Mitäs tästä aattelette? Heitän hurjan väitteen!
15-20 vuoden kuluttua meillä on pysyvästi miljoona työtöntä. Perustelut: rajat auki,netto muutto tänne 46000 henkeä, tänä vuonna jäätäneen noin 30 tuhanteen. Digitalisaatio poisti meiltä jo hurjasti työpaikkoja, nyt keinoäly tekee vielä huomattavasti suuremman loven. Meidän hallinto keskittyy leikkelyyn, eikä työpaikkojen luomiseen. Nyt puhuttiin jo ensi vuoden tulevasta talous kasvusta ja saman tien päätettiin leikata eläkkeitä. Pienistä eläkkeistä kun leikataan niin se on taas pois kulutuksesta, ja taas joutuu äss-marketista joku kilometri tehtaalle...Älkääkä kirjoitelko tänne joistain super eläkkeistä, meitä alle tonnin eläkeläisiä on paljon...ne kuuluu sarjaan: valhe, emävalhe ja tilasto. Itse asiassa en ole tavannut ketään eläkeläistä jonka eläke olis lähelläkään miesten tilaston keskiarvoa 2200€, otanta ei tosin ole kovin laaja, vain noin parikymmentä henkeä...
On sen verran mittaa eletystä elämästä, että yksi asia on osoittautunut varmaksi. Se on se, että mikään ei ole varmaa, ja kaikki on mahdollista. Ymmärät tietenkin, että ei nyt kirjaimellisesti.
Saisin tähän todella pitkän listan tapahtuneista asioista, joiden piti mullistaa elämää, joko hyvään tai huonoon suuntaa. Y leensä on ollut niin, että huonojen asioiden mahdolliset seuraukset kärjistyy uutisissa, ja hyvät vaan jotenkin tapahtuu. Minun aikaperspektiivi on melko pitkä, sen takia saan asiat helposti oikeisiin mittasuhteisiin. Olen nähnyt ne samat ennenkin, ja vieläpä useaan kertaan.
Huomioitavaa, että aika pienituloisena olen luovinut menemään. En ole kuitenkaan jäänyt tuleen makaamaan, vaikka uutisissa olisi ollut mitä. Olisi mukavaa tietää, millä aikajaksolla katselet asioita.