Ei hitto noita Torin ostajia
Mulla on Torissa myynnissä villasukkia. Kivasti on kauppa käynyt, siis paljon paremmin kuin uskalsin toivoa, mutta tänään tuli kyllä riman alitus. Ostaja teki tarjouksen, jota en hyväksynyt. Sitten alkoi nillitys, että halvemmalla pitäis saada, kun "eihän niissä mitään vaivaakaan ole". Selitin tehneeni niitä nimenomaisia sukkia 20 tuntia, pyynti on 20 euroa ja siitä vielä lankojen hinta pois on se, mitä mulle jää. Kysymyksessä isot miesten kirjoneulesukat, joihin lankaa meni 11/2 kerää. Siitä voi sitten laskea mulle "palkkaa".
Ostaja sitten närkästyneenä viestitti, että muut myyvät halvemmalla, johon totesin, että ostat sitten varmaan niiltä muilta 🙂.
Kommentit (21)
Noi on manipuloijia, jotka käyttäytyy kaavamaisesti
Mä myin ennen kaikenlaista Torissa ja muilla alustoilla, mutta enää en viitsi just tuollaisen takia. Vaikka ilmoitukseen laittaisi, ettei tinkivaraa ole, niin aina kysellään ja vingutaan. En jaksa enää. Yritin lahjoittaa tavaraa sitten roskalavaryhmissä ja annetaan osastoilla, niin silloinkin niitä tavaroita olisi pitänyt kuljetella pitkin kaupunkia, vaikka ilmoituksessa olisi maininta, että vain nouto. Paras oli, kun kysyttiin, kulkeutuuko kirjahylly toiselle puolelle kaupunkia. No, ei "kulkeutunut".
Tämä tällainen käytös on merkittävästi lisääntynyt siitä, kun aloitin. Enää en kaupittele mitään missään, roskiin vain jos ei tarvetta itsellä ole.
Ihmiset on niin porsaita nykyään. Just tuo ja sitten tingataan kaikesta. Kalliit tavarat pitäisi saada vitosella (esim. Elektroniikka) ja jos ei suostu myymään, niin aletaan jopa uhkailla. Mennyt maku täysin toriin. Ja vaikka laittaisi toridiilinä, ettei tarvitse keskustella spedejen kanssa, niin silti se aloittaa keskustelun!
Mitä kokoja teet? Itse teen miehelleni kokoa 45. Tosin en osaa mitään kirjoneuletta. Käyttöön tulevat. Teen joka vuosi kun kuluu puhki. Kirjoneule on kyllä vaativaa ja vie aikaa.
Mä jatkan myyntiä edelleen, eurot kelpaa aina. Ohitan jobberien ja tinkaajien viestit. Ärsyttävimpiä ovat myydä puhelimet ja ylipäätään elektroniikka. Vaikka tuote olisi 250 euron arvoinen, niin tarjoukset ovat tyyliin 50 euroa ja nouto heti. Tollasiin en vastaa mitään vaan laitan suoraan blokkiin.
Ja siis aina olen saanut tavarat myytyä lukuunottamatta jotain yksittäisiä hankalasti myytäviä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Noi on manipuloijia, jotka käyttäytyy kaavamaisesti
Kas kun ei narsisti 🤦
Ehkä ne on vaan törppöjä, mitkä luulee, että ne sukat valmistuu kevyesti siinä Salkkarit katsellessa eikä ole tietoisia lankojen hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Mä jatkan myyntiä edelleen, eurot kelpaa aina. Ohitan jobberien ja tinkaajien viestit. Ärsyttävimpiä ovat myydä puhelimet ja ylipäätään elektroniikka. Vaikka tuote olisi 250 euron arvoinen, niin tarjoukset ovat tyyliin 50 euroa ja nouto heti. Tollasiin en vastaa mitään vaan laitan suoraan blokkiin.
Käytettynä ostetusds elektroniikassa on yleensä vain perävalotakuu. Ei kukaan halua maksaa paljoa ja ottaa riskiä, että laite leviää seuraavalla viikolla.
Paljonko sulla muuten uppoaa noihin lankoihin rahaa?
Nekin kallistuneet kauheasti. Ei taida olla enää lankakauppoja? Ainakin tällä kylällä oli joskus ja ihan suosittukin harrastajien keskuudessa.
En ole ikinä myynyt mitään käsitöitä, mutta kaikenlaista vanhaa tavaraa kuitenkin. Olen huomannut, että yleensä miehet yrittävät tingata negaamalla - "et sä tyttö tästä tällaista hintaa saa ikinä, ei tää ole minkään arvoinen". Sellaista renkaiden potkimista. Naiset useammin yrittävät tingata sääliin vetoamalla - "voih kun tämä on niin ihana, koulukiusattu nepsylapseni on aina halunnut tällaisen, mutta meillä ei ole rahaa kuin vitonen, kun kaikki meni tässä kuussa pesukoneen korjaamiseen ja sairaan lemmikin eläinlääkärilaskuihin 💔"
Voisin kyllä kuvitella, että käsitöiden kohdalla naisetkin harrastavat tuota "renkaiden potkimista" enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla muuten uppoaa noihin lankoihin rahaa?
Nekin kallistuneet kauheasti. Ei taida olla enää lankakauppoja? Ainakin tällä kylällä oli joskus ja ihan suosittukin harrastajien keskuudessa.
Kolme kerää kympillä on paras tarjous täällä ollut seiskaveikasta. Siitä tulee mun "käsialalla" kahdet miestensukat tai kolmet naisten, ei niin kovin pitkällä varrella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kokoja teet? Itse teen miehelleni kokoa 45. Tosin en osaa mitään kirjoneuletta. Käyttöön tulevat. Teen joka vuosi kun kuluu puhki. Kirjoneule on kyllä vaativaa ja vie aikaa.
Isohkoja teen pääasiassa, niille on selkeästi enemmän kysyntää. 45-46 on varmaan se tavallisin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä myynyt mitään käsitöitä, mutta kaikenlaista vanhaa tavaraa kuitenkin. Olen huomannut, että yleensä miehet yrittävät tingata negaamalla - "et sä tyttö tästä tällaista hintaa saa ikinä, ei tää ole minkään arvoinen". Sellaista renkaiden potkimista. Naiset useammin yrittävät tingata sääliin vetoamalla - "voih kun tämä on niin ihana, koulukiusattu nepsylapseni on aina halunnut tällaisen, mutta meillä ei ole rahaa kuin vitonen, kun kaikki meni tässä kuussa pesukoneen korjaamiseen ja sairaan lemmikin eläinlääkärilaskuihin 💔"
Voisin kyllä kuvitella, että käsitöiden kohdalla naisetkin harrastavat tuota "renkaiden potkimista" enemmän.
Sit vielä teinitytöt, jotka on just saaneet rahaa käyttöönsä. Tingataan vitosen tavarasta periaatteesta euro. Yksi koitti saada multa 3 euron korin ilmaiseksi pitkän selostuksen ja itkuhymiöiden kera 😂
Harrastan kyllä hyväntekeväisyystoimintaa mutta ei mulla sentään ole itse siitä varaa maksaa.
Ainiin ja "voisko varata kun tulee palkka, työttömyystuki, toimeentulotuki tai lapsilisät. 🤦
Kerran oon tehnyt toiveiden mukaan kaksi hyllyä hänen toivomien mittojen mukaan ja hupsista, mitenkäs kävikään. Tais olla klassinen lapsi sairaalassa ja itkuhymiörivi.
Aikuiset ihmiset, kunnioittakaa niiden tekijöiden aikaa ja harvemmin hekään on rahasta tehty, se luvattu maksu saattaa olla budjetoitu ja he kyllä keksii tekemistäkin!!!
Oli viimeinen kerta tai sit maksu etukäteen jonkun palautettavan koron kera.
Kusipäätiinkaajalle ei kannata vastata ollenkaan. Ovat pahinta saastaan maan päällä. Ihmísjätettä pahimmillaan.
Lopeta ap liioittelu.
Yksi ostaja ja laitat "ostajia".
Halusit vain klikkauksia kerronnallesi, olet huijari itsekin.
Ei ihmísjätteille kannata vastata mitään
Vierailija kirjoitti:
Kusipäätiinkaajalle ei kannata vastata ollenkaan. Ovat pahinta saastaan maan päällä. Ihmísjätettä pahimmillaan.
Eikait sitä tarvitse haukkuakaan. Siihen voi todeta myös vaan "Ei". Yhdelle sanoin että jos on muutamasta eurosta kiinni, niin varmaan kannattas säästää ne rahat tärkeämpään. Maksoi sit koko summan. Ei kai halunnut että sitä luullaan köyhäksi tai jotain :D
Vierailija kirjoitti:
Joo mullekin tullut elektroniikan myynnissä noita viestejä, että heti tarjotaan puolet tai vielä vähemmän ja nouto heti. Nyt ne on vähentynyt kun aina blokkaan samantien nuo jobbarit ja vastaavat. Ei kyllä enää huvita juurikaan laittaa edes Toriin myyntiin mitään enää vajaapäisten ostajien takia
Älkää vastatko mitää. Kannattaa myös blokata, koska eivät he ostaisi edes sillä tinkaamalla hinnalla.
Joo, en todellakaan neuloisi myyntiin kirjoneulesukkia 20 eurolla. Lahjaksi voisin antaa.