Millaisesta teinin kotonariehumisesta soittaisit 112? Vaikka tilanne menisi ohi, millainen olisi syy soittaa?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Eikä kun teet lasun ensi tilassa. Et aivan selvästi ole kykenevä kasvattamaan lastasi. Toki, jos soitat häkeen nii paikalle tuleva poliisi joka tapauksessa sen lasun tekee. Mikset siis tekisi itse suoraan, jos kerran tilanne on jo ohi?
Mitä ajattelit että lasu asialle tekee.
Nekö alkaa kasvattamaan toisen lasta? Millä kompetenssilla? Kuka sieltä alkaa kasvattamaan, kerrohan?
Mikä ihmeen taikakortti joidenkin mielestä on se "lasu"? Ei niillä ole mitään apua tarjota lasten käytöshäiriöihin.
(Oikea osoite on nuortenpsyka, eikä nekään heti auta, tutkimuksiin pääsy ja tutkiminen kestää vaikka kuinka kauan.)
Lisäys vielä nuortenpsykasta; jos nuori kieltäytyy avusta, tutkimuksista, tai terapiasta, niin thats it. Asiakkuus loppuu siihen.
Täysin vapaaehtoista, nuori saa päättää itse hoidostaan.
Eikö ole hienoa? Hän päättää. Alaikäinen päättää. Hän päättää, onko hänellä mt-ongelma joka vaatisi hoitoa, ihan kuin tuon ikäinen tunnistaisi edes fyysistäkään sairautta. Mutta mielenterveyden sairauden hoidosta teini päättää itse, voi jumalauta.
Vaikka on alaikäinen ja asuu vanhemmillaan ja on huollettava.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ihme soittaa jonkun teinin riehumisesta 112? Ei hyvää päivää :D ainahan ne riehuu, ei tarvitse sotkea viranomaisia. Tuhlaat vain heidän aikaansa niiltä jotka oikeasti tarvitsevat apua. Toivottavasti saat sakot virkavallan turhasta häiritsemisestä, jos oikeasti tälläisestä soittelet HÄTÄnumeroon.
Jospa ap:n teini riehuu aineissa?
Minä soiitaisin, tai olisin soittanut, kun tilanne oli päällä, häkeen, jos teini käyttäytyy väkivaltaisesti ketä tahansa kohtaan tai pistää kämppää remonttiin. Teini voi olla jo sen ikäinen, että on rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan, jolloin poliisi on minusta oikeampi viranomainen käsittelemään asian kuin sossu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ihme soittaa jonkun teinin riehumisesta 112? Ei hyvää päivää :D ainahan ne riehuu, ei tarvitse sotkea viranomaisia. Tuhlaat vain heidän aikaansa niiltä jotka oikeasti tarvitsevat apua. Toivottavasti saat sakot virkavallan turhasta häiritsemisestä, jos oikeasti tälläisestä soittelet HÄTÄnumeroon.
Jospa ap:n teini riehuu aineissa?
Minä soiitaisin, tai olisin soittanut, kun tilanne oli päällä, häkeen, jos teini käyttäytyy väkivaltaisesti ketä tahansa kohtaan tai pistää kämppää remonttiin. Teini voi olla jo sen ikäinen, että on rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan, jolloin poliisi on minusta oikeampi viranomainen käsittelemään asian kuin sossu.
Poliisi tuskin putkaan alaikäistä veisi vaan kuljettaisi sen laitokseen johon päiv.sossu sen sijoittais. Ellei siis teini lopettais riehumista pelkällä poliisin käynnillä.
Yks ihminen aiheutti lapsilleen sellasen ahdingon kotonaan että lapsi, joka ei ollut vielä lähelläkään teini-ikää, alkoi karkailemaan kotoaan, koska tiesi että pääsee kotoa kokonaan pois jos jatkaa karkailujaan tarpeeks kauan. Lopulta kun karkailut oli kestäneet vuoden, niin sossu sijoitti lapsen kiireellisesti. Vanhempi ei nähnyt omassa toiminnassaan tai kotioloissa mitään vikaa. Nykyään 3,5v myöhemmin tää teini asuu lastenkodissa huostaanotettuna tyytyväisenä, eikä halua enää kotiin. Tässä tapauksessa sossujen olis pitäny viedä lapset jo sillonkun ne oli pieniä, olisivat reppanat säästyneet vuosien traumoilta.
On myös teinejä joille ei osaa edes lääketieteen ammattilaiset mitään. On lapsia, joita ei voi rajoittaa tai rangaista, mikään ei motivoi ja he ottavat kaikki negatiivisen palautteen ainoastaan uhkana ja ahdistuksen aiheuttajana ja tahallisena ilkeänä kaltoinkohteluna ja raivoaminen sen kuin vain pahenee. Näille tilannerauhan säilyttämiseksi ainut tai paras konsti on olla välinpitämätön ja estää ainoastaan väkivaltaisuuden peruuttamattomat vahingot. Kyllä, noista voi kasvaa syrjäytyneitä tai yhteiskuntakelvottomia sosiopaatteja joiden tulevaisuus ei ole häävi. Mutta jos edes kaikki säilyy hengissä, niin on ainakin toivoa sillä lapsillakin joskus aikuisempana havahtua ja ymmärtää ja ottaa itse vastuuta.