Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keskiluokkainen. joka maksaa kuussa ehkä 1000-3000 euroa veroja voisi odottaa saavansa sillä rahalla?

Vierailija
01.12.2025 |

Mikä olisi reilu suhde?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työelämässä, verovaroista maksetaan sinun työterveyden hoito, koulutus, sairausajan palkka, perhevapaat, ensiaputarvikkeet, liikuntasetelit, polkupyöräetu, auto- ja puhelinetu jne. jne. 

Vierailija
22/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä asioita lueteltu,  mutta muistutan silti, että meidän systeemissä verojen maksaminen ja yhteiskunnalta saatavat asiat tapahtuvat eri kohdissa elämää. Lapsena saa paljon, jopa oman äidin tai isän maksettuna kotiin kokopäiväisesti hoitamaan vain sinua ihan vauvana. Sitten seuraa tarhaa, neuvolaa, koulua ja opintoja. Valmistumisen jälkeen ruvetaan vähitellen  nettomaksajiksi. Keski-iässä on turha laskeskella, mitä itse juuri sillä hetkellä saa veroeuroillaan, koska sen ikäisen kuuluukin maksaa seuraavien lasten kouluja ja omien vanhempiensa syöpähoitoja sun muita. Sitten tulee se vanhuus omalle kohdalle ja ollaan itse sitten isommin taas käsi muiden taskuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin sellaista maailmaa, missä ei loputtomiin huudettaisi että "sulle lisää veroja ja maksuja, kun sulla on varaa maksaa kun tienaat niin sikana!"

T. 3200€/kk brutto

Tuolla veromäärällä saat  esim. käyttöösi 112 m tien päällystä

https://yle.fi/a/74-20121304

Vierailija
24/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää av palstaa tai käyttää internettiä tai käydä katsomassa kotimaista elokuvaa tai kuunnella kotimaista musiikkia, katsoa tv-ohjelmassa jne. joita tuetaan verovaroin. 

Tai voit pitää sairaslomaa, jos olet työelämässä, sillä sairasajanpalkan maksaa Kela, samoin työterveydenhoidon jne.b

Vierailija
25/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan vaikka siitä, että voi ajella sillä Teslallasi julkisilla teillä. 

Vierailija
26/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit käyttää av palstaa tai käyttää internettiä tai käydä katsomassa kotimaista elokuvaa tai kuunnella kotimaista musiikkia, katsoa tv-ohjelmassa jne. joita tuetaan verovaroin. 

Tai voit pitää sairaslomaa, jos olet työelämässä, sillä sairasajanpalkan maksaa Kela, samoin työterveydenhoidon jne.b

Mistä lähtien vauvapalsta on kustannettu verovaroista? 

Vierailija
27/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat päivähoitoa puoli-ilmaiseksi, neuvola on maksuton, koulutus on maksuton, julkinen terveyden huolto on puoli-ilmaista. Siinä nyt muutama juttu. 

Vierailija
28/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita kuin 3 lasta niin tuo tonnin tulee jo pelkissä lapsilisissä takaisin.

Listahan on loputon aina teiden aurauksista valaistuihin pyöräteihin ja uimahalleista kirjastoihin jne jne jne jne jne jne jne jne.......

Onko sulla Kela gold vai miten saat kolminkertaiset lapsilisät mitä me muut?

Vierailija
29/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan joka kolmas kuukausi ilmaiseksi rokotteen, joka omalla rahalla kustannettuna maksaisi 1500€. Maksan mielelläni veroja pelkästään tuon takia. 

Vierailija
30/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä keskituloinen se on, joka maksaa 3000 veroja? Aika korkea palkka on sellaisella.

Keskituloisuuden yläraja on rapiat 6000, harva maksaa siitä 50 % veroa.

Vierailija
31/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin vakuutus. Jos kohdalle sattuu vaikka syöpä, on oikeutettu monin tonnin hoitoihin. Samaten on oikeutettu saamaan rahaa jos jää työttömäksi. Voi olla, että noita tilanteita ei tule. Mutta on hyvä varautua.

Vierailija
32/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat päivähoitoa puoli-ilmaiseksi, neuvola on maksuton, koulutus on maksuton, julkinen terveyden huolto on puoli-ilmaista. Siinä nyt muutama juttu. 

Päivähoito maksuihin olis kiva saada kohtuullistamista. Itse maksan melkein 400€/kk päivähoidosta ja päälle 180€/kk esikoisen ekan luokan iltapäivä kerhosta. Onhan se hienoa että nettopalkasta 33% menee näihin.

Vierailija
33/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpiin. Loppuisi tuo ainainen vikinä.

Vierailija
34/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä saan minä minä minä minun verorahat saatana!!!! 

Vierailija
35/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita kuin 3 lasta niin tuo tonnin tulee jo pelkissä lapsilisissä takaisin.

Listahan on loputon aina teiden aurauksista valaistuihin pyöräteihin ja uimahalleista kirjastoihin jne jne jne jne jne jne jne jne.......

Ei todellakaan tule. Kolmen lapsen lapsilisät ovat 333,51€/kk. Tonniin jos haluat päästä sinulla pitää olla 6 lasta. 

Vierailija
36/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivähoito maksuihin olis kiva saada kohtuullistamista. Itse maksan melkein 400€/kk päivähoidosta ja päälle 180€/kk esikoisen ekan luokan iltapäivä kerhosta. Onhan se hienoa että nettopalkasta 33% menee näihin.

Hoida itse lapsesi niin loppuu sekin kustannus. 

Vierailija
37/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko näissä paikoissa hyvää suomea. Ei puhuta. Sönkötetään jotain siansaksaa ja enklantia. 

Vierailija
38/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpaa on. Meillä meni päälle tonni kuussa, kun asuimme Kanadassa. Lapsia kaksi ja olivat vain osa-aikaisesti hoidossa. 

Vierailija
39/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko näissä paikoissa hyvää suomea. Ei puhuta. Sönkötetään jotain siansaksaa ja enklantia. 

Missä paikoissa? Itse olen ainakin neuvolassa ja päiväkodissa törmännyt vain suomea äidinkielenään puhuviin aikuisiin. Julkisellakin ollut ihan perus Jukkaa ja Pirkkoa minua hoitamassa. 

Vierailija
40/118 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, näillä miehillä on oikeus maksaa naisten elämä tulonsiirtojen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan