Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keskiluokkainen. joka maksaa kuussa ehkä 1000-3000 euroa veroja voisi odottaa saavansa sillä rahalla?

Vierailija
01.12.2025 |

Mikä olisi reilu suhde?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioita, joita ihan jokainen saa verovaroin:

Neuvolapalvelut

Peruskoulutus

Ammatillinen koulutus

Terveydenhuolto

Lääkkeiden Kela-korvaukset

Kunnalliset palvelut, kuten jätehuolto, kirjasto, kiinteistönhuolto jne. 

Kauanko se sun koulutus kestää, kun joka kuukausi menee tonni? 

Vuoden kun maksat tonnin kuussa saat katettua oman osuutesi yhdeltä peruskoulun luokalta. 9 vuodessa tulee sitten koko peruskoulun oppimäärää täyteen. Siihen päälle kaikki muut yllä olevassa listassa olevat asiat niin aikas paljon on vielä maksettavaa jäljellä sinullakin. 

Vierailija
62/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiden ylläpito,talvella auraus, uudet päällysteet tieosuuksille,palokunnan,poliisin,ambulanssin,koulut,sairaalat. Mitä noista haluaisit itse maksaa?

No tien maksan itse, yksityistie kun on, ambulanssit ja sairaalat menee vakuutuksesta, kouluja ei tarvitse kun ei ole lapsia, poliiseja ei täällä juurikaan näy. Niin mistä siis maksan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan sellaisista kuin veroista kuullut? 

Kukas niitä maksaa? Yritykset maksoivat yhetisöveroa 2024 7,4 miljardia. 

Oletko kuullut sellaisista kuin työntekijät? Entä onko käsite arvonlisävero sinulle tuttu? Eipä tietenkään ole. 

Vierailija
64/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat junan jolla voit kulkea väliä Hki-Turku 

Ja asuu itse Pihtiputaalla

Vierailija
65/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä junaa silloinkin saa käyttää. 

Vierailija
66/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu, terveydenhuolto, poliisi, palokunta, tiet, päiväkodit, monet muut tärkeät palvelut.

Mutta ei vanhushoivaa ilmeisesti?

Vanhushoiva on maksullista jo nykyään. Sen lisäksi että eläkkeestä maksetaan verot niin hoivapaikka vie myös eläkkeen.

Vierailija
67/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiden ylläpito,talvella auraus, uudet päällysteet tieosuuksille,palokunnan,poliisin,ambulanssin,koulut,sairaalat. Mitä noista haluaisit itse maksaa?

No tien maksan itse, yksityistie kun on, ambulanssit ja sairaalat menee vakuutuksesta, kouluja ei tarvitse kun ei ole lapsia, poliiseja ei täällä juurikaan näy. Niin mistä siis maksan?

Et sitten omalta tieltäsi poistu koskaan yleisille teille? Oletko mökkiintynyt

Vierailija
68/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kova maksaa KAIKKI käyttämäsi tiet ihan itse. Kerrotko muuten, mistä saa sellaisen vakuutuksen, joka kattaa ihan kaikki sairaalakulut? Myös ne, jotka eivät näy siinä sairaalasta saamastasi laskusta. Luulisin, että aika moni esim. syöpäosastolla olisi kiinnostunut selalisesta vakuutuksesta. Muutama kymppitonni menee pelkästään niihin hoitoihin. 

Vierailija
69/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä junaa silloinkin saa käyttää. 

Jep. Nyt kun lähdet, niin olet kolmen viikon päästä asemalla

Vierailija
70/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä pitää olla, että kuvittelee sen sairaalasta saamasi laskun olevan kokonaiskustannus hoidostasi? :D

Vierailija
71/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut sellaisista kuin työntekijät? Entä onko käsite arvonlisävero sinulle tuttu? Eipä tietenkään ole. 

Sinähän se tässä tonttuilet ja väität, että valtio maksaa työnantajan puolesta työnantajan antamat henkilöstöedut ja koulutukset. Ja, että yritykset eivät maksaisi mitään. Ihan täyttä paskaa. Veroja maksavat yritykset, yksilöt ja niitä kerätään erilaisista transaktioista kuten vaikka tupakanpoltosta sun muusta. Mutta kyllä se raha siellä yrityksissä tehdään ja sieltä yritys itse kustantaa oman henkilöstönsä saamat palvelut ja edut. Lisäksi niillä sekä yritysten että yksityisten maksamilla veroilla elätetään se tylönteosta täysin tietämätön sohvaväki. 

Vierailija
72/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se tässä tonttuilet ja väität, että valtio maksaa työnantajan puolesta työnantajan antamat henkilöstöedut ja koulutukset. Ja, että yritykset eivät maksaisi mitään. Ihan täyttä paskaa. Veroja maksavat yritykset, yksilöt ja niitä kerätään erilaisista transaktioista kuten vaikka tupakanpoltosta sun muusta. Mutta kyllä se raha siellä yrityksissä tehdään ja sieltä yritys itse kustantaa oman henkilöstönsä saamat palvelut ja edut. Lisäksi niillä sekä yritysten että yksityisten maksamilla veroilla elätetään se tylönteosta täysin tietämätön sohvaväki. 

Luepas ihan ajatuksen kanssa, mikä on ketjun aihe. Et nyt selkeästi ole ymmärtänyt sitä. 

Vierailija
73/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä saa täällä enää mitään. Ma mut vie... 

Vierailija
74/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut terveydenhoitoa, lapsilisiä, lasten koulutuksia, omat koulut ja opiskelut, kunnallistekniikkaa, edullisen joukkoliikenteen, turvallisuutta. Nuo nyt ainakin tulee äkkiseltään mieleen.

Vierailija
75/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu, terveydenhuolto, poliisi, palokunta, tiet, päiväkodit, monet muut tärkeät palvelut.

Mutta ei vanhushoivaa ilmeisesti?

Vanhushoiva on maksullista jo nykyään. Sen lisäksi että eläkkeestä maksetaan verot niin hoivapaikka vie myös eläkkeen.

Asiakas maksaa hoidosta vain murto-osan. Loppu kustannetaan verovaroista, jos kyseessä on kunnallinen paikka. Et sä parilla tonnilla kuussa saa sitä kaikkea, mitä hoivapaikan palveluihin kaikkinensa kuuluu

Vierailija
76/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan "hyvä mieli" siittä että saamme elättää miljoona työstävierottunutta laskimusta jotka ei halua ottaa omasta elämästä ja omasta taloudesta vastuuta ja toinen miljoona poliitikkoja ja viranomaisia jotka on kieroja ja korruptoituneita miljoona tuloillaan

Vierailija
77/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pitäisi saada 2000 eurolla kuussa. Taitaa mennä poliitikkojen ja virkamiesten palkkoihin suurin osa.

Vierailija
78/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän sokeaa on porukka sille, mitä kaikkea verovaroin kustannetaan. Voisi tulla järkytys, jos huomenna heräisimme maailmaan, josta olisi poistettu ihan kaikki verovaroin maksettu. 

Vierailija
79/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon pitäisi saada 2000 eurolla kuussa. Taitaa mennä poliitikkojen ja virkamiesten palkkoihin suurin osa.

Sillä saa esim. 6kk opetusta peruskoulussa yhdelle oppilaalle. 

Vierailija
80/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et ole itse koskaan käynyt koulua etkä känyt lapsena neuvolassa, lääkärissä, hammaslääkärissä? Ajeletkin vain sillä omalla yksityistiellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan