Paljonko asiantuntijatöissä oikeasti voi tehdä etätöitä?
Varmasti siis riippuu työnantajasta, mutta jos jotain haisua saisi asiasta.
Kommentit (28)
Mä teen kokonaan etänä, toimistolla sisäilmaongelma, joten terveysperusteilla koti määritetty ensisijaiseksi työpisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa voisin tehdä etänä kaiken. Mutta kun olen yrittäjä, niin en voi laskuttaa siitä, että vedän lonkkaa ja lusmuilen päivät pitkät. Ei asiakkaat ole niin tyhmiä, jos mitään mustaa ei ilmesty paperille, pelkkä laskutus rullaa. Ja kun kotosalla lorvaaminen menee pelkäksi kahvin keitoksi ja koiran lenkittämiseksi, niin ei onnistu mulla.
No tää on ihan oma moka
Mä vaan halusin kertoa mikä on mun tilanteeni. En hetkeäkään, en silmänräpäyksen vertaa, epäile ollenkaan, etteikö KAIKKI MUUT ole supertehokkaita juurikin etänä. Siellä kotona tessutellessa ja tassutellessa, hääriessä ja hyöriessä? Siellä, juuri siellä syntyy ne parhaat innovaatiot. Juuri siellä touhussa ja puuhassa, tekee yksi mies ja kaksi kättä sen saman, mikä toimistolla olisi kymmenen miehen työsaavutus yhteensäkin. Eikö juuri sosialistisen mytologian työn sankari, toveri Stahanov, eikö juuri hänkin ollut nimenomaan etätyöntekijä? Näin muistelen? Korjatkaa jos olen väärässä. Mielelläni olisin.
Saan itse päättää. Olen noin 60 % paikalla.
Tänä vuonna olen tehnyt kuusi työpäivää ns. toimistolla.
Periaatteessa pakollisia "toimistopäiviä" on vuodessa kaksi, eli puolivuosittain kokoukset. Niiden lisäksi käyn toimistolla mm. eläkekahveilla, pikkujouluissa, tyhypäivinä jne.
Työni sisältää asiakaskäyntejä, niitä on noin 30-100 per vuosi, riippuen projektista. Näitä aaiakaspäiviä ei lasketa etäpäiviksi. Lisäksi käyn noin 10pvä vuodessa koulutuksissa, niitä ei lasketa etäpäiviksi, ja neljä ulkomaanreissua per vuosi yhteistyökumppanien luokse, nekään ei oo etäpäiviä.
Projektisihteereillä on käytännössä neljä pakollista toimistopäivää, noi kokoukset ja sit niillä on niihin ympätty vielä oma kokous seuraavalle päivälle.
Mut siis TOIMISTOLLE mun on pakko mennä 2 päivää VUODESSA.
100% it-alalla. Olen ollut projektitöissä viimeksi toimistolla tai asiakaspalaverissa kaksi vuotta sitten. Rekrytointi ja työsopimuskin tehtiin viimeksi kokonaan etänä. Viime viikolla tein monta tuntia töitä jaetulla näytöllä kollegan kanssa josta en edes tiedä mistä kaupungista tai valtiosta käsin hän tekee töitä. Eikä oikeastaan edes kiinnosta.
Olen tehnyt täyttä etätyötä jo vuosia. Toimistolla käynnistä ei olisi hyötyä, koska siellä ole ketään, jonka kanssa työskentelen. Jonkun kerran vuodessa kokoonnnutaan yhteen projektien merkeissä. Näihin kokouksiin tulee työntekijöitä eri puolilta maailmaa. Aina en pysty osallistumaan, jos itsellä on projektissa liian kiireinen vaihe menossa eikä ole aikaa matkustaa tai jos joutuu olemaan saatavilla ympäri vuorokauden.
Juurikin näin! Tämä sama teema on pyörinyt aiheen ympärillä vuosikausia. Pääasiassa kateellisia ja osa sitten niitä, jotka tulevat toimistolle sosialisoimaan (eli häiritsemään toisten työskentelyä). Yksin asuvia ihmisiä ja sitten vanhan liiton äijiä.