Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla sairas lapsi! Oliko raskautenne jotenkin erilainen, oireettomampi tms?

Vierailija
20.04.2007 |

Kun olen jo vkolla 16 enkä tunne itseäni raskaana olevaksi ollenkaan. " ed raskautta olen ollut tosi väsynyt ja huonovointinen, ja muutenkin nyt on jotenkin kammottava tunne että kaikki ei ole kohdallaan, pelottaa että nytkö se sairas lapsi sattuu kohdalle...

Suvussa eikä kaveripiirissä ei ole yhtään, joten todennäköisyyslaskelmatkin on jo sitä luokkaa että hirvittää... :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minullakin oli jo alusta asti paha tunne, että jokin on pielessä, ja niin olikin. ei silti, minulla on ihana ja iloinen lapsi vioistaan huolimatta

Vierailija
2/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit koko ajan sanoivat, että vammainen lapsi on tulossa.

Ja tulikin ihan terve, mitä nyt vähän pieni ja keskosena syntyi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä ketjussahan huhuiltiin sairaiden lasten äitejä...monella on helvetillinen raskaus, mutta terve lapsi....

Vierailija
4/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain siis on vialla :(

Vierailija
5/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotain siis on vialla :(

Älä usko YHDEN ihmisen tarinaa. Nuo loput haluavat pelotella sinua!!!! Ota ihan rauhassa ja nauti helposta raskaudesta, jos lapsessa on jotain " vikaa" niin ehdit murehtia sitä myöhemminkin. Tsemppiä ja häntä pystyyn ap, ei maailma sairaaseen lapseen kaadu! Tärkeintä on se että te molemmat selviätte raskaudesta ja synnytyksestä hengissä!

Vierailija
6/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kasvoi mahassa -5 käyrällä ja aivot eivät kasvaneet ultraäänen mukaan riittävästi.

Ultrattiin monta kertaa (ainakin 10) ja lääkärit valmistelivat vammaiseen lapseen ihan ymmärrettävistä syistä.

Kun lapsi syntyi se oli vieläkin -5 käyrällä koon suhteen, mutta pää oli ihan normaalin kokoinen.

Minulla on kohdun epämuodostuma, joten pää oli jumissa....

Kerroin vain tämän siksi, että näinkin voi käydä.

Vierailija
7/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes vasta synnytyksessä kun kaikki meni pieleen ja veljeni kuoli sairaalaan...

Vierailija
8/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kokemani perusteella, en usko, että mahassa olevasta önniäisestä voi edes lääkärit tietää onko lapsi terve vai sairas.

Eikä raskausaikaa kannata tuhlata murehtimiseen.

Vierailija
9/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja normaali synnytys, mikä kesti vajaa 6 tuntia. Tämä lapsi on nyt 5 v kehitysvammainen lapsi, jonka sairautta ei lastenlinnan neurologit ole pystynyt selvittämään. Hänellä on psykomotorisen kehityksen viivästymä.

Vierailija
10/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin vain, että minulla oli helppo raskaus. mutta niin oli terveestäkin lapsesta! minulla oli vain aina tunne, että jokin on vialla. Sanoin rakenneultraan mennessä miehelleni, että jokin on vialla, hän suuttui minulla, mutta vika löytyi heti. Useimmat viat saadaan nykypäivänä korjattua ja lapsi on rakas vioistaan huolimatta

Vierailija
11/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisin nyt raskaaksi, ei lääkärit kuulemma pysty sikiöstä toteamaan, olisiko tuleva samanlainen.

Vierailija
12/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva liikkui paljon vähemmän kuin edelliset.

Vierailija
13/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyvät näkemään ultrassa aika monen vian

t sydänvikaisen äiti

Vierailija
14/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään pahoinvointia ja kaikki sanoivat, että näytinkin hehkeältä, poika tuli. Äidilläni 3 vastaavaa raskautta (2 tyttö ja 1 poika), ei kertaakaan pahoinvointia ja me kaikki kolme terveitä ei edes allergioita kenelläkään.... Nauti siitä, että voit hyvin, minä liikuin ja ulkoilin paljon ja vauvani oli yli nelikiloinen jötikkä. Ai niin, minä olin vielä ns. vanha ensisynnyttäjä pitkälle yli 3-kymppinen.

Vierailija
15/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkikin sanoo, mutta silti pelottaa sitäpaitsi mulla on kaksi edellistä raskautta olleet oireellisia....

Vierailija:

mitään pahoinvointia ja kaikki sanoivat, että näytinkin hehkeältä, poika tuli. Äidilläni 3 vastaavaa raskautta (2 tyttö ja 1 poika), ei kertaakaan pahoinvointia ja me kaikki kolme terveitä ei edes allergioita kenelläkään.... Nauti siitä, että voit hyvin, minä liikuin ja ulkoilin paljon ja vauvani oli yli nelikiloinen jötikkä. Ai niin, minä olin vielä ns. vanha ensisynnyttäjä pitkälle yli 3-kymppinen.

Vierailija
16/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän puhuttiin sairaista lapsista, ei siitä tuleeko tyttö vai poika....

Vierailija
17/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin oireetonraskaus :`(

Vierailija
18/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauksia on monenlaisia, oireellisia ja oireettomia, ja pääsääntöisesti oireista ei voi tehdä päätelmiä lapsen terveydestä.

Poikkeuksena kai tuulimunaraskaudet, jotka ovat oireettomia, kun ei ole kehittyvää alkiotakaan. Ne menevät kesken 8 rv:oon mennessä tyypillisesti.

Älä nyt ap ihan pois tolaltasi mene. Olet kai käynyt jo ultrassakin? jos et, mene ja katso, mikä tilanne on.

Omat raskauteni olleet hyvin oireettomia aina tuonne 30 viikon paikkeille, minkä jälkeen iskiasta ja liitoskipuja. Lapset ovat olleet terveitä, oireettomuudesta huolimatta.

Vierailija
19/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan vanha uskomus on, että poikaa odottaessa voi hyvin ja hehkuu ja tyttö vie äidin kauneuden....tiedän, ettei pidä paikkansa aina, mutta nämä ovat näitä mummolta perittyjä uskomuksia. Mä en oikein ymmärrä miksi joka ketjussa pitäisi vastata aina vaan juuri siihen kysymykseen, eikös tämä ole keskustelupalsta, eikö keskusteluun kuulu esittää erilaisia näkemyksiä. Jotkut ovat sitten yksioikoisia.

Vierailija
20/27 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainkain minulla kakkosraskaus on ollut paljon hankalampia lussa kuin ensimmäinen.

Mutta ap:n rv 16 on juuri se aika, kun useilla raskaus ei tunnu oikein mitenkään. Pahoinvointi ja väsymys on loppunut (tiedän: ei kaikilla), mutta lapsi ei vielä liiku selvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän