Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenellä romahti elintaso eron jälkeen? Joskus tuntuu että kaipaa sitä että ei tarvitse kokoajan laskea rahoja

Vierailija
01.12.2025 |

Pääsisi matkustelemaan taas

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hep. Mulla romahti elintaso ja joudun sinnittelemään joka kuukausi. Mutta valitsisin tämän koska tahansa uudelleen, en halua enää parisuhdetta edellisen fiaskon jälkeen. 

Vierailija
22/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele miten ihanaa, vaikka on berse auki ei tartte antaa bersettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on omannäköisessä elämässä?

Vierailija
24/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahti vain hetkeksi. Liian iso asunto ja muut kulut. Myöhemmin elämänlaatu nousi huimasti. Olisi pitänyt erota jo 9 vuotta aiemmin.

Pelkäsin erota. Oli helpompi jäädä tuttuun ja tylsään. Mietin myös, miten selviän autoasioissa jne. Olimme köyhiä, mutta jotenkin kierolla tavalla ajattelin, että mies on kuitenkin mies ja hoitaa nuo asiat paremmin.

Turhaan pelkäsin. Teen paljon fiksumpia autokauppoja käteisellä, eikä minun tarvi päteä jollain velaksi ostetuilla leveillä renkailla. Riittää että auto kulkee paikasta toiseen. Saa olla ruma auto, kunhan on katsastettu juuri. Kun ei mene enää katsastuksesta läpi helpolla, niin siitä saa melkein omansa pois.

Turha pelätä eroamista. Voihan se toinen vaikka kuolla kupsahtaa. Niin no, silloin saa lesken eläkkeen vähäksi aikaa.

Vierailija
25/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahattomana ei ole mukava elää

Vierailija
26/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei romahtanut,ihan yhtä perseauki edelleen.Toki ex oli introverttinä siltikin aina menossa vaikka rahkeet ei ehkä olisi riittäneetkään.

Vierailija
27/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta! Kaikilla pysyy elintaso ennallaan erosta huolimatta. Olet ainoa, jolla on rahaa vähemmän eron jälkeen.

On tunnettu tosiasia, että avioero ei ainakaan kohenna kenenkään taloutta. Näin on tavallisten henkilöiden ollessa kyseessä. Käytännössä  voi mennä toisinkin, jos toinen osapuoli oli koukussa rahapelaamiseen tai ylettömään shoppailuun. Silloin ero voi olla positiivinen asia vastapuolelle.

Vierailija
28/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on yksinasujien maa. Yhdellä palkalla eläminen on ihan normaalia.

Yli miljoona täysi-ikäistä asuu yksin. Määrä voi nykyään olla vieläkin isompi.

Vierailija
29/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ikävää kun joutuu matkustelut itse maksamaan, kukapa sellaista haluaisi.

Kun parisuhteessa asumiskulut ja ruoka maksetaan puoliksi niin jää enemmän rahaa muihin menoihin.

Itse jouduin maksamaan sekä oman että ex-mieheni elämisen sekä molempien matkat. Ja tosiaankaan ei ollut vaatimaton matkoihin kohdistuneissa vaatimuksissaan.

Vierailija
30/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa eroa entiseen. Yhtä köyhä olen kuin ennenkin.

Vierailija
31/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on yksi nopeimmista teistä köyhyyteen. Tämähän on päivänselvää. Kun asuu yksin niin rahaa kuluu pelkkään asumiseen paljon enemmän kuin asumalla jonkun toisen kanssa.

Mikseivät eronneet naiset muuta kimppaan asumaan? Rahaa riittää hyvin jopa matkusteluun.

Vierailija
32/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahattomana ei ole mukava elää

Elämä on valintoja. Voit lokkeilla miehen siivellä mutta sitten on nieltävä kaikkea ikävää. Pilluakin on annettava.

Vierailija
33/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole ollut miehistä mitään "hyötyä" parisuhdemielessä. Eli vieras asia tuo. Perustulo?

Vierailija
34/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan omani parani (olen nainen).

Vierailija
35/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia ei itse kannata ehdottaa eroa, jos oma elintaso laskisi, jos kuitenkin siinä suhteessa on ihan hyvä olla 

Vierailija
36/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outo ajatusmalli, että yhden ihmisen tuloilla voisi elää samanlaista elämää kuin kahden ihmisen tuloilla. Samoin se, että yhden vanhemman perheelle pitäisi yhteiskunnan mahdollistaa avokätisillä tukirahoilla sama elintaso mitä kahden vanhemman perheellä on.

Ei tukirahoilla vaan sillä elatusavulla, jota lapsen isä (tai äiti) maksaa lapsesta. Elatusavun on tarkoitus taata lapselle sellainen elintaso kuin lapsella olisi, jos vanhemmat asuisivat yhdessä.

Eli kun yhdessä asuvat vanhemmat kykenee taloudellisesti mahdollistamaan rivitalossa asumisen viihtyisällä pientaloalueella, vuosittaisen lomamatkan jonnekin kaukokohteeseen ja lapselle ainakin yhden harrastuksen esim vaikka jääkiekko / ratsastus niin eron tultua sen etävanhemman pitää edelleen mahdollistaa tämä sama elintaso ex-puolisolleen ja lapsilleen sekä sen lisäksi vielä maksaa oma asumisensa ja elämisensä?

Ihan uteliaisuudesta, voidaanko tuo etävanhemmuus ratkaista vaikkapa pitkää tikkua vetämällä vai onko se automaattisesti niin että lasten äiti saa edelleen pitää entisen elintasonsa jonka elatusvelvollinen isä on velvoitettu takaamaan lapsille ja se elatusvelvollinen voi asua vaikka teltassa.

Vierailija
37/37 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen panostanut omaan uraa ja mulla on hyvät tulot. Pärjään oikein mukavasti omillani. Eipähän tarvitse käyttää rahaa niihin miehen mielestä tärkeisiin asioihin, jotka minusta oli täysin turhia. Esim jatkuvasti piti saada uuttaa elektroniikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän