Huippuälykkyys pelottaa - Mensan jäsenyys usein arka paikka
Huippuälykkyys pelottaa - Mensan jäsenyys usein arka paikka. Itse olen jäsen ja ah niin ihanaa ymmärtääkö asioita joita tavalliset eivät ymmärrä. Ensimmäisenä tulee mieleen, että onko kateutta tai pelkoa sitten sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka ovat liian älykkäitä. Niin. Miten on? Ympäristön reaktioiden takia älykkyysjärjestön jäsenyys on hyvin monelle aidosti arka paikka. Siksi pariudunkin vain älykkäiden blondinaisten kanssa. Terveessä kehossa terve mieli. https://yle.fi/a/3-7826687
Kommentit (24)
Mä en edes usko että noi ihme testit on oikeesti millää taval merkityksellisii kun ihmisen älykkyydestä aletaan puhumaan, ennemminki typeryksille suunnattuja palikkatestejä millä ne voi saada kuvitelman olevansa älykkäämpiä kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes usko että noi ihme testit on oikeesti millää taval merkityksellisii kun ihmisen älykkyydestä aletaan puhumaan, ennemminki typeryksille suunnattuja palikkatestejä millä ne voi saada kuvitelman olevansa älykkäämpiä kuin muut.
Älykkäät blondit saavat mahansa pömpöttämään.Te muut jäätte ilman ja kohtunne kuihtuu
Vierailija kirjoitti:
Juu minä taas rakastan vaaleaa ihoani ja muiden myös. Se on silmääni jotenkin puhdas ja taianomianen, kuin haltijakansaa olisimme.
Niin minäkin, en ota koskaan aurinkoa ja suojaan aina ihoni auringolta. Sain syntymälahjana kauniin kuulaan ihon, ei pahemmin edes luomia jabosiön siitä kovasti, minusta se on hyvin kaunis. Sitähän ei saa ääneen sanoa tai muuten on kauhea rrrrraassisti. Mikä sinänsä on hullua, koska vaaleaihoiset ovat maapallon väistyvä vähemmistö, meitä on enää vajaa 10%.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisen panettelua puhtaimmillaan. Kyllä nuo älykkyyttä mittaavat, loogista ajattelukykyä ja hahmottamista. Nuo ovat oleellinen osa älykkyyttä. Kaltaisellesi urpolle varmasti aika käsittämätöntä mutta älykkäille ei.
Raskaus on blondeille toivottua. Niin kauniita. Olen Mensan jäsen. Toistaiseksi olen pystynyt piilottamaan jäsenlehdet ja whatsapp ryhmän viestit. Ihmisten suhtautuminen yleensä muuttuu oudoksi, kun saavat tietää, joten en asiasta kerro.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Variski osaa laittaa tikun putkiloo, mut osaakse purkaa omat oppijärjestelmät? Osaakse hahmottaa kokonaisuuksia? Osaakse ohittaa omat tunteensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisen panettelua puhtaimmillaan. Kyllä nuo älykkyyttä mittaavat, loogista ajattelukykyä ja hahmottamista. Nuo ovat oleellinen osa älykkyyttä. Kaltaisellesi urpolle varmasti aika käsittämätöntä mutta älykkäille ei.
Ehkä siinä vaiheessa, kun yhteiskunnan huippupaikoilla on EDES YLI PUOLET MENSAlaisia, voidaan lainaamaasi väitettä arvioida uudelleen.
Siihen asti mennään tuolla egoa hivelevällä palikkatestillä.
Jos se on arka paikka, niin ei kai siihen kerhoon ole pakko liittyä.
Vierailija kirjoitti:
🥵
Muka älykkäitä pellejä nää mensalaiset. Pelkkiä nörttejä jotka luulee tietävänsä jostain jotain. Mun kaltaset on parempia, sentään oon käynyt tarkkiksen jossa tollasia nörttejä pistettiin turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Älykkään ihmisen tunnistaa tavallisesti jo normaalissa keskustelussa ilman että hän tarvitse näyttää minkä kerhon jäsenkorttia. Ainoastaan jos on epävarma omasta älykkyydestä, on tarvetta käydä erilaisissa palikkatesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ja viisaus ei mahdu samaan astiaan näemmä.
Kuka tahansa joka osaa visualisoida ja pyöritellä mielessään kuvia pärjää mensan testeissä hyvin ja enemmän harjoitellessa jopa erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Muka älykkäitä pellejä nää mensalaiset. Pelkkiä nörttejä jotka luulee tietävänsä jostain jotain. Mun kaltaset on parempia, sentään oon käynyt tarkkiksen jossa tollasia nörttejä pistettiin turpaan.
Aha.
Kuviopäättelyllä testataan just sitä: kuviopäättelyä.
Toisilla ihmisillä abstraktion (ja down the line symmetrioiden tunnistamisen, arvioimisen ja vertailun) sisäinen kieli saattaa olla sidoksissa tiettyyn hormonisekvenssiin (epätäsmällinen kielenkäyttö, en nyt jaksa rautalankaa), joka kysyy syntetisointia, ts. sitä-tai-tätä tunnetilojen sarjaa.
Toisilla visuaalinen. Kolmansilla tavuihin perustuva ja neljänsillä äänteisiin perustuva verbaalinen.
Jne jne jne.
MENSAn testi pisteyttää korkealle hyvät, yksinkertaiset visuaaliset heuristiikat omaavia ihmisiä. Jatkohypoteesi liittyy siihen, että eritoten tämänkaltainen abstraktiomalli korreloisi erityisen hyvin ns. korkean älykkyystason kanssa.
Huom. älykkyyttä ei missään vaiheessa määritellä funktionaalisesti: Ainoastaan saman testin kautta, jolla sitä mitataan.
Summa summarum: Ei sitä testiä kukaan ajatteleva ota vakavasti.
Voitto pitää minua ihan vapaasti kateellisena ja tiedän itsekin, että en ole mitenkään erityisen älykäs siksi minusta onkin aina riemastuttavaa ku täällä joku kirjoittaa älykkyydestä, niin paikalle tulee n. kappaleita muita jotka kertovat olevansa paljon älykkäämpiä. Siihen, että on vain minua paljon älykkäämpi ei vaadi mitään kovn erityistä
Mutta se minkä myöskin halsuin todeta on ja jost assa varmuudella katkeran kateellsien ulisijan leinan otsaani kun sanon, että mielikuvissani on A, jotain ihan muuta kuin Menesan jäsenyys ja B Jostain syystä minulle tuleeMensan jäsenyydellään pröystäilevistä usein enempi mieleen wanna be älykäs kuin sellainen, jonka koen, että olisi oikeasti hyvin älykäs.
Minä parka vain en osaa oiken vähä-älyseinä tarkemmin sanoa, että mitä se äly lopulta on Joskus myös tuntuu sille, että joillekin älykkyyttä olsi se, että on hyvä "pelaamaan" numeroilla ja jollei ole, niin ei sitten olsi älykäskään kun en tajua sitäkään kun joku sanoo, ettei numeroilla vosi valhdella, kun itsestäni täysin selvää, että numeroila voi esittää ihan yhtä tosoia kuin epätosia väittämiä kuin vaikka kirjainmerkeistä koostuvilla lauseilla. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä vaiheessa, kun yhteiskunnan huippupaikoilla on EDES YLI PUOLET MENSAlaisia, voidaan lainaamaasi väitettä arvioida uudelleen.
Jossain lehdessä oli et rikkaat ihmiset eivät ole älykkäimpiä vaan testien mukaan näiden äö on jossain 118 tietämillä.
Orpolla ja Purralla on vielä siihenkin saavuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain lehdessä oli et rikkaat ihmiset eivät ole älykk
Oikeampaa olisi todeta, että nämä mystiset rikkaat saavat MENSAn kuviopäättelytestistä keskimäärin 118 pistettä. Keskihajonta toki myös ilmoitettava, ja se, voidaanko otosta pitää Gaussilaisen lähteen tuottamana.
Huom erilaisia kriteereitä voidaan keksiä mielivaltaisen paljon. Noin sekunnin miettimisellä käy selväksi se, että älykkyyden määrittely jonkinlaiseksi inhimilliseksi, standardoiduksi ja mitattavaksi ominaisuudeksi on ihan helvetin tyhmää.
Juu minä taas rakastan vaaleaa ihoani ja muiden myös. Se on silmääni jotenkin puhdas ja taianomianen, kuin haltijakansaa olisimme.