Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasemmistoliitto ihmettelee, miten sijoittamisella ilman palkkatöitä on ok elää, mutta ei sosiaalituilla

Vierailija
29.11.2025 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko orjuuttaminen mielestäsi jotenkin eettisempää kuin universaali oikeus elää?

Vierailija
2/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onko orjuuttaminen mielestäsi jotenkin eettisempää kuin universaali oikeus elää?

Elä vaikka miten, mutta maksa se myös itse. Äläkä ääliö tule puhumaan orjuudesta, jos elät meidän muiden rahoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä vaikka miten, mutta maksa se myös itse. Äläkä ääliö tule puhumaan orjuudesta, jos elät meidän muiden rahoilla. 

Suomi on hyvinvointivaltio, look it up.

Mitä taas elämiseen tulee, niin jos ei ole töitä niin sitten eletään sosiaaliturvalla ja jos ei ole sosiaaliturvaa niin siten eletään sillä mitä saa otettua. Näin toimii elämä.

Vierailija
4/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen on modernia, hajautettua orjien pitämistä. Ääliö.

Vierailija
5/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko horoskooppeihin uskominen yhtä fiksua kuin spiritismi? Kysymyksesi on yhtä looginen.

Vierailija
6/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ääliö.

T: Eri

Vierailija
7/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä taas elämiseen tulee, niin jos ei ole töitä niin sitten eletään sosiaaliturvalla ja jos ei ole sosiaaliturvaa niin siten eletään sillä mitä saa otettua. Näin toimii elämä.

Sinunkaltaistesi takia Suomi ei ole kauaa hyvinvointivaltio kenellekään. Koska sinä et viitsi tehdä töitä ja maksaa veroja, ehkä meillä ei ole varaa jatkossa hoitaa vaikkapa syöpälapsia tai vanhaa äitiäsi. Mieti sitä verorahojen kavaltaja. 

Vierailija
8/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka elää muiden verorahoilla, vaikka olisi vaihtoehtoja, orjuuttaa niitä muita. Sijoitustuloilla eläjä ei elä sellaisella, mikä olisi väkisin otettu muilta pois.

Vierailija
9/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, joka elää muiden verorahoilla, vaikka olisi vaihtoehtoja, orjuuttaa niitä muita. Sijoitustuloilla eläjä ei elä sellaisella, mikä olisi väkisin otettu muilta pois.

Vasemmistolainen sossupummi on nykyajan lahtari, joiden takia raha ei riitä sitä tarvitseville. 

Vierailija
10/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvan varassa elävä ihminen käytännössä orjuuttaa ne palkkatyössä käyvät duunarit, sekä yrittäjät ja jopa sijoittajat siivuttamalla omaan käyttöönsä toisten ihmisten rahoja, mutta mikäänhän ei loiselle tokikaan riitä, vaan vaaditaan keskituloisen elintasoa laittamatta itse koskaan tikkua ristiin 

Ei paljon kannattaisi sohvan pohjalta orjuutuksesta puhua 

Vierailija
11/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

Vierailija
12/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko horoskooppeihin uskominen yhtä fiksua kuin spiritismi? Kysymyksesi on yhtä looginen.

Etkö edes tiedä mitä sijoittaminen on? Omistava luokka omistaa ja hyötyy toisten työstä. Käytännössä siis loisii toisten työnteolla, ihan niinkuin ennen vanhaan pidettiin orjia. 

Vierailija
13/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamista tehdään omalla rahalla ja omalla vastuulla, sosiaalituilla elävä taas käyttää muiden rahaa ilman vastuuta. 

Aika iso ero tuossa.

Vierailija
14/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit sen itse tuossa lauseessa, heh. 

VASEMMISTOLIITTO IHMETTELEE  Tossahan se on parilla sanalla. Muistatko aikaa, että vasemmisto ei ihmettele jotain .Mulla on vielä lisääkin. Ihmettelyn lisäksi ne myös kauhistuu, pöyristyy, järkyttyy ja ahdistuu.

Niillähän kaikki on myös jäätävää, uhkaavaa, pelottavaa, kauhistuttavaa jne, että sellasia

Vierailija
15/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvan varassa elävä ihminen käytännössä orjuuttaa ne palkkatyössä käyvät duunarit, sekä yrittäjät ja jopa sijoittajat siivuttamalla omaan käyttöönsä toisten ihmisten rahoja, mutta mikäänhän ei loiselle tokikaan riitä, vaan vaaditaan keskit

Höpsis, sosiaaliturvalla elävä elää vaatimattomasti ja yleensä huokeimmissa asunnoissa, syö huokeinta ruokaa, jne. kuin metsän eläin. Kyllä se loinen joka selässäsi kulkee on se "sijoittaja".

Vierailija
16/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamista tehdään omalla rahalla ja omalla vastuulla, sosiaalituilla elävä taas käyttää muiden rahaa ilman vastuuta. 

Aika iso ero tuossa.

Sosiaaliturvaa nauttiva käyttää kansalais- ja ihmisoikeuksiaan. Ilmeisesti et näitä kannata? Ei varmaan haittaa jos muutkin oikeudet, turvat ja lait poisteaan samalla kun sosiaaliturvakin?

Vierailija
17/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoittaja rakentaa sijoituksensa alusta asti työtä tekemällä, menee helposti parikymmentä vuotta, että ollaan siinä pisteessä, että pääomatuloilla saavuttaa saman elintason kuin sosiaalituilla. Tällöin sijoittaja on uhrannut saavutuksensa eteen paljon aikaansa, elintasoaan ja ottanut riskin muuttaessaan työnsä tuloksen sijoitusinstrumenteiksi. Tällöin hän on ollut osaltaan rakentamassa yhteiskuntaa: maksamalla veroja työstään ja pääomatuloistan, tekemällä tuottavaa työtä ja olemalla osallisena rahoitusmarkkinoiden rahaliikenteessä. Sosiaalituilla elävä henkilö ei ole tehnyt näitä asioita.

Vierailija
18/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

Ostat palan toisten työn tuloksista sijoittamalla yritykseen, tai yhtiöön joka sijoittaa yrityksiin. Vrt. esim. koroton laina, lahjoitus, tuki. Sijoittaja vaatii tuottoa eli enemmän kuin mitä on itse sijoittanut, ja se tuotto tehdään toisten työllä.

Vierailija
19/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittajat saa usein tuottoisa orjatyövoimaa käyttäviltä yrityksiltä niin kyllä vas. Liitto on tuossa osittain oikeassa.

Vierailija
20/23 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

Ostat palan toisten työn tuloksista sijoittamalla yritykseen, tai yhtiöön joka sijoittaa yrityksiin. Vrt. esim. koroton laina, lahjoitus, tuki. Sijoittaja vaatii tuottoa eli enemmän kuin mitä on itse sijoittanut, ja se tuotto tehdään toisten työllä.

Ne toiset saavat työstään palkkaa ja ovat vieläpä oikeutettuja sijoittamaan yritykseen siinä missä päätoiminen sijoittajakin. Ilman sijoitettua pääomaa yritys ei myöskään olisi toimintakykyinen ja luottokelpoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä