Ketkä kuuluu kuolinpesään?
Leski ja kuolleen lapset tietysti kuuluu mutta kuuluuko kukaan muu? Testamenttia ei todennäköisesti ole.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mummoni kuolinpesän asianhoitaja. Mummo kuoli 14 vuotta sitten ja isänikin ehti jo kuolla. Mutta kuolinpesän omaisuus on yhä jakamatta.
Miksi ihmeessä on jakamatta?
Miksi ihmeessä se pitäisi jakaa, jos omaisuus halutaan pitää suvun hallussa?
Olen kuolinpesänosakas v. 1984.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio.
Ei kuulu.
Kuuluu jos omaisia ei ole näinkin voi käydä.
Toivottavasti olisi testamentti. Ei olisi mitään järkeä että 4 alaikäistä lasta saisi ison talon perinnöksi.
Leski ei ole kuolinpesän osakas, jos testamenttia ei ole. Lapset on, jos lapsia ei ole, vanhemmat, jos heitä ei ole, sisarukset, jos sisaruksia ei ole, sisarusten lapset. Ja tän jälkeen valtio
Vierailija kirjoitti:
voi olla exäkin, jos ei ole tehty omaisuutta ole jaettu. Siitä on tärkeä olla paperi kuolinpesää selvitettäessä.
Ei ole kuolinpesän osakas, vaan sen avioliiton. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Leski ei ole kuolinpesän osakas, jos testamenttia ei ole. Lapset on, jos lapsia ei ole, vanhemmat, jos heitä ei ole, sisarukset, jos sisaruksia ei ole, sisarusten lapset. Ja tän jälkeen valtio
Isovanhemmat sekä vanhempien sisarukset sekä perivät vielä.
Kuolleen lapset ja puoliso jos sellainen oli. Minun äiti kuoli niin äidin omaisuus jaettiin meidän 2 lapsen kesken koska puoliso ei halunnut mitään. Saatiin aika iso perintö ja veroja meni 72000 euroa kummaltakin.
Vierailija kirjoitti:
Avioleski on kuolinpesän osakas siihen asti, että ositus vainajan ja lesken välillä on tehty.
voi olla exäkin, jos ei ole tehty omaisuutta ole jaettu. Siitä on tärkeä olla paperi kuolinpesää selvitettäessä.