No niin, nyt on karppauksen toinen päivä menossa.
Haluan pudottaa muutaman kilon ja kokemuksesta tiedän, että onnistun vain karppauksella tai kaloreita laskemalla. Koska joka suupalan laskeminen on rasittavaa ja pitää näläss, valitsin karppauksen.
Tajusin juuri, että nämä aamupäivät ovat minulle kamalimpia. Koko ajan tekee mieli laittaa jotain karkkia suuhun, olen niin totteunut mussuttamaan koko ajan. Mitä te karppaajat/laihduttajat mussutatte, kun kohtaus iskee?
Kommentit (11)
Minusta se ei kuulostanut kovin terveelliseltä loppupeleissä. Entiset 15km lenkit muuttui 5 km, ja sekin yhtä tuskaa. Sydän ei jaksanut pumpata ja verenpaine laski. Muutenkin kun en ketoosista huolimatta laihtunut, päinvastoin.. Mä arvostan tervettä kehoa, joka kykenee liikkumaan hyvin, joten lopetin, enkä ikinä aloita ainakaan alakarppausta. Muutenkin syön pääasiassa vain hyviä hiilareita (jos ei karkkia lasketa ;))
Mä en karppaa sinänsä, mutta vältän perunaa, valkoisia jauhoja, valkoista pastaa ja riisiä. Syön siis täysjyväriisiä ja esim. proteiini- ja ruispluspastaa.
Jos napstelunhimo yllättää, niin juon vettä. Olen huomannut, että napostelun salliminen vain lisää sitä himoa. Kun ei ole moneen viikkoon syönyt aterioidem välillä mitään, niin ei enää edes tee mieli.
ja yhtä tuskaa oli. Hikoiltiin kuin pienet eläimet eikä jaksettu edes koiraa käyttää normipituisella lenkillä. Aivan kamala idea koko karppaus. JA painokin mulla vaan nousi.
en todellakaan voi urheilla. Olen karpannut kaksi kertaa aiemmin kuukauden pätkät, ja muistan sen heikotuksen. Ensimmäinen kerta oli pahin, mutta nyt en ole edes vapissut.
Popsin tässä porkkanoita. Ne vaan kohta loppuvat. Voisin tietty juoda vettä,mutta kun se ei ole " hyvää" ... eli makuhermoni kaipaavat jotain. Auttaiskohan purkka?
Lisäksi olin todella energinen: siivosin koko ajan, ulkoilin, ei väsyttänyt ollenkaan, unentarve väheni selvästi.
Vierailija:
ja yhtä tuskaa oli. Hikoiltiin kuin pienet eläimet eikä jaksettu edes koiraa käyttää normipituisella lenkillä. Aivan kamala idea koko karppaus. JA painokin mulla vaan nousi.
pari kourallista pähkinöitä
tai siemeniä
jäisiä mustikoita
Mitä siemeniä? Auringonkukka löytyy kotoa.
Minäkin olen siis pariin otteeseen karpannut nelisen kiloa. Paino ei ole tippunut kuin kilon verran, mutta ympärysmitta pieneni 2 cm joka kohdalta.
ap
energiataso nousi jotenkin, unentarve väheni. Mulla nousu kalorimäärät tajuttomiksi, siksi en laihtunut. Ympärysmitat pieneni reisistä ja pepusta, mutta vyötärön ympärys kasvoi.. Eli päärynästä muovautui omppu, eli ei kovin hyvä. Lisäksi tukkoinen olo päässä, ja hengen haiseminen.
Ne pitää nälkää tosi tehokkaasti (pari pientä kourallista)
t on hyviä, saa jotain pureskeltavaa. oletko muuten kova urheilemaan? itse karppasin kunnes aloin liikkumaan paljon. Voimat oli ihan poissa ilman hiilareita. oli pakko nostaa hiilarit johonkin 150, ettei ihan tuupertunu lenkkipolulle ja olin liikunnan aloittaessani karpannut jo 2,5kk.
mulla ihan sama.. Kestävyysliikunnasta ei tullut yhtään mitään..