Miten päästä eroon syyllisyydestä, että on itse aiheuttanut sen että lapsella ei ole isää?
Olin erittäin häiijy, ailahtelevainen ja epäkypsä. Täynnä vihaa ja katkeruutta. Mies jätti kun vauva oli 2 kk ja lähti uuteen suhteeseen. Uusi nainen otti vahvan roolin samantien ja sekaantui ihan kaikkeen, änkesi lastenvalvojallekin. Mies yritti aikansa tavata lasta, mutta raivosta ja katkeruudesta sekopäinen käytökseni sai hänet luovuttaman kokonaan. Hän ei enää koskaan palannut asiaan, vaan perusti uuden perheen tämän naisen kanssa.
Tuosta on kulunut jo vuosia, ja kun olin lopulta saanut itseni kasattua ja yritin sopia ja pyytää anteeksi, niin isä ilmoitti lyhyesti että palaa asiaan ehkä sitten kun lapsi on täysi-ikäinen. Olin yksinkertaisesti niin vaikea, että isä jätti lapsen kokonaan.
Kommentit (28)
Juuri näin. Huoltokiusaaminen voi olla niin hirveää että vanhempi luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vanhempi ei luovuta. Kyllähän nämä isät selittää. Hassua, että monet isät jättää lapsensa ilman toisen vanhemman kiusaamistakin.
Hyvä että kannat syyllisyyttä, olet tehnyt lapselle hirveän teon.
En tiedä tuohon vastausta. Ainakin sanomalla lapselle ettei lapsen syy. Aikuisten riita oli. Ja kadut omaa osaasi. Moni lapsi iloinen ilman määräävää isää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vanhempi ei luovuta. Kyllähän nämä isät selittää. Hassua, että monet isät jättää lapsensa ilman toisen vanhemman kiusaamistakin.
Aivan. AP oli antanut lapsen puhelinnumeron. Luuleeko eksä todella, että ap roikkuu luurin vieressä rääkymässä kun lapsi puhuu isänsä kanssa?
Mutta anteeksi vain, tämä haiskahtaa keksityltä koko tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. AP oli antanut lapsen puhelinnumeron. Luuleeko eksä todella, että ap roikkuu luurin vieressä rääkymässä kun lapsi puhuu isänsä kanssa?
Mutta anteeksi vain, tämä haiskahtaa keksityltä koko tarina.
Voitko kertoa että miksi tilanteeni kuulostaa keksityltä? Senkö takia että itselläsi ei ole tällaista käynyt?
Ap
On satavarma, että vaikka olisit käyttäytynyt hyvin niin mies ei lapsen elämässä olisi. Niin monta isätöntä lasta tiedän. Isät ovat vain häipyneet.