Millaisesta teinin kotonariehumisesta soittaisit 112? Vaikka tilanne menisi ohi, millainen olisi syy soittaa?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 42-vuotias joten voit lopettaa tuon typerän koulukiusauslällättelysi. Minä en ole sinun laillasi lapsen tasolla.
Lopetan sen heti,kun alat käyttäytyä kuin 42-vuotias. Niin kauan kuin käyttäydyt kuin alle 12-vuotias lapsi, saat vastaukset sen mukaisesti.
Sinä et voi lopettaa sitä koska olet henkiseltä tasoltasi kuin alle 12-vuotias lapsi. Komeasti tosin osaat projisoida oman käytöksesi muihin. Ilmeisesti narkkarihuoramutsisi on opettanut.
Onko tuo mielestäsi 42-vuotiaan aikuisen tyypillistä käytöstä? Jos kyllä, toivon todella, ettei sinulla ainakaan lapsia ole.
PRÖÖÖT!
Onko tuo mielestäsi 42-vuotiaan aikuisen tyypillistä käytöstä? Jos kyllä, toivon todella, ettei sinulla ainakaan lapsia ole.
Vierailija kirjoitti:
Muutama esimerkki:
1. Väkivaltaisuus
2. Itsetuhoisuus
3. Paikkojen rikkominen
Nuo kaksi ensimmäistä, juu.
Ei tuo kolmas ole. Tai riippuu tehosta. Jos on muille vaaraksi tai itselleen vaaraksi niitä paikkoja hajottaessa.
Jos on homma jo ohi, niin ei se hätä akuutti ole, vaan muut toimet. Auttava puhelin ja neuvovat sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 42-vuotias joten voit lopettaa tuon typerän koulukiusauslällättelysi. Minä en ole sinun laillasi lapsen tasolla.
Lopetan sen heti,kun alat käyttäytyä kuin 42-vuotias. Niin kauan kuin käyttäydyt kuin alle 12-vuotias lapsi, saat vastaukset sen mukaisesti.
Sinä et voi lopettaa sitä koska olet henkiseltä tasoltasi kuin alle 12-vuotias lapsi. Komeasti tosin osaat projisoida oman käytöksesi muihin. Ilmeisesti narkkarihuoramutsisi on opettanut.
Miksi käytät itsestäsi pronominia sinä?
TÖÖÖÖÖ!!!
Oisko aika laittaa se korkki kiinni tältä iltaa?
Kyllä olisi, laita heti. Ja huomenna sitten heti aamulla menet työnhakuun ja lakkaat tuon vuosia kestäneen palstalla aamusta iltaan notkumisesi. Muutkin aikuiset ihmiset elättävät itsensä eivätkä jatkuvasti paru yhteiskunnalta tukia.
Nyt se väkivaltaisen kodin kasvatti sekosi lopullisesti. Voi pientä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÖÖÖÖÖ!!!
Oisko aika laittaa se korkki kiinni tältä iltaa?
<
Voi miten söpöä, kun 12-vuotias lapsi yrittää olla hauska. Harmi, ettet kuitenkaan siinä onnistunut. Mutta saat tsemppipalkinnon yrittämisestä. Nyt unille, koska huomenna sinulla on taas koulupäivä.
No jos vaikka lähtee kännissä ajamaan autoa tai tekee muuta suoraan henkeen ja terveyteen liittyvää uhkaa.
Esim aseellisesti tai on syytä epäillä että ajaa auton Kallioon tai rekkasn tms.
Tosin en soittaisi jos tilanne on ohi. Koska hätänumero on hätänumero.
Hätätilanteita varten
Tiedän perheen, jossa vanhemmat vässyköitä teinin kanssa. Eivät rajoita, eivätkä anna rangaistuksia, ei uskalleta. Sitten kun teini pimahtaa, niin aina ambulanssi paikalle. Vanhemmat myös kieltäytyvät kotitehtävistä kun silloin lapsi suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÖÖÖÖÖ!!!
Oisko aika laittaa se korkki
Voi miten söpöä, kun 12-vuotias lapsi yrittää olla hauska. Harmi, ettet kuitenkaan siinä onnistunut. Mutta saat tsemppipalkinnon yrittämisestä. Nyt unille, koska huomenna sinulla on taas koulupäivä.
Se ei ollut mikään yritys olla hauskaa vaan KÄSKY että sinä palstalla mesoava elämäntapatyötön nistipaska haet itsellesi töitä ja otat vastuun omasta elämästäsi. Voin taata että enemmistö suomalaisista on kyllästyneitä sinuun ja kaltaisiisi loisiviin paskaläjiin jotka vielä syljeskelevät elättäjiensä silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoinpitely oli raju, osin kidutuksen omainen. Hänen luokkakaverinsa seurasivat vierestä, kun muutama poika ja tyttö, pääsääntöisesti kaksi tyttöä, hakkasivat Hintikan.
Luojan kiitos se tapahtui keväällä ja tekijöillä oli tennarit jalassa. Muutamaa viikkoa aikaisemmin oli ollut vielä bootsit. Minua potkittiin päähän, lyötiin joka paikkaan ja tupakkaa tumpattiin niskaan ja suuhun. Mitään ei murtunut, mutta naama oli tosi pahan näköinen. Sain elämäni ensimmäiset aurinkolasit, joilla sain peitettyä mustat silmät.
Kun tilanne oli ohi, Hintikka lähetettiin kotiin. Häntä kiellettiin uuden pahoinpitelyn uhalla kertomasta totuutta tapahtuneesta. Sen sijaan sepitettiin tarina, jonka mukaan pahoinpitely ei tapahtunut Kumpulassa vaan Taivaskalliolla. Tekijöinä olivat tuntemattomat punkkarit.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-vaikka-minua-potkittiin-py
Tuosta tapauksesta sitten varmaan löytyy todisteeksi tutkintapöytäkirjat sun muut? Ai eikö löydy? Sepä yllättävää :D
Sepä "yllättävää" että täällä argumentoinnin taso on luokkaa peräkammarista öljylampun valossa terve.
70-luvun pahoinpitelyistäkö ajattelet, että on jäljellä jotain arkistoja? "tutkintapöytäkirjoja", kun tuossahan nimenomaan lukee että pahoinpitelyn uhalla kiellettiin kertomasta. Sinä päättelet, että henkilö meni sitten nimenomaan poliisille kertomaan.
Opettele loogista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama esimerkki:
1. Väkivaltaisuus
2. Itsetuhoisuus
3. Paikkojen rikkominen
Ei tuo kolmas ole. Tai riippuu tehosta. Jos on muille vaaraksi tai itselleen vaaraksi niitä paikkoja hajottaessa.
Jos on homma jo ohi, niin ei se hätä akuutti ole, vaan muut toimet. Auttava puhelin ja neuvovat sieltä.
Paikkojen hajoittaminenhan on väkivaltaisuutta. Esim heittää tuolin tai muuta tavaraa, kaataa hyllyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kun teet lasun ensi tilassa. Et aivan selvästi ole kykenevä kasvattamaan lastasi. Toki, jos soitat häkeen nii paikalle tuleva poliisi joka tapauksessa sen lasun tekee. Mikset siis tekisi itse suoraan, jos kerran tilanne on jo ohi?
Mitä se lasun tekeminen auttaa, olemme lasun asiakkaita jo ennestään. Kysyinkin millainen ohimennyt tilanne olisi sellainen että soitto 112 olisi paikallaan.
Ei minkäänlainen. 112 soitetaan, kun tilanne on päällä, ei enää sitten kun tilanne on ohi.
Paitsi kun kyseessä alaikäinen, joka on vaaraksi muille, sieltä 112 saa sosiaalipäivystyksen kiinni.
Ap sellainen tilanne, jos on vaarana että toistuu hetikohta, ja teini pitää saada muualle. Jos kotona ei ole turvallista. Eli jos tosiaan haluatte sosiaalipäivystyksen paikalle tekemään kiireellisen sijoituksen
Vierailija kirjoitti:
Nyt se väkivaltaisen kodin kasvatti sekosi lopullisesti. Voi pientä :(
Kannattaa lotkauttaa korvaa, kun jollakin on hepuli.
Anna olla. Eihän se liity siheeseen.
Keskity vastaamaan aapeen ajatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että teidän lapsilla on puukkoja? Mistä saaneet?
Täällä ei ilmeisesti kukaan ole kuullutkaan sellaisesta harrastuksesta kuin partio.
7-vuotiaille sudenpennuilla on omat puukot. "mistä teidän lapset on puukkoja saaneet *gasp*". Varsin tervehenkinen harrastus ja puukot kuuluvat siihen ihan heti alusta asti. Omat puukot. Lapsille.
Partioharrastuksen lisäksi teräviä pihviveitsiä ym saattaa olla ihan keittiön laatikossa.
Ja vielä kolmas taho, niitä saa myös kavereilta, jos ei kotona tosiaan ole mitään terävää, jos kotona syödään vain tylsillä voiveitsillä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän perheen, jossa vanhemmat vässyköitä teinin kanssa. Eivät rajoita, eivätkä anna rangaistuksia, ei uskalleta. Sitten kun teini pimahtaa, niin aina ambulanssi paikalle. Vanhemmat myös kieltäytyvät kotitehtävistä kun silloin lapsi suuttuu.
Surkeaahan tuo on. Eivät osaa.
Miten tällaiseen ketjuun saatte niin paljon vihaa?
Ja vielä toisianne kohtaan?
Aapee kysyy ihan asiaa.
Te vastaatte riitelemällä toistenne kanssa. Ja teette sen olettamusten perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama esimerkki:
1. Väkivaltaisuus
2. Itsetuhoisuus
3. Paikkojen rikkominen
Paikkojen hajoittaminenhan on väkivaltaisuutta. Esim heittää tuolin tai muuta tavaraa, kaataa hyllyjä.
Kun lentelee lasinsirpaleita tai painavia esineitä, se on jo terveydelle vaaraa aiheuttavaa väkivaltaa. Jos vielä kotona on vaikka pikkulapsia tai vauvoja kyse on niin vakavasta vaarasta että siihen on pakko puuttua vaikka poliisivoimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeaahan tuo on. Eivät osaa.
Aika surkeaa ja putkinäköistä on syyttää aina kasvatusta.
Meillä on "väkivaltainen" teini, jonka aggression syyksi paljastui, että on koulukiusattu. Raivosi ja riehui kotona kun koulussa oli ihan hirveää.
Niin, olitko siis sitä mieltä että syynä on kotikasvatus? Oletko nyt ihan varma että on aina niin? Tuo jolle vastasit, me ei tiedetä mitä siellä kotona oikeasti tapahtuu, ei olla näkemässä. Joku teini voi olla aineissa, aineiden takia veloissa, keinolla millä hyvänsä nyhtää rahaa vanhemmiltaan, voi olla empatiakyvytön psykopaatti, narsisti, mitä vaan. Voi olla myös koulukiusattu, tai mt-ongelmainen, ahdistunut, itsetuhoinen, eikä osaa muuta kuin oireilla räjähtämällä pienestäkin "syystä".
Meillähän lasu epäili että lapseltamme vaaditaan kotona liikaa (kysymättä vanhemmilta edes, mitä oikeastaan vaaditaan). Se oli vain suora johtopäätös mistä teinin raivo voisi johtua. Siis syytettiin kasvatusta siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ihme soittaa jonkun teinin riehumisesta 112? Ei hyvää päivää :D ainahan ne riehuu, ei tarvitse sotkea viranomaisia. Tuhlaat vain heidän aikaansa niiltä jotka oikeasti tarvitsevat apua. Toivottavasti saat sakot virkavallan turhasta häiritsemisestä, jos oikeasti tälläisestä soittelet HÄTÄnumeroon.
Aika pumpulissa olet kasvanut, jos et tiennyt, että teineissäkin on sellaisia, jotka ovat oikeasti vaaraksi. Onhan sitä jotkut teinit jopa tappaneet ihmisiä. Sekö ei ole riittävä syy soittaa 112?
Se on itse teini, joka vastasi niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama esimerkki:
1. Väkivaltaisuus
2. Itsetuhoisuus
3. Paikkojen rikkominen
Aivan, jos on vaaraksi itselleen tai muille. Tilannesidonnainen.
NÖF NÖF NÖF!!!!