Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku:-( Taas menetin hermoni täysin lapsille!

Vierailija
19.04.2007 |

Nukkumaan menot on aina edelleen aika hankalia, mutta erityisen hankalia aina silloin, kun mies on poissa. Ja taas tänään oli jo tunti sitten väsyneet lapset sängyissään peiteltyinä ym. Ja eikö taas alkanut kikatus ja pelleily. Toinen hyppäsi koko ajan vessassa ja välillä toinen perässä. Pyysin monta kertaa olemaan hiljaa, kielsin ja uhkailin lopulta.

Sitten meni hermot, ja kun molemmat tunki taas yhtäaikaa vessaan, tönäisin pienempää (en kovaa, mutta seisoikin valmiiksi epätasapainossa ja kaatui) ja vein isomman sänkyyn ja paiskasin oven kiinni. Huusin niin, että pienempi pelästyi ja alkoi itkeä.

No, seurasi tästä jotain hyvääkin. Itkettiin yhdessä ja sitten halattiin ja puhuttiin pitkään. Kerroin, miksi suutuin. Kerroin, että ei saa töniä ketään, tein tosi väärin. Kerroin, että kun aikuisille tulee oikein paha mieli, ne suuttuvat ja huutavat - mutta ei saisi huutaa niin lujaa, että lapset pelkää. Pyysimme kaikki anteeksi toisiltamme (minä moneen kertaan), sanottiin, miten paljon rakastetaan ja sitten lapset kävi ihan hyvillä mielin kiltisti nukkumaan.

Itseä itkettää vieläkin oma käytös. EN ymmärrä, mikä ihme hulluus iskee, miksei jaksa ja osaa hoitaa tilannetta rauhallisesti. Mieskään ei varmaan ymmärrä, kun lapset uskovat sitä paljon paremmin. Kun huomaavat, että mä olen ainoastaan niiden kanssa, alkaa armoton iltashow. Ehkä tästä kaikesta sitten oli jotain hyötyäkin. Tunnen kyllä itseni maailman surkeimmaksi äidiksi:-(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapeelle vaan parempaa mieltä ja pitempää pinnaa toivon! Mitään neuvoja mulla ei ole, itsekin olen välillä ihan raivohullu. :(

Vierailija
2/4 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen sinua, että jaksat.

Meillä taas mies useammin laittaa lapset nukkumaan, koska saa ne paremmin tottelemaan. Ja se taas ei auta tätä asiaa lainkaan. Silloin kun itse laitoin useimmiten, oli mielestäni helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian usein. menee hermot itsellä ja tulee huudettua kurkku käheäksi ja sitten harmittaa niin vietävästi ja pyydellään anteeksi. ei tunnu kivalta eikä järkevältä mutta niin vain tahtoo käydä. millä sitä pinnaa sais lisättyä...?

Vierailija
4/4 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ison pahvin ja vetelin kynällä lokerikot ma-su. Siihen mahtui koko kuukausi (4 vkoa). Ostin vielä kivoja erilaisia tarroja ja sitten soviittin tytön kanssa, että aina kun menee nukkumaan (yö- tai päiväunille) nätisti, ilman temppuilua ja huutoa, niin saa laittaa yhden tarran. Ja sitten kun jää sänkyyn ja NUKKUU, niin saa herättyään laittaa toisen tarran. Meillä tämä toimi, ja järkyttävät nukkumaanmeno huudot puolin ja toisin loppuivat siihen.

Nyt ollaan tarrailtu 3 vkoa ja hyvin menee ;-) Tämä sama temppu tepsi isomman kanssa ulkovaatteiden pukemisen ja riisumisen ja paikoilleen laittamisen suhteenkin. Hänkin mielellään laittaa tarroja ja lisäksi olen sopinut ostavani molemmille jonkun kivan pienen lelun, kun tarroja on tullut tarpeeksi....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme