Mitä mieltä nimestä Päivi?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lapsille annetut nimet tulevat ihan hetken päästä taas muotiin. Kohta on Perttiä, Markkua, Marjoa, Riittaa, Tarjaa ja Päiviä päiväkodit pullollansa
Tuskin enää koskaan tulee. Rumia.
Nuorena edesmennyt rakas serkkuni oli Päivi nimeltään. Mukava ja herttainen tyttö, jonka elämä päättyi aivan liian aikaisin. Sen sijaan Räsäsen hihhuli on loannut sen nimen niin pahasti että surettaa ihana serkkuni puolesta, jonka kauniin nimen Räsänen on hihhuloinnillaaan loannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani Päivit ovat olleet kiusaajia, niin koulussa kuin työelämässäkin.
Itselläni ihan päinvastainen kokemus.
Toki on poikkeuksia. Mutta Päivi-nimi kertoo alaluokkaisesta statuksesta. Ja näin ollen liittyy häiriökäyttäytymiseen.
Oman ikäluokan kauniit tyypit (sisäisesti ja ulkoisesti) ovat olleet esim. Elinoita. Ajaton nimi, joka kielii perheen sivistystasosta.
Hitto mitä potaskaa! :)
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lapsille annetut nimet tulevat ihan hetken päästä taas muotiin. Kohta on Perttiä, Markkua, Marjoa, Riittaa, Tarjaa ja Päiviä päiväkodit pullollansa
No ei todellakaan tule hetken päästä. Vähän reilu sata vuotta on nimien kiertoikä ja tämän hetken Päivit Tarjat ja Riitat on vähän yli kuuskymppisiä. Viime vuoden poikien ykkösnimi oli Eino, jonka huippuvuosi oli vuonna 1907, eli Päivien ja Tarjojen papat oli Eino nimisiä. Eli sellainen 4-5 sukupolven kierto on etunimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän Päivien ja Tarjojen ikäisten mielestä taas nykyiset lasten suosikkinimet Väinö, Aino, ja Eino oli aikoinaan aivan junttinimiä, koska ne oli meidän pappojen ja mummujen nimiä, emmekä nuorina voineet kuvitellakaan, että joku voisi lapselleen moisen pappa/mummonimen antaa. Kyllä ne Päivien kanssa 50-60-lukujen taiteessa megasuositut poikien nimet Ari, Kari ja Jarikin vielä joskus kymmenien vuosien päästä palaavat, vaikka niitä nykyään junttiniminä pidetäänkin. Näin se vaan menee.
Ei ole. Ja sori, mutta en tunne yhtäkään täysjärkistä Päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt nimestä, mutta se on sen eka luokan luokkakaverin vika, jolla oli tapana hiippailla jonkun selän taakse ja puristaa kovaa vyötäröltä. Oli luokan isoin tyttö.
Eli olet jostain 70- tai 80-luvulta saakka kantanut tätä traumaa etkä ole vieläkään toipunut.
Höps. :D
Jostain ne vain syntyvät meille kaikille sympatiat ja antipatiat vaikkaåa nimiä kohtaan, mutta tyypiilisen Vauva-palstalaisen tapaan sinun on tiety pakko keksiä jotain ilkeää sanottavaa kaikesta.
Päivi it ,'s The best .
Siitä vaan kaunis nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi :)
Päiville terveiset 🧡
Ruma koulukiusaaja 70-luvulla. Ei muuten annettu ensimmäistäkään kertaa kutsumanimeksi viime vuonna ja en ihmettele
Mitä tarkoitat kutsumanimellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on poikkeuksia. Mutta Päivi-nimi kertoo alaluokkaisesta statuksesta. Ja näin ollen liittyy häiriökäyttäytymiseen.
Oman ikäluokan kauniit tyypit (sisäisesti ja ulkoisesti) ovat olleet esim. Elinoita. Ajaton nimi, joka kielii perheen sivistystasosta.
Hitto mitä potaskaa! :)
Pikemminkin täyttä ripulipaskaa.
Ei liittynyt nimet mihinkään yhteiskuntaluokkaan ainakaan tuohon aikaan, vaan Päivi nimisiä tyttölapsia oli ihan kaikissa yhteiskuntaluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ja sori, mutta en tunne yhtäkään täysjärkistä Päiviä.
Onko kukaan ihminen mielestäsi täysjärkinen, paitsi toki tietenkin sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Päivi oot tärkee 🌼
Kyllä! Tärkeä ja unohtumaton! Seurustelin aikoinaan Päivin kanssa, suututtiin kunnolla, kun Päiviä sai hakea aina kapakasta! Tutustuin hyväryhtiseen nuoreen tyttölapseen Päivin jälkeen, oli kivaa, mutta Päivi häipyi toiseen kaupunkiin. Tapasin hänet ohimennen kauppatorilla, Päivi oli viimeisillään!
Tapasin taas tytön kursseilla! Teimme ryhmätöitä, noh Päivihän se taas oli, tässä vaiheessa olin jo niin Päivistä sekaisin, että Päivistä tuli vaimoni. Mun Päivi on se paras Päivi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiriökäyttäytyjä-Päivit 🤣
vs.
sisäisesti ja ulkoisesti kauniit Elinat 😄
Minun tuntemani Päivit ovat kyllä hyvin hillittyjä ja fiksuja. Mutta enpä ole aiemmin törmännyt ihmisen luonnehdintaan pelkän nimen perusteella.
Ai niin, mutta minusta Elina-nimi viittaa selkeästi hiukan yksinkertaiseen maalaistyttöön 😝
Päivi on klooninimi. Tavallinen ja 90-luku. Sopii lestadiolaiselle.
Olen 60-luvulla syntynyt Päivi, ja kuten sopii olettaa olen elämässäni tuntenut varsin monta kaimaa. Päivi on ollut hyvä nimi, todella vaivaton ja neutraalisti ymmärretty asia elämässä.
Yksi Pohjanmaalta kotoisin oleva jääkiekkoa ja luistelua harrastanut mieleltään järkkynyt huo*ra pilasi koko nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän Päivien ja Tarjojen ikäisten mielestä taas nykyiset lasten suosikkinimet Väinö, Aino, ja Eino oli aikoinaan aivan junttinimiä, koska ne oli meidän pappojen ja mummujen nimiä, emmekä nuorina voineet kuvitellakaan, että joku voisi lapselleen moisen pappa/mummonimen antaa. Kyllä ne Päivien kanssa 50-60-lukujen taiteessa megasuositut poikien nimet Ari, Kari ja Jarikin vielä joskus kymmenien vuosien päästä palaavat, vaikka niitä nykyään junttiniminä pidetäänkin. Näin se vaan menee.
Näin se menee. Mun mummoni oli syntynyt v.1908 ja sen nimi oli Aino. Lapsena mä pidin sen nimeä todella muinaisena ja kalevalaisena, jopa rumana, ja nyt se on jo kymmenisen vuotta ollut yksi suosituimmista nimistä ja mun mielestä pienet Ainot on suloisia ja nimi todella kaunis 🥰
t. N64