Haluaisin ostaa itselleni jotain uutta kivaa, mutta mitä?
Niin, olisi kiva saada jotain uutta kivaa piristävää tänne marraskuun ankeuteen. En yleensä osta itselleni mitään mitä en tarvitse ja niitäkin vasta kun on pakko. Pakolliset asiat erikseen, nyt haluan jotain ihan omaksi huvikseni.
En ole ökyrikas, niin joku auton uusinta tms ei ole vaihtoehto.
Kampaajalla, kauneushoidoissa, hieronnoissa en käy, en koe saavani niistä niin paljoa iloa.
Olen läski, keski-ikäinen toimistotäti. Pukeudun käytännöllisesti, en meikkaa arkisin, asun rivitalossa lähellä Tamperetta. Urheilu/ulkoiluvarusteet löytyy jo.
Mitä hankkisin? Millä hemmottelisin itseäni? Ideoita? Mitä sinä hankit/hankkisit itsellesi?
Max 400e voin tähän käyttää.
Kommentit (62)
Minä ostaisin lämpimän pyjaman, pari uutta kirjaa, torkkupeiton ja lempisuklaata. Ja ehkä vielä tuoksukynttilän. Siinä olisi toivelahja, itselleni tosin lisäisin siihen vielä pullon punaviiniä, vaikka sinulle se ei maistukaan.
Kerran urheiluasut löytyy niin osta yleisurheilun kenttälajin 4 kg kuula. Se käy naisille 30 - 49 vuoteen asti ja 3 kg kuula 50 - 74 vuoteen saakka.
Toinen olisi kiekkonheiton kiekko 1 kg se käy 30 - 74 vuoteen saakka.
Hinnat noin 30 eurosta ylöspäin mutta jo 100 eurolla saa harrastuksen alkuun. Eivät vie tilaa paljon ja mahtuvat käsilaukkuunkin. Voi purkaa työstressiä hyvin molemmilla.
Faith kirjoitti:
Osta uudet verhot ja uudet ylelliset satiinivuodevaatteet.
Tai teetä ompelijalla itsellesi tismalleen toiveidesi mukainen vaate, vaikka takki.
Takki! Nahkatakista olenkin haaveillut vuosia. On vaan jäänyt hankkimatta, kun mulla on jo useampi takki ja ei siis oikeasti tarvetta. Tämä onkin hyvä, kiitos!
Verhot on jo mieluisat ja en taida pahemmin välittää sisustamisestakaan, kun verhojen vaihtaminen eri näköisiin ei vaan kiinnosta. Meillä on oikeasti vain yhdet verhot, nuo käytössä olevat. :D En ole edes ajatellut asiaa aiemmin.
Satiinilakanat omistin joskus ja ne oli aika epäkäytännölliset liukkauden vuoksi. Mutta laadukkaat pellavalakanat voisi hankkia toiset, tämä on hyvä idea! Paksut pellavalakanat on aivan ihanat käytössä, meillä on jo yksi setti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Osta kosmetiikkajoulukalenteri suosikkimerkiltäsi. Joka päiväksi jotain.
Joulukalenteri voisikin olla kiva.
"Olen läski, keski-ikäinen toimistotäti.--"
Tyypillinen suomalainen nainen. Läski. Vanha. Ja ei tee oikeaa työtä. Ja luultavasti vielä suojatyöpaikka.
Riippuu, mistä pidät. Joku harrastuksiin liittyvä juttu tai jos paukut riittää, niin uusi harrastus. Luova kurssi?
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi minireissu? Hotelliyö Helsingistä tai Turusta tai vaikka Tallinnasta ja siellä piipahtaisit makusi mukaan vaikka museossa, taidenäyttelyssä, kivoissa kahviloissa tai vaikka joulutorilla. Tai päivä Tukholmassa tai vaikka Ahvenanmaalla - jälkimmäinen voisi olla aika erilainen kohde tähän aikaan vuodesta.
Ei nämä varmasti kaikille iske, mutta itse huomaan virkistyväni parhaiten, kun poistun vähän kotinurkilta. Tykkään matkustaa (myös) yksin, välillä on hyvä olla ihan vaan omien ajatustensa kanssa.
Miniloma ei aluksi kiinnostanut ollenkaan, mutta nyt kun hetken mietin, niin tuo voisi olla aika hyvä. Olen joskus ollutkin minilomalla ja hyviä muistoja jäi.
Tämä on alkanut hahmottua. Haluan jotain mikä ilahduttaa arjessa, mistä tulee hyvä mieli kun sitä käyttää. Pellavalakanat taitaa kiinnostaa nyt eniten, mutta monia muitakin hyviä ideoita on tullut.
Ehdotelkaa lisää! Täällä on mainittu asioita, mitä ei tullut itsellä mieleen edes.
Miksi hankkisit jonkun tavaran, kun et kuitenkaan tunnu välttämättä mitään tarvitsevan? Minä suosittelisin sinulle elämystä, leffalippua, teatteri-, konsertti- tai opperalippua tai sitä minilomaa. Museokortista olisi iloa koko vuodeksi.
Mä olen ostanut tänä syksynä ihanat hopeiset designkorvikset sekä kaksi ihanan värikästä ja pehmoista laatuneuletta. Lisäksi olen ostanut kosmetiikkajoulukalenterin ja uudet treenivaatteet. Ihan vaan omaksi iloksi!
t. Toinen keski-ikäinen täti
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi 400 ylimääräistä ja rajaisin pakolliset hankinnat pois, niin... Olisi todella vaikea keksiä, mitä ostaisin.
Joku matka olisi varmaan kiva, mutta tuolla budjetilla se jäisi kyllä niin tyngäksi, ettei olisi vaihtoehto. Ehkä ostaisin ulkoilutakin ja nastakengät, vaikka nekin ovat kyllä vähintään puolipakollisia hankintoja. Jos jäisi rahaa, jotain laatusuklaata ja kirjan tai joululehtiä, joita en ole ostanut vuosikausiin.
Tai sitten ostaisin läjän taiteiluvälineitä ja askartelu- ja käsityötarvikkeita. Oma ompelukone olisi kiva (tällä hetkellä on yhteinen sukulaisen kanssa), mutta 400 e:lla ei saa kunnollista.
Eli minun ehdotukseni: jotain harrastustavaraa. Tai jollet harrasta mitään, mieti, mitä haluaisit harrastaa ja hanki siihen liittyviä asioita.
Kiitos hyvästä pohdinnasta.
Ompelukone mulla onkin, nuorena tein vaatteitakin itse. Sitä taitoa voisikin alkaa palautella mieleen, voisi olla kivaa. Mieleisten vaatteiden löytäminen on väliin vaikeaa, niin olisi myös käytännöllistä. Kiitos hyvästä ideasta! Miksi tämä ei ole tullut edes mieleen...
Viherkasveja ellei ole jo. Innostu jostain eksoottisesta kukkalajista.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit
Ostin vasta, oli näkökyky muuttunut ja piti hankkia uudet. Mä koin tämän tarpeeseen tehtynä hankintana, niin en edes ajatellut hankkivani samalla uutta ja kivaa. Vaikka niinhän mä tein. :D
Okei, tämä ketju on saanut mut kyseenalaistamaan, että kuinka järkevä kuluttava oikein olenkaan.. En niin järkevä kuin olen kuvitellut. 😆
Kuntosalikortti. Tai joku kaunis koru.
Vierailija kirjoitti:
Personal trainer ja salijäsenyys
Kiitos mutta ei kiitos, ohjatut ryhmätunnit ja lenkkeily on mun juttu.
Meillä on tuollainenkin jo.
Ap