Ompelukoneen toiminnoista kysymys
Mun ompelukone Eva M3000 on tainnut sanoa yhteistyösopimuksen irti, kun sen pyöreä ompeleenvalitsin ei toimi. Käännän minne vain, niin tekee suoraa ommelta. Olisko ketään joka tietää....lahjojen teko taitaa muuten tyssätä :/
Onhan tuo halpiskone mutta en haluaisi vielä hylätä konetta, korjaus saattaa maksaa saman verran kuin uuden hankinta.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on käynyt huollossa n.2v sitten ja olen ommellut sillä säännöllisen epäsäännöllisesti, viimeksi viime viikolla. Tarkistin noi perusjutut ja poistin pölyt mutta en tiedä mihin kohtaan mun tarttis sitä öljyä laittaa. Se ompeleenvalitsin liikkuu huonosti. Näytti että neula liikkuu sivuille kun kokeilin siksakkia. Ja ompelee siinäkin suoraa tikkiä. Mun ohjekirja on hukassa, niin en osaa tutkia sitä enempää.
Miksi ohjekirja on hukassa? Etkö löydä sähköistä netistä?
Googlaa koneen nimi + manual. Se voi olla sähköisenä netissä.
Kiitos hyvistä ohjeista! Ompelukone vaati tosiaan hyvän öljyämisen, nyt toimii taas hyvin.
Mikset vie suosiolla ihan huoltoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi ohjekirja ja katso miten öljytään, sillä saa myös pilattua jos väärään reikään.
Kannattaa ostaa apteekista sellainen millin tai kahden vetävä ruisku ja ohut neula siihen. Se öljy kannattaa siirtää pullosta siihen ruiskuun ja laittaa öljyä mieluummin liian vähän kuin liikaa kerralla. Tavallisesta öljypullosta annostelemalla voi pilata vahingossa koko koneen. Se ruisku ja neula maksavat alle euron.
Niitä on vaikea ostaa, mutta kyllä sellainen sinulle myydään kun kerrot mihin aiot sitä käyttää. Apteekit eivät halua myydä niitä ruiskuja nisteille. Sen vuoksi ollaan nihkeitä myymään edes yhtä ruiskua, mutta yleensä kuitenkin henkilönkunnan maalaisjärki voittaa ylijumalan päätöksen.
Ostin joskus ison neulan ja ison ruiskun, kun reseptissä oli että lihan sisään laitetaan sulatettua voita noin. Olipa hankala saada apteekista! Piti selittää ja näyttää se resepti puhelimelta.
En ihan ymmärrä logiikkaa, miksi nistille ei myytäisi (tai jopa annettaisi) puhtaita neuloja jos he niitä haluavat. Varmaan valtiontaloudelle olisi paljon halvempaa antaa se parin sentin neula, kuin hoitaa hepatiittejä ja hivejä.
käy kirpputorilla ostamassa uusi siellä niitä koneita on huru mykke
Vierailija kirjoitti:
käy kirpputorilla ostamassa uusi siellä niitä koneita on huru mykke
Tai sitten ap ostaa uuden modernin koneen noin 2000 eurolla.
Kannattaa ostaa apteekista sellainen millin tai kahden vetävä ruisku ja ohut neula siihen. Se öljy kannattaa siirtää pullosta siihen ruiskuun ja laittaa öljyä mieluummin liian vähän kuin liikaa kerralla. Tavallisesta öljypullosta annostelemalla voi pilata vahingossa koko koneen. Se ruisku ja neula maksavat alle euron.
Niitä on vaikea ostaa, mutta kyllä sellainen sinulle myydään kun kerrot mihin aiot sitä käyttää. Apteekit eivät halua myydä niitä ruiskuja nisteille. Sen vuoksi ollaan nihkeitä myymään edes yhtä ruiskua, mutta yleensä kuitenkin henkilönkunnan maalaisjärki voittaa ylijumalan päätöksen.