Mitä keskiluokkainen. joka maksaa kuussa ehkä 1000-3000 euroa veroja voisi odottaa saavansa sillä rahalla?
Kommentit (118)
Hyviä asioita lueteltu, mutta muistutan silti, että meidän systeemissä verojen maksaminen ja yhteiskunnalta saatavat asiat tapahtuvat eri kohdissa elämää. Lapsena saa paljon, jopa oman äidin tai isän maksettuna kotiin kokopäiväisesti hoitamaan vain sinua ihan vauvana. Sitten seuraa tarhaa, neuvolaa, koulua ja opintoja. Valmistumisen jälkeen ruvetaan vähitellen nettomaksajiksi. Keski-iässä on turha laskeskella, mitä itse juuri sillä hetkellä saa veroeuroillaan, koska sen ikäisen kuuluukin maksaa seuraavien lasten kouluja ja omien vanhempiensa syöpähoitoja sun muita. Sitten tulee se vanhuus omalle kohdalle ja ollaan itse sitten isommin taas käsi muiden taskuilla.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin sellaista maailmaa, missä ei loputtomiin huudettaisi että "sulle lisää veroja ja maksuja, kun sulla on varaa maksaa kun tienaat niin sikana!"
T. 3200€/kk brutto
Tuolla veromäärällä saat esim. käyttöösi 112 m tien päällystä
Voit käyttää av palstaa tai käyttää internettiä tai käydä katsomassa kotimaista elokuvaa tai kuunnella kotimaista musiikkia, katsoa tv-ohjelmassa jne. joita tuetaan verovaroin.
Tai voit pitää sairaslomaa, jos olet työelämässä, sillä sairasajanpalkan maksaa Kela, samoin työterveydenhoidon jne.b
Aloitetaan vaikka siitä, että voi ajella sillä Teslallasi julkisilla teillä.
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää av palstaa tai käyttää internettiä tai käydä katsomassa kotimaista elokuvaa tai kuunnella kotimaista musiikkia, katsoa tv-ohjelmassa jne. joita tuetaan verovaroin.
Tai voit pitää sairaslomaa, jos olet työelämässä, sillä sairasajanpalkan maksaa Kela, samoin työterveydenhoidon jne.b
Mistä lähtien vauvapalsta on kustannettu verovaroista?
Lapset saavat päivähoitoa puoli-ilmaiseksi, neuvola on maksuton, koulutus on maksuton, julkinen terveyden huolto on puoli-ilmaista. Siinä nyt muutama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita kuin 3 lasta niin tuo tonnin tulee jo pelkissä lapsilisissä takaisin.
Listahan on loputon aina teiden aurauksista valaistuihin pyöräteihin ja uimahalleista kirjastoihin jne jne jne jne jne jne jne jne.......
Onko sulla Kela gold vai miten saat kolminkertaiset lapsilisät mitä me muut?
Minä saan joka kolmas kuukausi ilmaiseksi rokotteen, joka omalla rahalla kustannettuna maksaisi 1500€. Maksan mielelläni veroja pelkästään tuon takia.
Mikä keskituloinen se on, joka maksaa 3000 veroja? Aika korkea palkka on sellaisella.
Keskituloisuuden yläraja on rapiat 6000, harva maksaa siitä 50 % veroa.
Se on kuin vakuutus. Jos kohdalle sattuu vaikka syöpä, on oikeutettu monin tonnin hoitoihin. Samaten on oikeutettu saamaan rahaa jos jää työttömäksi. Voi olla, että noita tilanteita ei tule. Mutta on hyvä varautua.
Vierailija kirjoitti:
Lapset saavat päivähoitoa puoli-ilmaiseksi, neuvola on maksuton, koulutus on maksuton, julkinen terveyden huolto on puoli-ilmaista. Siinä nyt muutama juttu.
Päivähoito maksuihin olis kiva saada kohtuullistamista. Itse maksan melkein 400€/kk päivähoidosta ja päälle 180€/kk esikoisen ekan luokan iltapäivä kerhosta. Onhan se hienoa että nettopalkasta 33% menee näihin.
Turpiin. Loppuisi tuo ainainen vikinä.
Mitä minä saan minä minä minä minun verorahat saatana!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita kuin 3 lasta niin tuo tonnin tulee jo pelkissä lapsilisissä takaisin.
Listahan on loputon aina teiden aurauksista valaistuihin pyöräteihin ja uimahalleista kirjastoihin jne jne jne jne jne jne jne jne.......
Ei todellakaan tule. Kolmen lapsen lapsilisät ovat 333,51€/kk. Tonniin jos haluat päästä sinulla pitää olla 6 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivähoito maksuihin olis kiva saada kohtuullistamista. Itse maksan melkein 400€/kk päivähoidosta ja päälle 180€/kk esikoisen ekan luokan iltapäivä kerhosta. Onhan se hienoa että nettopalkasta 33% menee näihin.
Hoida itse lapsesi niin loppuu sekin kustannus.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko näissä paikoissa hyvää suomea. Ei puhuta. Sönkötetään jotain siansaksaa ja enklantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpaa on. Meillä meni päälle tonni kuussa, kun asuimme Kanadassa. Lapsia kaksi ja olivat vain osa-aikaisesti hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko näissä paikoissa hyvää suomea. Ei puhuta. Sönkötetään jotain siansaksaa ja enklantia.
Missä paikoissa? Itse olen ainakin neuvolassa ja päiväkodissa törmännyt vain suomea äidinkielenään puhuviin aikuisiin. Julkisellakin ollut ihan perus Jukkaa ja Pirkkoa minua hoitamassa.
Ei mitään, näillä miehillä on oikeus maksaa naisten elämä tulonsiirtojen kautta.
Jos olet työelämässä, verovaroista maksetaan sinun työterveyden hoito, koulutus, sairausajan palkka, perhevapaat, ensiaputarvikkeet, liikuntasetelit, polkupyöräetu, auto- ja puhelinetu jne. jne.