorassa tai Raamatussa siitä yksinkertaisesta syystä, ettei islamia ollut vielä silloin kun nuo tekstit kirjoitettiin.
Venäjän dicktaattori on aina valmis sotaan. Kun omia tappioita ei lasketa, niin sota on pelkkää voittoo. Vakavasti puhuen Putin on siinä iässä ja siinä tilanteessa, että sodan jatkaminen on hänen henkilökohtainen henkivakuutensa. Ukrainassa Venäjä on tapattanut omiaan kuusinumeroisen määrän ja tehnyt omilleen selväksi miten arvokkaita näiden elämät ovat. Valtion päämiestä ei missään vaihdeta kesken sotimisen. Sota yhdistää kansakuntaa, vaikka sotaan ei olisikaan oikeutusta, kuten hyökkääjillä ei ole. Jos sota loppuu ja Putin joutuu pois presidentin tehtävistä, Venäjä saattaa myydä hänet lehmänkaupalla Haagiin tuomittavaksi.
Vähän sellanen kutina että putin on dead man walking eikä trumpin hallintokaan kauaa enää heilu. Tuskin amerikkalaiset suostuu miljardöörien golden ageen eli great depression 2:seen.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän dicktaattori on aina valmis sotaan. Kun omia tappioita ei lasketa, niin sota on pelkkää voittoo. Vakavasti puhuen Putin on siinä iässä ja siinä tilanteessa, että sodan jatkaminen on hänen henkilökohtainen henkivakuutensa. Ukrainassa Venäjä on tapattanut omiaan kuusinumeroisen määrän ja tehnyt omilleen selväksi miten arvokkaita näiden elämät ovat. Valtion päämiestä ei missään vaihdeta kesken sotimisen. Sota yhdistää kansakuntaa, vaikka sotaan ei olisikaan oikeutusta, kuten hyökkääjillä ei ole. Jos sota loppuu ja Putin joutuu pois presidentin tehtävistä, Venäjä saattaa myydä hänet lehmänkaupalla Haagiin tuomittavaksi.
Diktaattorien valta loppuu äkisti. Tuskin kaikki venäläiset miehet on valmiita kuolemaan venäjän eliitin järjestämässä lihamyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diplomatia toimii sellaisen kohdalla joka kuuntelee ja on valmis itse tulemaan vastaan. Miten ajattelit siis hoitaa diplomatiaa Putinin kohdalla?
Ja jos sota tulee, sinut revitään väkisin joko taistelemaan, huoltohommiin tai vankilaan. Mielipiteesi on yhtä tyhjän kanssa, kun katsotaan kansakunnan etua.
Huoltohommat tai vankila sopii.
Eli jotain kuitenkin. Minun päätettävissäni ei ole mitä teet mahdollisen sodan aikana, mutta kokonaan kieltäytyminen ja vapaana oleminen ei ole silloin vaihtoehto. Silloin jokainen meistä joutuu tekemään osansa.
Venäjä ei ole kolmeen vuoteen edennyt mihinkään Ukrainassa. Ukrainalaiset senkun marssii Venäjälle, Kurskiin ja venäläisiltä kestää taas joku vuosi työntää heidät ulos. Siis Ukraina Venäjän maaperältä. Sota on ollut ihan täydellinen nöyryytys entiselle suurvallalle. Ainoa oikeasti vaikuttava seikka on Putinin itsepäisyys ja valmius uhrata loputtomasti venäläisiä välttääkseen vallan vaihtumisen.
Dicktaattori on valtiolle suojelukohde vain niin kauan kun on vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Samalla Putin on tuhonnut maansa kehityksen vuosiksi eteenpäin. Sodan aiheuttamia taloudellisia vahinkoja Venäjälle ei hetkessä paikata. Pari vuosikymmentä tuskin riittää. Voihan sitä ruplilla pelailla kotimaassa taskubiljardia, kun ei tarvitse ostaa mitään ulkomailta. Venäjän taloushan on alunperinkin ollut erittäin vaatimaton maan kokoon nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jotain kuitenkin. Minun päätettävissäni ei ole mitä teet mahdollisen sodan aikana, mutta kokonaan kieltäytyminen ja vapaana oleminen ei ole silloin vaihtoehto. Silloin jokainen meistä joutuu tekemään osansa.
Niin se varmaan menee. Linnareissu tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diktaattorien valta loppuu äkisti. Tuskin kaikki venäläiset miehet on valmiita kuolemaan venäjän eliitin järjestämässä lihamyllyssä.
Putinin loppu koittaa joko sairauden vuoksi tai viimeistään sitten kun klikkinsä kasvattaa itselleen pallit ja ymmärtää, ettei keisarista ole heille enää hyötyä.
Mikäli Venäjä on valmis suureen sotaan niin miksi ihmeessä Ukraina on vielä miehittämättä?
Mikäli Venäjä on valmis suureen sotaan niin miksi ihmeessä Ukraina on vielä miehittämättä?
*Mikäli Venäjä on valmis suureen sotaan niin miksi ihmeessä Ukraina on vielä miehittämättä? 😑
Sotaan menevät innoissaan vain väkivallasta nauttivat wannabe-rambot, muut menevät koska vaihtoehtona olisi antautua hyökkääjälle. Aika huonot on vaihtoehdot.
Ja mikä lihamylly? Lännessä ihmisellä on enemmän arvoa kuin Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se varmaan menee. Linnareissu tiedossa.
Pidä hauskaa, älä pudota saippuaa ya know.
Täällä joku idiootti väittää että Pällih ja Jumala on muka sama asia. ILMAN MITÄÄN TODISTEITA.
Tirsk! 🤭
Jättipotti Ukrainalle: Nato-mailta miljardin dollarin aseostot
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/758b4ebc-823a-4c47-9079-e5f67b44633b
Huoh. Ketju alkaa jo hajota, mutta laitanpa vielä kerran. Olen lukenut Koraania ja sitä käsittelevää kirjallisuutta, sinä selvästikään et.
Sinä itse hoet samaa viestiä yhä uudelleen. Ainoa joka kiihkoilee, jolla menee tunteisiin ja joka ei osaa tai halua keskustella asiallisesti olet sinä itse ja silti yrität syyttää minua siitä mitä teet itse kaiken aikaa. Siinä olet oikeassa, että koko tämä sekoilu, jota pakkomielteesi ajaa, on aika huvittavaa. Ja ainoa jolla on jokin outo pakkomielle hokea pedofiliaa olet sinä, vaivautumatta missään vaiheessa perustelemaan yhtäkään väitettäsi.
Allah on nimenomaan sama hahmo kuin Jahve ja Isä. Kysy itse keneltä tahansa uskonoppineelta, uskontotieteilijältä tai ylipäänsä keneltäkään, joka tuntee näitä uskontoja. Siihen on syynsä miksi näitä kaikkia kutsutaan aabrahamilaisiksi uskonnoiksi.
Tuskin jankkaamisesi tästä muuttuu mihinkään, koska olet päättänyt pitää pakkomielteestäsi ja ennakkoluuloistasi kiinni. Siihen sinulla on oikeus. Mutta olenpahan ainakin latonut faktoja sinulle ja mielestäni ollut aika asiallinen. Mutta en yritä muuttaa tapojasi, koska sinulla on oikeus olla mitä mieltä haluat, muista vain ettei mielipide ole sama asia kuin fakta.
Hyvää illanjatkoa.