Mitä lahjoja Jouluksi toivotte aikuisilta lapsiltanne?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tulisivat käymään mutta ei.
Mikähän mahtaa olla syynä käymättömyyteen, hmm...?
Olen kuulemma tylsää seuraa.
Lahjoja aikuisille ja vielä omilta lapsilta😁😂🤣😂🤣😂🤣 Kuinka joku voi olla noin lapsellinen? 😆😅😆😅😆😅😆😅😅😂🤣😂😅😆😅😂🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Lahjoja aikuisille ja vielä omilta lapsilta😁😂🤣😂🤣😂🤣 Kuinka joku voi olla noin lapsellinen? 😆😅😆😅😆😅😆😅😅😂🤣😂😅😆😅😂🤣🤣
Meillä vanhempani odottavat lahjaa itselleen. Samat vanhemmat ollessani lapsi halusivat aina maistaa jos minulla oli karkkeja. Tämä "maisteleminen" oli sitä, että he söivät yli puolet karkeistani. Olin niin alistettu että oli pakko antaa heille näitä maistiaisia.
Äitini on palvelukodissa ja vien hänelle sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille riittää se että vietämme joulun taas yhdessä. Aikuisille ei anneta sen kummempia lahjoja, tuomme viiniä ja oliiviöljyä tilalta suoraan joten ne annetaan jouluna.
Mielestäni lahjat on Joulun idea myös aikuisilla.
Ap
Meillä se ei ole ollut joulun idea liki kolmeen kymmeneen vuoteen. Hyvä ruoka kyllä on.
kaunis jouluinen kukka-asetelma, ei muuta, nuokin hyvissä hinnoissa
Vierailija kirjoitti:
Onko poikia vai tyttöjä? Minulla poikia ja joka joulu menevät puolisoittensa kotiin joulun viettoon. Sukujouluperinne. Miehen suku on tylsä ja ei kiinnosta. Naiset päättää ja miehet alistuu.
Meillä ei monista syistä johtuen ole koskaan ollut sukujouluja mm siksi että kaikki asuvat eri puolilla maata, on jouluna työssä olevia, eri ikäisiä lapsia, vanhoja ja sairaita jotka eivät kykene tekemään ja kulkemaan, ei kenelläkään riittävän isoa taloa jossa viettää joulua porukalla. Ja sitten aina se yksi jolle mikään ei riitä eikä kelpaa vaan haluaa ja vaatii enemmän parempaa ym mutta ei ole halukas osallistumaan valmisteluihin vaan haluaa valmiiseen pöytään.
Onhan se surullista että ei koskaan mm näe lasten iloa ja jännitystä joulupukista. Vietetään kyllä pikkujoulua pienellä porukalla.
Olemme itse tuumailleet, ettei hyödytöntä krääsää ja koriste-esineitä kannata hankkia ihmislle, joilla on jo kaikki tarpeellinen. Joten yleensä hankimme jotain tavallisuudesta poikkeavia makeisiia, erikoisteetä, -kahvia tai kukkia. Jotain mikä toivottavasti ilahduttaa.
Toivon ja uskon perinteen jatkuvan,ettei yhtään mitään muuta tarvitse tuoda kuin itsensä joulun viettoon,näin on myös ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille riittää se että vietämme joulun taas yhdessä. Aikuisille ei anneta sen kummempia lahjoja, tuomme viiniä ja oliiviöljyä tilalta suoraan joten ne annetaan jouluna.
Ap
Parempi että nuoret käyttävät lapsilleen ja toisilleen. Ei sitä ylimääräistä kenelläkään ole ja meillä on iso perhe - lahjan ostaminen n 16 hengelle on jäätävä kulu! Tavaraa emme halua edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tästä, mutta omalla kohdallani se että vuosikausia oli kädenvääntöä ja tappelua siitä missä joulua vietetään, kummassa mummolassa. Minä sain kummankin mummon vihat päälleni, mies pääsi siinä(kin) kuin koira veräjästä. Aloimme viettää joulua vain oman perheen kesken, koska en enää kestänyt sitä jatkuvaa riitaa ja tappelua asiasta. Omat lapseni ovat nyt aikuisia enkä työnnä lapsiani selkä seinää vasten kaikesta kuten minua aikanaan työnnettiin.
Meillä nuoret vuorottelevat meillä ja anoppiloissa. Tänävuonna järjestämme etkot/puurobrunssin 20.12 koska on toiten sukulaisten vuoro.
Ikinä emme ole riidelleet asiasta
Vierailija kirjoitti:
Tämä hymiömäärä on aika lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä on aina yhdessäolo ja hyvä tunnelma ja ruoka ollut se joulun juttu ja sydän. Lahjat toissijaisia varsinkin aikuisilla.
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tästä, mutta omalla kohdallani se että vuosikausia oli kädenvääntöä ja tappelua siitä missä joulua vietetään, kummassa mummolassa. Minä sain kummankin mummon vihat päälleni, mies pääsi siinä(kin) kuin koira veräjästä. Aloimme viettää joulua vain oman perheen kesken, koska en enää kestänyt sitä jatkuvaa riitaa ja tappelua asiasta. Omat lapseni ovat nyt aikuisia enkä työnnä lapsiani selkä seinää vasten kaikesta kuten minua aikanaan työnnettiin.
Meillä nuoret vuorottelevat meillä ja anoppiloissa. Tänävuonna järjestämme etkot/puurobrunssin 20.12 koska on toiten sukulaisten vuoro.
Ikinä emme ole riidell
Tämä vuorottelukaan ei sopinut, sillä molemmat vaativat että jouluaatto vietetään juuri heillä ja oikeasti kellon kanssa vahtivat että näin tapahtuu. Yritin siinä sitten tasapainoilla ja itku kurkussa hymyillä. Yhtenä jouluna jouduin sairaalaan tiputukseen koska stressi kävi liian voimakkaaksi. Vietin jouluni aika kovissa kivuissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 70- v mummo. Kun kysyivät, niin toivoin lempihajuvettäni, Coco Chanel Mademoiselleä pullon. Kallis on, mutta juuri mahtui budjettiin jonka kertoivat. Aamutossuja ja yöpukuja on kaaspissa käyttämättömiäkin. Mukava olisi myös lahjakortti kirjakauppaan tai käsityöliikkeeseen. Tai kuntosalille tai urheiluliikkeeseen tai kauneushoitolaan.....
Mitä sinä annat heille? Suklaarasian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poikia vai tyttöjä? Minulla poikia ja joka joulu menevät puolisoittensa kotiin joulun viettoon. Sukujouluperinne. Miehen suku on tylsä ja ei kiinnosta. Naiset päättää ja miehet alistuu.
Meillä ei monista syistä johtuen ole koskaan ollut sukujouluja mm siksi että kaikki asuvat eri puolilla maata, on jouluna työssä olevia, eri ikäisiä lapsia, vanhoja ja sairaita jotka eivät kykene tekemään ja kulkemaan, ei kenelläkään riittävän isoa taloa jossa viettää joulua porukalla. Ja sitten aina se yksi jolle mikään ei riitä eikä kelpaa vaan haluaa ja vaatii enemmän parempaa ym mutta ei ole halukas osallistumaan valmisteluihin vaan haluaa valmiiseen pöytään.
Onhan se surullista että ei koskaan mm näe lasten iloa ja jännitystä joulupukista. Vietetään kyllä pikkujoulua pienellä porukalla.
Jaa. Meillä se on mies, joka ei halua äidillään käydä.
Olen viisikymppinen äiti ja annan joululahjat omalle äidilleni, isälleni, veljelle, lapselleni ja miniäkokelaalle.
Oli aika kun laitoin myös 4 kummilasta. Tykkään joulusta ja lahjoen antaminen on siihen meillä kuulunut aina. Saan itsekin lahjoja. Vähän mutta harkittuja. Aikuiselta pojaltani kiva lahja olisi vaikka lahjakortti ravintolaan. Ei kalliiseen. 30 eurolla saisi jo kivan. Tai vaikka kampaajalle tms. Tällaisia olen saanutkin ja käyttöön tulee
En mitään. Meillä on suvussa tapana olla ostamatta aikuisille lahjoja. Jos kuitenkin jotain haluavat tuoda niin joulukukka käy hyvin.