Nainen, arvostaisitko jos miehellä olisi 2 amistutkintoa?
Vaikkapa putkimiehen- ja kiinteistöhuoltajan tutkinnot?
Kommentit (65)
En suuremmin, sillä itselläni jo on... Tosin toisen suoritin 13kk työvoimapoliittisena perustutkintona saaden työttömyyspäivärahan+9e/pv+työturvakortit ja turvakengät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän ihmisellä on tutkintoja sen vähemmän hän tietää mistään mitään.
Toi on niin outo näkemys. Että asioita oppimalla menettää tietoa? Et taida olla kovin terävä.
Tottakai arvostan. Käytännön ihmisiä jotka osaavat tehdä käsillään töitä tarvitaan aina. Minusta he ovat miesten miehiä.
Arvostan. Hyviä aloja ja töitä löytyy aina. Tärkeintä on kuitenkin aina asenne. Se että arvostaa omaa duuniaan, on karismaattista.
Vierailija kirjoitti:
En suuremmin, sillä itselläni jo on... Tosin toisen suoritin 13kk työvoimapoliittisena perustutkintona saaden työttömyyspäivärahan+9e/pv+työturvakortit ja turvakengät.
Ok. Olen amis ja aina tehnyt tehtävät yli vaaditun. Ihan kiinnostuksesta. Mikään arvosana ei ole ollut motivaatiota. Jeesuksesta tuli mieleen, että kävin kristillisen opiston linjan ja siellä oli 1 op uskontoa. Tein Jeesuksesta esseen. Lainasin 4 kirjastossa olevaa kirjaa, joista kirjoitin esseen. Ihan vain huvikseni. Nykyään olen yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
En arvostaisi. Amikseen menevät ne miehet, joiden äly ei riitä lukioon ja yliopistoon.
Olen itse käynyt lukion ja yliopiston. En tuhlaa aikaani miehiin joiden älyllinen suorituskyky on tasoa "suoritin ammattikoulun kaksi kertaa". Kaveri suoritti lukion (päiväopinnot) ja ammattikoulun (iltaopinnoit) yhtä aikaa ja meni sen jälkeen yliopistoon.
Minulla oli peruskoulun keskiarvo 9,8 ja silti menin amiskaan, koska lukio on hukkaan heitettyä elämää kolme vuotta. Nyt yrittäjänä tienaan enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Olen amis ja aina tehnyt tehtävät yli vaaditun. Ihan kiinnostuksesta. Mikään arvosana ei ole ollut motivaatiota. Jeesuksesta tuli mieleen, että kävin kristillisen opiston linjan ja siellä oli 1 op uskontoa. Tein Jeesuksesta esseen. Lainasin 4 kirjastossa olevaa kirjaa, joista kirjoitin esseen. Ihan vain huvikseni. Nykyään olen yrittäjä.
Kai se on ihan sama, millä tasolla ihminen opiskelee, jos opinnot eivät herätä intohimoa. Tai mitään omaa ajatusta ei liikahda päässä. Opintopisteet eivät ole hyvä motivaatio.
Lähtökohtaisesti jos ihminen on mennyt amikseen täytyy olla erittäin vajaaälyinen. T. Tuplamaisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En arvostaisi. Amikseen menevät ne miehet, joiden äly ei riitä lukioon ja yliopistoon.
Olen itse käynyt lukion ja yliopiston. En tuhlaa aikaani miehiin joiden älyllinen suorituskyky on tasoa "suoritin ammattikoulun kaksi kertaa". Kaveri suoritti lukion (päiväopinnot) ja ammattikoulun (iltaopinnoit) yhtä aikaa ja meni sen jälkeen yliopistoon.Minulla oli peruskoulun keskiarvo 9,8 ja silti menin amiskaan, koska lukio on hukkaan heitettyä elämää kolme vuotta. Nyt yrittäjänä tienaan enemmän kuin sinä.
Tasolla ei ole väliä. Oppia voi saada amiksesta yhtä hyvin kuin yliopistosta. Tärkeintä on, että oppia alkaa SOVELTAA.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti jos ihminen on mennyt amikseen täytyy olla erittäin vajaaälyinen. T. Tuplamaisteri
Millä tavalla sovellat oppimaasi? Kaikki se tieto.
Kyllä. Kokki ja talonrakentaja ois passeli yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sovellat oppimaasi? Kaikki se tieto.
Luen ehkä 5 op lukukaudessa avoimessa. Mutta katson, että tulee suoraan käyttöön tieto. En viitsi turhaan opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli puuseppä.
Det var väl därför han fick hänga ute med de andra killarna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän ihmisellä on tutkintoja sen vähemmän hän tietää mistään mitään.
Toi on niin outo näkemys. Että asioita oppimalla menettää tietoa? Et taida olla kovin terävä.
Se på dem som blev kvar på universitet som lärare och teoretiker. Kanske det öppnar tankegången?
Kari Enqvist:
On olemassa elintärkeä ihmisjoukko, joka on julkisuudelle näkymätön. Heikäläisiä ei haastatella aamutelevisiossa. He eivät näy iltapäivälehtien otsikoissa. Heidän tekemisiään ei seurata somessa vaikka pitäisi. He eivät bloggaa eivätkä tubeta.
Puhun nyt heistä, jotka saapuvat, kun asiat menevät vikaan. Puhun persvakoäijistä.
Sillä kun viemäriputki halkeaa ja lokavesi tulvii kadulle, apuun eivät riennä hipsterit jopoillaan. Asfalttimurtuman reunalla eivät kilise nenärenkaat. Siellä eivät komeile rastapipot eivätkä pasteeraa muotibloggarit kuin korkeintaan ottamassa onnettomuusselfieitä.
Sen sijaan paikalle ilmaantuu omenavartaloiden ponteva rivistö. Huomioliivit päällä nämä miehet kyykistelevät putken äärellä valkoiset persvaot vilkkuen.
Lähes säännönmukaisesti he ovat miehiä. Sillä kuka marssii kotiimme, kun pesukone on laskenut alleen? Kuka tulee vaihtamaan rikkoutuneen lieden? Kuka oikoo kolariauton pellit? Ketkä korjaavat maanteiden routavauriot, rakentavat pyörätiet ja ajavat kärsivällisinä oranssia jyrää? Ketkä saapuvat iltahämärissä hakemaan pois työkoneet ja lastaavat ne varoitusääntä tuuttaavaan rekkaan?
He ovat harvoin neuvottomia, sillä he tietävät, mitä pitää tehdä. Usein he ovat hieman myöhässä, mutta se ei haittaa. Persvakoäijillä ei ole kiire, sillä he ovat yhteiskunnan voiteluainetta. Sisimmässään he aavistavat, että ilman heitä pyörät jumittuisivat paikoilleen.
Persvakoäijien hiljainen joukko ei ole mediaseksikäs. Luovan luokan mielestä he tapaavat äänestää aivan vääriä puolueita. Tälle ei voi mitään, sillä heitä on lähes mahdotonta korvata.
Asianajajien, puhelinmyyjien, opintoneuvojien ja urheilutoimittajien työt hoidetaan ennen pitkää robottivoimin. Automatisaatio saattaa viedä lopulta jopa kosmologien työt. Mutta persvakorobottia ei mikään tietokoneohjelma pysty ohjailemaan, sillä kädentaidon ja tilanneälyn kombinaatio on ihmisyyttä puhtaimmillaan.
Robotit pystyvät kasaamaan autoja ja muita monimutkaisia vempeleitä, sillä niiden rakentamiseksi on suoraviivainen ohje. Toimiva laite kun voidaan kyhätä kasaan pohjimmiltaan vain yhdellä tavalla.
Mutta laitteet voivat rikkoutua miljoonilla erilaisilla tavoilla. Ja kuten kokemuksesta tiedämme, aina yllättäen.
Tässä ollaan entropian määrittelyn ytimessä: hyvin järjestettyjä tiloja on vain kourallinen, epäjärjestyneitä ziljoonittain. Siksi epäjärjestys tulee aina voittamaan.
Jokin menee vääjäämättä aina vikaan, nyt ja tulevaisuudessa. Sen takaavat fysiikan lait ja entropian ankara laulu. Epäjärjestyksen lisääntymistä ei voi estää. Sitä voi vain yrittää korjailla. Kutsumalla persvakoäijät hätiin.
Kun siis näette esimerkiksi ojaan kaatuneen maitolastin ja sen äärellä keski-ikäisiä äijiä viittoilemassa, puhumassa kännykkään ja könyämässä perävaunun teliakselien alle, ajatelkaa näin: tässä konkreettinen syy, miksi ihmislaji on kavunnut tämän planeetan valtiaaksi.
Hattu siis päästä tuolle joukolle. Varsinkin näinä päivinä, jolloin uutisvirrasta tuntuu löytyvän niin vähän hatunnoston arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on ihan sama, millä tasolla ihminen opiskelee, jos opinnot eivät herätä intohimoa. Tai mitään omaa ajatusta ei liikahda päässä. Opintopisteet eivät ole hyvä motivaatio.
Efter det att det klarnar vilken nivån på finska universitet och utbildning är, finns det ingen annan motivatör än studiepoängen som ger examen. Examen fungerar som ett sorts certifikat på arbetsmarknaden.
Aalto universitetets professor uttalade sig om att studierna kan vara värdelösa rätt fort efter det att de är avlagda. Det hade varit bra om professorn i fråga inte råkade ansvara för utbildningsprogrammen. Vesa Puttonen hette det mähät.
Olen akateeminen nainen ja harvinaista kyllä, naimisissa amismiehen kanssa. Mies on sähköasentaja ja pyörittää omaa firmaa, on muutama alainen.
En ymmärrä joidenkin akateemisten naisten nirppanokkailua amismiesten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ammattitutkinto on kätevä, koska sillä voi lyödä jauhot suuhun työvoimaviranomaisille. He eivät enää nalkuta "koulutuksesta", koska minulla on ammattitutkinto. Ylioppilastutkinto ei ole ammattiin valmistava tutkinto, joten sitä pitää jatkaa ammattikorkeakoulussa (diplomi-insinööri) tai yliopistossa (kandidaatti, maisteri, tohtori).
Monet suomalaiset kansanedustajat ovat suorittaneet ylioppilastutkinnon, menneet yliopistoon, roikkuneet siellä jonkin aikaa ja keskeyttäneet. Siitä huolimatta heistä tuli kansanedustajia. Miksi? Koska yliopistossa pääsee verkostoitumaan oikeiden ihmisten kanssa. Ei mitään amiskundeja vaan suomalaisen yhteiskunnan kermaa. Siellä ne rikkaiden ja vaikutusvaltaisten perheiden lapset ovat.
DI ei valmistu ammattikorkeakoulusta, vaan yliopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse käynyt lukion ja yliopiston. En tuhlaa aikaani miehiin joiden älyllinen suorituskyky on tasoa "suoritin ammattikoulun kaksi kertaa". Kaveri suoritti lukion (päiväopinnot) ja ammattikoulun (iltaopinnoit) yhtä aikaa ja meni sen jälkeen yliopistoon.Akateemisia miehiä ei riitä kaikille akateemisille naisille.
Mitä sitten? Ei kaikki akateemiset naiset "vaadi" mieheltä korkeakoulututkintoa.
Sydämien seppä.