Mitä aiot ostaa tänä jouluna itsellesi lahjaksi
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin jo kolmet hassut joulusukat. Lisäksi olen ostanut 4 uutta palapeliä, kaksi niistä on uusia ja kaksi kierrätyksestä. Pari suklaarasiaa voisi vielä ostaa.
Toivottavasti niissä on myös kaikki palat tallella. Harmittaisi koota jos yksikin pala puuttuisi.
Miksi se harmittaisi? Ostan usein palapelejä paitsi uusina myös kirpputorilta, ja usein niistä puuttuu pala tai kaksi, mutta mitä se haittaa?
Todennäköisesti en osta mitään. Mulla on rojua nurkat ja kaapit täynnä en tarvitse mitään. Ainut asia mitä voisin ostaa on syömistä ja juomista sillä selvinpäin ei joulua pysty viettämään. On se sen verran kurjaa aikaa yksinäiselle.
En osta lahjaa. Ostan ruokaa kaapit pullolleen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä uuden pyjaman. Vaihdevuodet on ohi ja nykyään palelen öisin, viime yönäkin heräsin siihen, että ihan tärisin kylmästä. Joten joku ihana, pitkähihainen ja -lahkeinen yöasu on ostoslistalla. Ja ehkä myös uusi, lämmin ja paksu peitto.
Pitkähihaiset merinovillapaidat ja housut ovat ihanat öisin jos ei hikoile. Säätelevät lämpöä erinomaisesti, ei ole kylmä eikä kuuma. Kannattaa ostaa reilun kokoiset 1-2 kokoa isommat jotta ovat mukavan löysät ja paidan alle voi vielä laittaa puuvillapaidan niin on entistä enemmän lämmin. Alesta olen omani hankkinut 10-20€ maksanut. Pieni miesten koko saattaisi mennä pienikokoiselle naiselle myös hyvin:) Ne kannattaa sitten kyllä pestä käsin niin pysyvät hyvässä kunnossa.
Sen tiedän varmaksi etten saa mitään, mutta sitä en vielä tiedä ostanko itse jonkin lahjan itselleni. Kaikkea kun on ja tuntuu että liikaakin niin ei ole oikein minkään tarvetta. Olen kyllä paria juttua miettinyt ja niistä haaveillut, mutta kokonaiskustannuksiltaan nuo tapahtumat taitaa olla turhan tyyriitä ja varsinkin kun ei esim matkakuluja voi jakaa toisen kanssa tai ottaa yhteistä huonetta vaan pitää maksaa kaikesta yksinään jopa extraakin.
Tekisi mieli palapeliä, mutta ei ole paikkaa, missä sitä rakentelisi ja säilyttäisi. Olen lapsena ja nuorena paljon koonnut isoja palapelejä ja näppejä on alkanut taas syyhytä.
Mutta semmoista legokukkaa ajattelin sitten toisena vaihtoehtona. Se ehkä sopisi pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti en osta mitään. Mulla on rojua nurkat ja kaapit täynnä en tarvitse mitään. Ainut asia mitä voisin ostaa on syömistä ja juomista sillä selvinpäin ei joulua pysty viettämään. On se sen verran kurjaa aikaa yksinäiselle.
kurjaa aikaa yksinäiselle
Miksi? Kaupat on aattonakin auki, jotkut kaupat kaikkina joulunpyhinä. Ja ihmisiä on joka puolella. Aattoilta taitaa olla se hiljaisin aika, kun ei juuri ketään näy ulkosalla tai kaupungilla. Jotkut kyllä käyvät esim. lenkillä tai kävelemässä.
Vielä on hyvin aikaa miettiä, mitä yksinäinen voisi tehdä, minne mennä. Ei ainakaan suu vääränä kannata vain kotona olla, jos se ahdistaa tai on tylsää. Siitä sitten oman paikkakunnan tarjontaa katselemaan ja sekaan vain.
Ostin jo uuden puhelimen, merinovillakerraston ja vähän piirustusvälineitä. En aio niitä kyllä mitenkään paketoida, enkä säästää jouluun niiden käyttöönottoa.
Saan liinavaatteita (pyysin kysyttäessä, mitä haluaisin), luultavasti suklaata ja puolisolta jonkin yllätyksen.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka jo antoi potkut.
Itsekin sain juuri lomautuksen. Saatiin siis lahjaksi hengähdystauko työelämästä. Älä harmittele, väliaikaista se työttömyys kuitenkin on useimmilla. Nauti nyt vapaasta joulustasi ja vuoden lopusta. 🧑🏻🎄🎄
Yksinäinen, käy syömässä jossain joulubuffetissa, käy kiertelemässä joulumarkkinoilla ja hörppäämässä siellä se höyryävä glögimukillinen, mene laulamaan joululauluja kirkkoon, kiertele katselemassa hautausmaiden kynttiläpaljoutta tai ihmisten pihojen ja ikkunoiden jouluvalaistuksia, kierrä paikkkuntasi joulukatu tai -tori, toivota hyvää joulua kaupan kassalle ja miksei muillekin kohtaamillesi ihmisille, lähetä joulukortteja, osallistu joulukeräyksiin, koristele omaa kotiasi jouluisesti, katsele tai kuuntele jouluisia ohjelmia telkusta ja radiosta tai netin kautta...
En saa lahjoja, tosin en itsekään osta kellekään mitään. Olen yksineläjä keski-ikäinen ja joulunkin bietän todennäköisesti yksin koska inhoan joulua enkä todellakaan mene edes höppänöiden vanhempien luo. Ehkä käyn siellä joulupäivänä tai tapanina pilaseen kun on pitkät pyhät ja vien ehkä joulukukan.
Itselleni ostan pudabest suklaata laatikollisen, se on vakio joka ikinen joulu ollut vuosikymmenet. Sain nuoruudenrakkaaltani sellaisen lahjaksi joskus -88 tai -89 ja tykästyin sen makuun niin että joka joulu on saatava niitä.
Uudet toppahousut, mutta vasta joulun jälkeen, kun alkaa alet.
Tuon aikuisten toppahousuja paheksuvan aloituksen innoittamana.
N50
Olen jo ostanut t-paidan ja paitapuseron alesta.
Yksiä kenkiä harkitsen.
Varmasti saan suklaata ja kosmetiikkaa. 😀
Aion ostaa hieronnan, jonkun kirjan, ehkä yhden pehmolelun ja korvakoruja/nenäkorun. Saan varmaankin sukkia ja suklaata.
Tilasin eilen uuden auton joululahjaksi.
Haaveilin muutaman pienoismallin ja yhden Xbox One pelin hankinnasta, mutta kaikenlaiset takaiskut vei rahat. En varmaan saa muilta kuin tyyliin sukkia ja suklaata lahjaksi
Edestakainen Tallinnan matka ja siellä tsekkiläinen luxushuora kahdeksi tunniksi. Kenelläkään muulle en osta mitään enkä saa mitään.