Miten tämä talo voi olla näin halpa?
Juu toki sijainti. Mut silti.
Oon kyläillyt Pyhäjärvellä ja se tuntuu kivalta paikalta.
https://www.etuovi.com/kohde/x69289?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=…
Kommentit (92)
Miten tää voi olla näin kallis?
En kommentoi tätä taloa mutta hyvillä paikoilla on myyty taloja jopa puoleen hintaan homeen takia. Muistan yhden normaalisti noin miljoonan hintaisen talon jota myytiin lähes puolella arvosta Espoossa. Ostajat purkivat kaiken talossa ja siihen oli varattu satoja tuhansia mikä tuskin riitti kun laski kaikki huippumateriaalit.
Vierailija kirjoitti:
Talo näyttää ihan kivalta, paitsi nuo karseat maisematapetit. Pihapiiri on ankeaa talousmetsää. Sijaintihan tuon hinnan laskee. Enpä tiedä meneekö tuollakaan hinnalla.
Sanovat, että asunnon hintaan vaikuttaa eniten 3 seikkaa: sijainti, sijainti ja sijainti.
Veikkaan myös että joutuvat tustakin pudottamaan 50 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhäjärvi. Oikein pikkukylien sivukylien sivukylä, talo vieläpä rakennettu mökkien keskelle järven rantaan. Mieti kun yöllä tulisi 30cm lunta, tuola joutuisi olemaan viikon ennenkuin pääsisi vaikkapa isalmeen töihin johon taitaa olla 100km matka
Iisalmi 105km
Jyväskylä 150km
Kokkola 160km
Oulu 190km
Voisi sanoa että keskeinen sijainti :D
Näin se menee. Monelle, joka ei ole näissä tuppukylissä asunut, on käsittämätön ajatus että mitään "lähintä isoa kaupunkia" ei edes ole.
Juu, muutanpa tässä keskellä lamaa johonkin vuosisadan suurimmalle muuttotappiokunnalle ja otan siitä 220 000e lainaa vielä niskaani. Töitä ei pyhäjärvellä ole eikä tule eikä pyhäjärven lähelläkään ole mitään kuntaa joka ei olisi pystyyn kuollut.
Kokemusta aiheesta jonkin verran. Näin oman kokemuksen mukaan ei kannata ostaa vakituisessa asuinkäytössä olevaa taloa järven rannalta ja keskeltä lomamökkikeskittymää. Siellä on talvisin yleensä (ei välttämättä silloinkaan, kun on joulut, uudet vuodet jne) rauhallista, mutta aikaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn voi olla melkoinen meteli.
Minä asuin vuokralla tälläisessä paikkaa vuosien ajan ja lopulta oli pakko lähteä muualle. Lähinaapurini asuivat siinä vakituisesti (olivat hiljaisia) ja sanoivat, että onneksi minä asuin siinä niin pitkään ja rauhallisesti, kun vuokranantajani vuokrasi sitä mökkiä kaikille porukoille ja oli juhlat pystyssä joka viikonloppu.
Näin, kun itse asuin siinä melko kauan niin tuo mökki oli sentään sen aikaa heille rauhallinen ja miettivät mitä seuraa, kun muutan pois. Tuon kaiken takia en itse ikinä ostaisi tuollaisella sijainnilla järven tai meren rannalta mitään. Jos aluksi on rauhallista niin kuin omassakin tapauksessa niin ne lähimökkien lapset kasvaa. No, niistäkin voi meteliä olla, mutta sitten ostetaan mopot, mönkijät, ajellaan moottoriveneellä, huudetaan ja pidetään juhlia musiikit soiden. Se meteli on ihan hirveää. Tai remontoidaan ja rakennetaan saunoja ja vierasmajoja aamusta iltaan.
Vesi vielä kuljettaa äänet kauempaakin. Tämän itse muistin ja puhuin hiljempaa ainakin ne asiat mitä en toivonut vastarannan kuulevan. Se on sitten eri asia jos joku ei välitä tästä. Minustakin on puhuttu mitä sattuu ja ehkä he eivät tajunneet minun kuulevan järven kapean kohdan ylitse sen kaiken tai sitten eivät välittäneet. Näin en ikinä ostaisi tuollaista ja ihanaa, että pääsin pois ja muualle.
Ja se lumen auraus on oma juttunsa. Jos joku auraa vaan sinun tiesi niin maksaa saa. Yleensäkään löytääkö auraajaa. Minulla oli yksi tuttu, joka kävi milloin sattuu. Joskus vasta illalla. Sitten lopetti ja sain toisen, joka oikeasti reki hyvää työtä. Hänkin vaan oli lopettamassa niitä hommia ja oli viimeinen talvi, kun asuin kun enää aurasi. Näin ei niitäkään aina löydä helposti. Oma traktori kai pitäisi olla.
Paremmin tuossa on hinta-laatusuhde kohdillaan kuin monessa pk-seudun kämpässä. Toki ei tuo mikään sijoituskohde ole, mutta jollekin joka tarvitsee kodin/mökin/... tuolta. En mä tuosta pyydettyä hintaa tarjoaisi, mutta jotakin kuitenkin, jos olisi itselle sopiva sijainti.
Jollet liity hirviporukkaan etkä metsästä niin helposti jää noilla paikkakunnilla ulkopuoliseksi. Jos tuo talo on oikeasti hyvä ja viihtyisällä paikalla, niin ei jouluna ole enää myynnissä..Itse en tunne noita seutuja enkä muutaisi tuonne. Ehkä eläkeläispariskunta voisi ostaa, kakkoskodiksi, kun ei tarvitse ottaa velkaa eikä lähteä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi halpa, se menisi nopeasti kaupaksi. Jos ei mene, ei se ole halpa.
Niin kaikki on suhteellista, kun vertaa tuommoisen uushankintakustannusta, ja alle 10 vuotta vanha talo, niin maksaa noin puolet uuden hinnasta, on halpa. Koska tuommoinen tonttikin on joku 50 K€ alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ostsisin, jos olisi edes 999999€ rahaa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmannen ysin kohdalla rupeaa kirveltämään
Ei tuo ole mitenkään halpa, tekisin itse tarjouksen huomattavasti alle pyynnin, koputtelisin jopa hinta luokkaa 170 kiloo ja kattelisin naaman liikkeitä. Siitä voi sitten vähän nostaa tai ilmaista että poistun tästä jos ei ruveta kaivelemaan kyniä povarista. Se on Pyhäjärvellä, ei missään lähelläkään isoa kaupunkia, taitaa tulla matkaa lähimpään kauppaa aika paljon, ja taitaa olla turha toivoa kebabbia kotiin toimituksella. Kiinteistövero on korkea, lahemmäksi 900 ekee. Lisäksi kannattaa olla tarkkana: miksi tuollaisia korjauksia noin tuoreessa pytingissä, kaapistojen ovet, eristeitä ja talo on noin kymmenen vuotta vanha(Se vanhin osa!) Terveisin: entinen kiinteistövälitys alan yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina halunnut Petäjävedelle, Kukkaron kylälle asumaan tolkuttomalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mitenkään halpa, tekisin itse tarjouksen huomattavasti alle pyynnin, koputtelisin jopa hinta luokkaa 170 kiloo ja kattelisin naaman liikkeitä. Siitä voi sitten vähän nostaa tai ilmaista että poistun tästä jos ei ruveta kaivelemaan kyniä povarista. Se on Pyhäjärvellä, ei missään lähelläkään isoa kaupunkia, taitaa tulla matkaa lähimpään kauppaa aika paljon, ja taitaa olla turha toivoa kebabbia kotiin toimituksella. Kiinteistövero on korkea, lahemmäksi 900 ekee. Lisäksi kannattaa olla tarkkana: miksi tuollaisia korjauksia noin tuoreessa pytingissä, kaapistojen ovet, eristeitä ja talo on noin kymmenen vuotta vanha(Se vanhin osa!) Terveisin: entinen kiinteistövälitys alan yrittäjä
Kyllä 145 000e lähdettäisii pyhäjärven taloa lämmittelemään. Voivat olla hyvinkin epätoivoisia.
Vierailija kirjoitti:
Hieno talo kauniilla paikalla samalla rahalla jolla pk-seudulla saat jonkun 70-luvun homeisen 3 huoneen rivarin, nyt kannattaa OSTAA!
Annatko töitä sieltä ?
Vierailija kirjoitti:
Sijainti, sijainti ja sijainti.
Hinta, sijainti, sijainti.
On sijoittajien luoma harha et keskeiseltä paikalta postimerkkitontilla 80m2 lautamökillä voi pyytää puoli miljoonaa. PTHYI. No aivottomat maksaa liikaa liikenteen melusta ja mopojen öisestä pärinästä.
Vierailija kirjoitti:
En kommentoi tätä taloa mutta hyvillä paikoilla on myyty taloja jopa puoleen hintaan homeen takia. Muistan yhden normaalisti noin miljoonan hintaisen talon jota myytiin lähes puolella arvosta Espoossa. Ostajat purkivat kaiken talossa ja siihen oli varattu satoja tuhansia mikä tuskin riitti kun laski kaikki huippumateriaalit.
Homekämpästä ei kannata maksaa edes neljäsosaa vaikka kuinka olisi miljoonakämppä.
Nuo tuppukylät on kyllä tosiaan todella sisäänpäin lämpeneviä. Olet 10v päästäkin outo "virran kuljettama" mutta pyhäjärven huoltoaseman kulmapöydässä kuitenkin sinusta tiedetään jo kaikki.