Vasemmistoliitto ihmettelee, miten sijoittamisella ilman palkkatöitä on ok elää, mutta ei sosiaalituilla
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/530b1393-265f-4207-966c-620d34332…
Miten voi olla noin idioottia sakkia?
Kommentit (23)
Vasemmistoliitto ihmettelee, miksi omilla rahoilla eläminen on ok ja toisten rahoilla eläminen ei ole? Onko ne ihan tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko orjuuttaminen mielestäsi jotenkin eettisempää kuin universaali oikeus elää?
Elä vaikka miten, mutta maksa se myös itse. Äläkä ääliö tule puhumaan orjuudesta, jos elät meidän muiden rahoilla.
Sijoittaminen on modernia, hajautettua orjien pitämistä. Ääliö.
Perustele.
Ostat palan toisten työn tuloksista sijoittamalla yritykseen, tai yhtiöön joka sijoittaa yrityksiin. Vrt. esim. koroton laina, lahjoitus, tuki. Sijoittaja vaatii tuottoa eli enemmän kuin mitä on itse sijoittanut, ja se tuotto tehdään toisten työllä.
Ne toiset saa siitä työstään palkkaa, jolla elättää itsensä ja perheensä.
Miten id iootti pitää olla, että väittää työpaikkojen olevan huono asia?!
Tuohan ilmoittamasi edellyttäisi sitä, että siitä työstä ei maksettaisi mitään ja sinne olisi pakko mennä tai tulee nappi otsaan. Näin ei kuitenkaan ole. Päinvastoin meillä on kilpailua työpaikkoihin pääsystä, koska sillä elää.
Ei ihme, että Suomen tilanne on näin huono ja hyvinvointivaltio vetelee viimeisiään.
Opiskelkaa edes vähän.
Minä olen sijoittanut palkkatöistäni saatua rahaa ja saanut siitä voittoa. Raha on omaani, omalla työlläni tehtyä ja se on sijoitettu yrityksiin, jotka tekevät voittoa syystä tai toisesta. Niiden työntekijät tekevät niissä töitä, josta saavat palkkaa ja maksavat palkastaan omat veronsa. Minäkin maksan sijoitustoiminnastani verot. Yhteiskunta pyörii näin. Sitten tulee se vasemmistolainen pummi, joka muuttaa maksamamme verot hyvinvoinnin sijaan paskaksi. Loisii ja orjuuttaa meitä muita pelkällä elintasollaan. Vaatii meitä maksamaan hänelle kivan asunnon, terveelliset ruuat ja vielä huvitukset päälle. Mitään hän ei anna yhteiskunnalle takaisin, hän on verenimijä, riistäjä ja hyvinvointiyhteiskunnan vihollinen.