Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssa 2025

Vierailija
29.11.2025 |

Joko teihin iskenyt ja millaisilla oireilla?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut kun ottaa tasaisesti viinaa viikonloppuisin ei ole kipeä mistään ikinä.

Vierailija
22/49 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut viimeksi kipeä 3 vuotta sitten. En pidä kovin todennäköisenä että tänäkään vuonna sairastuisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuksien nelikenttä:            

tulee influenssa                         ei tule influenssaa

otti rokotteen                              X                                                X

ei ottanut rokotetta                     X                                                X

Vierailija
24/49 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut ikinä rokotusta, ehkä otan sitten kun ikä riittää ilmaiseen. Olen oman arvion mukaan sairastanut influenssan n. kerran 10 vuodessa aikuisiällä (olen päälle 50), mutta ei niitä ole testeillä varmistettu. Ihan selkeä ero kuitenkin normiflunssiin: nopeasti nouseva kova kuume, lihaskivut, pahoinvointi (jopa oksentelu), kurkkukipu, pääkipu, ruokahaluttomuus ja oikeasti niin sairas olo ettei jaksa pahemmin mitään kuin maata pedissä. Ikävä tauti, muttei kuitenkaan itsellä ole ihan mahdottomaksi yltynyt.

Vierailija
25/49 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että mulla on. Ensin kolme pv kuumetta ja flunssaa, joka meni ohitse, kunnes parin päivän päästä heräsin siihen että keuhkot ihan tulessa ja kuivaa yskää. Tuo oli eilen. Yöllä olin aika kovassa kuumeessa ja lihaksia särkee. Aamulla heräsin oksentamaan vatsan tyhjäksi. Nyt kuumetta ja joka paikka kipeänä. Pelkään juoda mitään jos olsennan uudestaan..

Vierailija
26/49 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella todennäköisesti influenssa päällä.

Ensin pari päivää lämmitteli pienellä yskällä. Sitten viimeviikon torstaina alkoi jatkuva hakkaava yskä ja heti perään kuume nousi parissa tunnissa, normaalista lämmöstä +39 asteeseen. 

Lapsi ollut viimeiset 5 päivää kuumeessa. Kuume korkeimmillaan +39,6.

Kokoajan jatkuva hakkaava yskä. Kurkkukipu ja kurkun kutina. 

Tänään käytiin lääkärissä. Kurkku, keuhkot ja korvat kaikki ihan hyvän näköiset. Lääkäri epäili influenssaa, ei lähdetty testaamaan...

Tänään yskä muuttunut limaiseksi ja nenäkin alkoi vuotamaan. Alkaisikohan kohta näkymään valoa tunnelin päässä. 

Vierailija
27/49 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli meidän perheen potilas 0, kuumetta 40 astetta monta päivää. Mies sairastui 3pv myöhemmin (kuume noussut yli 39). 

Minä sitten neljäntenä päivänä. En ole kokeillut kuinka korkealle kuume nousisi. Vedän Buranaa ja Panadolia tai Panacodia tarpeen mukaan. Annosohjeita noudattaen toki. 

Pieni yskä muutaman päivän. Sitten kurkkukipu. Keuhkoputkentulehdus on tosiasia ainakin mulla. Ysköksiä tulee, mutta toistaiseksi olen kuitenkin suhteellisen hyvissä voimissa.

Olo on sairas. Kuumeen noustessa tulee todella huono olo, oksettaa, kolottaa, sattuu. Kun oireet paukahti kunnolla päälle oli kurkku kipeä. 

Minut on rokotettu. 

Vierailija
28/49 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mulla on. Ensin kolme pv kuumetta ja flunssaa, joka meni ohitse, kunnes parin päivän päästä heräsin siihen että keuhkot ihan tulessa ja kuivaa yskää. Tuo oli eilen. Yöllä olin aika kovassa kuumeessa ja lihaksia särkee. Aamulla heräsin oksentamaan vatsan tyhjäksi. Nyt kuumetta ja joka paikka kipeänä. Pelkään juoda mitään jos olsennan uudestaan..

Tuntuu, että tosiaan aika pitkään piti toimia virushautomona ennen kuin tuli se pahin vaihe. Monta päivää oli epämääräistä oireilua, vatsa kipeä, vähän pää kipeä jne. Luulin, että itse en edes sairastu 

Vierailija
29/49 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ja puoli viikkoa 39-40 asteinen kuume, kuiva yskä ja keukorohina. Sen jälkeen yskä ja keuhkorohina jäivät, eivätkä lähteneet kuin antibiootilla pois. Yskä jatkui vielä tuon jälkeen pari viikkoa ja kurkkuakin on ahdistanut ajoittain. Yhteensä sellainen puolentoista kuukauden sairastuminen.

Sitä en tiedä mikä tauti tai virus oli kyseessä, koska mitään kokeita tai testejä ei otettu, koska en päässyt lääkäriin ei otettu.

Vierailija
30/49 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla rokote otettuna jo aikaisin syksyllä. Lapsilla kova kuume, yskää, nuhaa ja oksentelua. Itsellä kovat nivelkivut ja lämpöä viidettä päivää. Miehellä ei vielä mitään oireita, vaikka muut olleet kipeitä melkein viikon ja kotona räkä lentää. 

Kotitesti näytti positiivista influenssa A:ta. Suosittelen rokotusta, en edes halua ajatella miten kipeitä oltaisiin ilman rokotusta. Rokotus myös suojaa jälkitaudeilta. Joita voi olla vaikka reuma. En itse lähtisi riskeeraamaan sellaisten kanssa. 

Vierailija
31/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova kuume, päänsärky, nuha, hakkaava yskä ja vatsaoireet. Rokote ei auttanut. 

Mulla on nää oireet ja etsin henkistä tukea tähän täältä.. 

Järkky kuume, 39C 2-3 päivää nyt ollut. Ja oksettaa tosi paljon, oksentanut pari kertaa, eikä ruoka pysy sisällä. Pakko suurin osa päivästä makaa vain silmät kiinni. Kylmä väreet vaikka ottaisi särkylääke 

Vierailija
32/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut ikinä rokotusta, ehkä otan sitten kun ikä riittää ilmaiseen. Olen oman arvion mukaan sairastanut influenssan n. kerran 10 vuodessa aikuisiällä (olen päälle 50), mutta ei niitä ole testeillä varmistettu. Ihan selkeä ero kuitenkin normiflunssiin: nopeasti nouseva kova kuume, lihaskivut, pahoinvointi (jopa oksentelu), kurkkukipu, pääkipu, ruokahaluttomuus ja oikeasti niin sairas olo ettei jaksa pahemmin mitään kuin maata pedissä. Ikävä tauti, muttei kuitenkaan itsellä ole ihan mahdottomaksi yltynyt.

Mulla on nyt nää oireet ja kaipaan vertaistukea.. Toivottavasti tää ei kestä enää kauaa. Hirveä tauti, pahempi kuin korona

Vierailija
33/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt nää oireet ja kaipaan vertaistukea.. Toivottavasti tää ei kestä enää kauaa. Hirveä tauti, pahempi kuin korona

Meillä oli kuitenki adenovirus näillä oireilla.

Joten influenssaa odottaessa...

Vierailija
34/49 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kuitenki adenovirus näillä oireilla.

Joten influenssaa odottaessa...

Eroaako hoidon osalta jotenkin? 

Vierailija
35/49 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote otettu marraskuun alussa ja eilen pamahti oireet. En oo koskaan aiemmin influenssaa sairastanut, mutta tää on kamalaa. Päätä särkee niin paljon ettei mikään kipulääke auta, kuumetta nostaa koko ajan ja paleltaa. Lihakset on tosi kipeät ja arat, niveliinkin särkee. Kurkku tosi kipeä, nenä tukossa ja kuivaa yskää. Ei jaksa mitään muuta kuin maata sängyssä ja levätä.  

Vierailija
36/49 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosina 2023 ja -24 influenssaluvut laskivat jouluviikkojen jälkeen. Toivottavasti tänäkin vuonna, kun koululaiset ja monet aikuisetkin pitävät lomiaan ja vähemmän kontakteja.

Vierailija
37/49 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on oikeasti influenssa. Se todettiin miehellä sairaalassa. Tyhmä ei ottanut rokotetta ja nyt jo toinen viikko sairaalassa. Arvatkaapa oliko minkälainen joulu tänä vuonna!!

Minulla on lokakuussa saatu rokotus ja selvisin viikon siedettävällä kuumeella, varsinaista influenssaa ei siis minulle tullut.

Lapsista yksi on sen verran kipeänä, että mahdollisesti hänetkin otetaan osastolle. Muut lapset ovat oireettomia.

Aikamoista arpapeliä keneen tarttuu, mutta rokotus estää influenssan ja selviää pelkällä kuumeella. Mutta rokottamattomalla hurja kohtalo!

Vierailija
38/49 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä on oikeasti influenssa. Se todettiin miehellä sairaalassa. Tyhmä ei ottanut rokotetta ja nyt jo toinen viikko sairaalassa. Arvatkaapa oliko minkälainen joulu tänä vuonna!!

Minulla on lokakuussa saatu rokotus ja selvisin viikon siedettävällä kuumeella, varsinaista influenssaa ei siis minulle tullut.

Lapsista yksi on sen verran kipeänä, että mahdollisesti hänetkin otetaan osastolle. Muut lapset ovat oireettomia.

Aikamoista arpapeliä keneen tarttuu, mutta rokotus estää influenssan ja selviää pelkällä kuumeella. Mutta rokottamattomalla hurja kohtalo!

Millä oireilla mies pääsi osastolle? 

Vierailija
39/49 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 7 päivää kuumetta ja järkyttävä yskä, hengitys vinkuu ja ainoa asento missä voi hetken nukkua on istualleen. Miehellä nyt neljättä päivää korkea kuume, yskä ja nuha, hän on ottanut rokotuksen. Minulla tauti alkoi mukavasti jouluaattona niin siinä meni koko joulu pilalle.

Vierailija
40/49 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vähän tätä sinun diagnosointiasi. "Varsinaista influenssaa sinulle ei tullut." Mikä sinulle sitten tuli, jos tuo viikon kuume ei ole influenssa? 

Ja mikä hurja kohtalo rokottamattomia odottaa? Eihän nyt kaikki joudu sairaalaan, kuten miehesi. Miehelläsi on ollut jotain oireita, minkä vuoksi hänet on otettu sisään. Itse influenssa ei ole mikään sairaalassa hoidettava tauti pelkästään. 

Itselläni oli rokottamattomattomana pari päivää kuumettä, toisena päivänä tasan 40 astetta. Niveliä särki, mutta muuten olin liikekannalla koko ajan (kotona siis). Minua ei odottanut mikään hurja kohtalo, joten älähän pelottele ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi