Mitä mieltä nimestä Päivi?
Kommentit (67)
Mä miellän sen 60- ja 70- lukujen nimeksi. Olen itse vm.-62 ja omasta lapsuudestani muistan kuinka paljon Päivejä silloin oli. Nykyään sitä ei lapsilla enää kuule, Päivit on jo mummoja.
Päivi on nätti nimi. Myös Päivikki etunimenä.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi :)
Päiville terveiset 🧡
Ruma koulukiusaaja 70-luvulla. Ei muuten annettu ensimmäistäkään kertaa kutsumanimeksi viime vuonna ja en ihmettele
Tuntemani Päivit ovat olleet kiusaajia, niin koulussa kuin työelämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ai että Leevi and The Leavingsien biisit ovat hyviä.
Entinen tyttöystäväni. Hän oli se kuka jätti, mutta en muistele pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ihan päinvastainen kokemus.
Ihan kuin et tietäisi, että KUKAAN ei anna lapselleen nimeksi Päivi tänä päivänä.
Muotimimet ovat pannassa muutaman vuosikymmenen. Ei paljon ole sareja, jaanoja, jareja jne.
En ole koskaan pitänyt nimestä, mutta se on sen eka luokan luokkakaverin vika, jolla oli tapana hiippailla jonkun selän taakse ja puristaa kovaa vyötäröltä. Oli luokan isoin tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on poikkeuksia. Mutta Päivi-nimi kertoo alaluokkaisesta statuksesta. Ja näin ollen liittyy häiriökäyttäytymiseen.
Oman ikäluokan kauniit tyypit (sisäisesti ja ulkoisesti) ovat olleet esim. Elinoita. Ajaton nimi, joka kielii perheen sivistystasosta.
Hyvin tavallinen. Ei herätä mitään värinöitä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt nimestä, mutta se on sen eka luokan luokkakaverin vika, jolla oli tapana hiippailla jonkun selän taakse ja puristaa kovaa vyötäröltä. Oli luokan isoin tyttö.
Eli olet jostain 70- tai 80-luvulta saakka kantanut tätä traumaa etkä ole vieläkään toipunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on poikkeuksia. Mutta Päivi-nimi kertoo alaluokkaisesta statuksesta. Ja näin ollen liittyy häiriökäyttäytymiseen.
Oman ikäluokan kauniit tyypit (sisäisesti ja ulkoisesti) ovat olleet esim. Elinoita. Ajaton nimi, joka kielii perheen sivistystasosta.
Kannattaisko sun jo luopua tuosta katkeruudesta. Lapsihan ei voi sille mitään millaisille vanhemmille ja millaiseen perheeseen syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän sen 60- ja 70- lukujen nimeksi. Olen itse vm.-62 ja omasta lapsuudestani muistan kuinka paljon Päivejä silloin oli. Nykyään sitä ei lapsilla enää kuule, Päivit on jo mummoja.
Olen samaa vuosikertaa ja Päivihän oli nimenomaan 1950-luvun lopun ja 1960-luvun alun suosikki nimi ja toki omalla luokallanikin Päivi nimisiä tyttöjä tietenkin oli, kuten oli Sirpoja, Tarjoja ja Jaanojakin, jotka myös sen ajan suosituimpia tyttöjen nimiä. Päivi oli tyttölasten suosituin nimi vuosina 1958-1960, huiput oli vuonna 1958 jolloin 1911 tyttölasta sai kyseisen etunimen. Sen jälkeen sen suosio lähti laskuun, mutta pysyi top kympissä koko 60-luvun ajan ja pääsi niukin naukin top kymppiin vielä 70-luvun parina ekana vuonna, mutta tipahti sen jälkeen ynnä muut sijoille, joten ei sitä kyllä voi minään 70-luvun nimenä pitää, vaan nimenomaan 50-60 lukujen nimenä.
Vierailija kirjoitti:
Valoisa
Ruma ja tavallinen a la Pirjo, Pirkka, Raija. Kaikki rumia
Se oli Kyllikki.